וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלטון של ספרד הסתיים: קטלוניה הקימה ממשלה חדשה - ובדלנית

2.6.2018 / 19:23

בברצלונה הוקם ממשל חדש, בראשותו של קווים טורה, המקורב לנשיא לשעבר שנמצא בגלות, במקביל להשבעת ממשלה חדשה במדריד. על אף שראש ממשלת ספרד החדש סנצ'ס תומך בחידוש השיחות, הוא מתנגד למשאל עם נוסף

צילום: רויטרס

ממשלה חדשה הושבעה היום (שבת) בקטלוניה, ובכך סיימה את השלטון הישיר שהיה לממשלת ספרד על חבל הארץ. בראשות קטלוניה יעמוד קווים טורה, הנחשב מקורב לנשיא הקודם קרלס פוג'דמון. הקמתה של הממשלה החדשה נערכת ביום השבעתו של ראש הממשלה הסוציאליסט פדרו סנצ'ס, שהודיע כי הוא מתנגד למתן עצמאות מלאה לחבל הארץ.

הממשלה הקטלאנית הושבעה לאחר חודשים של מתיחות עם השלטון המרכזי בספרד, שבהם שלטה מדריד בחבל הארץ. השליטה בקלוניה נמשכה במשך כשבעה חודשים ונכפתה על ידי קודמו של סנצ'ס, מריאנו ראחוי. סנצ'ס הסוציאליסט אמר כי הוא מעוניין בשיחות עם נציגי החבל הבדלני, אך הוא מתנגד למשאל עם על עצמאותו.

עוד בוואלה! NEWS:
הביון הגרמני: איראן פועלת לרכישת ציוד לייצור נשק להשמדה המונית
אמריקה לבד: טראמפ מפייס את אויבי ארה"ב ודוחה את בנות הברית
"העם רוצה להפיל את הממשלה": מאות הפגינו בירדן נגד יוקר המחיה

ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס ומלך ספרד פיליפה השישי. רויטרס
ראש הממשלה הקודם ראחוי, מלך ספרד פיליפה השישי וסנצ'ס בהשבעה, היום/רויטרס

ראש הממשלה החדש הושבע שעה אחת בלבד לאחר הקמת הממשלה הקטלאנית החדשה. בספרד מעריכים כי מועדי ההשבעה הקרובים עשויים לסייע בפתיחת פרק חדש לאחר חודשים שבהם נהלצו מנהיגי קטלוניה לברוח מספרד או להיעצר.

"הממשלה הזו מחוייבת לפעול למען הקמת מדינה עצמאית", הבטיח מנהיג קטלוניה החדש קווים טורה לאחר השבעת ממשלתו. טקס ההשבעה לווה בקריאות "חירות! חופש!" מצד תומכי ההיפרדות מספרד. טורה קרא לסנצ'ס להיפגש ולדון בעתיד קטלוניה. "בוא ניפגש, ניקח את הסיכון, אני ואתה", אמר טורה. "אנו צריכים לדון בשאלות, ממשלה אל ממשלה".

עוד באותו נושא

מהפך בספרד: ראש הממשלה השמרן הודח, הסוציאליסטים עלו לשלטון

לכתבה המלאה
מנההיג קטלוניה החדש קווים טורה. AP
"ניקח את הסיכון". טורה בהשבעת ממשלת קטלוניה, היום/AP

סנצ'ס זכה לתמיכת המפתיעה של המפלגות הבדלניות מקטלוניה ומחבל הבאסקים, לצד מפלגות השמאל הסוציאליסטי. לצערו של סנצ'ס, הקואליציה אותה הצליח לגבש היא הקטנה ביותר מאז לידתה של הדמוקרטיה הספרדית המודרנית בשנת 1975. הממשלה הצרה צפויה להקשות עליו להוביל מהלכים משמעותיים בתחומי כלכליים ופוליטיים רבים.

הקמת הממשל החדש בקטלוניה תאפשר לראש ממשלת ספרד לקבל את התמיכה שלה הוא זקוק מהמפלגות האזוריות, כדי להעביר את התקציב הממשלתי שתקוע זה זמן רב. למרות זאת, המתיחות בין מדריד לברצלונה לא צפויה להיעלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully