וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנחקר בגין תקיפת ג'עפר פרח; השוטר החשוד הוצא לחופשה כפויה

28.5.2018 / 21:00

שוטר היס"מ נחקר במח"ש לאחר שיו"ר ארגון מרכז "מוסאוא" לזכויות אדם טען כי שבר את רגלו לאחר שנעצר בהפגנה בחיפה. "מצפה מהמפכ"ל וממפקד המחוז להתנצל בפני מי שנעצר, הוכה והושפל ללא בסיס משפטי", אמר פרח לאחר הודעת המשטרה. משפחת השוטר: בידינו הוכחות שלא פגע באיש

עריכה: יאיר דניאל

השוטר שנחקר במח"ש בחשד לתקיפתו של ג'עפר פרח, מנהל מרכז "מוסאוא" לזכויות אזרח בהפגנה בחיפה לפני כשבועיים, הוצא היום (שני) לחופשה כפויה, והחקירה בעניינו צפויה להימשך. השוטר, תושב נשר כבן 30 המשרת ביס"מ מחוז חוף, נחקר תחת אזהרה במחלקה לחקירות שוטרים בעקבות שבמהלכה נעצר פרח - שהתלונן כי רגלו נשברה בעת המעצר. בתום החקירה שוחרר בתנאים מגבילים.

לאחר ההפגנה כלל החומרים הועברו למח"ש לפתיחת חקירה שבמהלכה הורחק מהיחידה השוטר החשוד במעורבות למשך כמה ימים בהתאם לצרכי החקירה.

עוד בנושא:
כשהשוטר אמר: "יש מחבל בניידת" | פרטים חדשים מההפגנה בחיפה
השר שטייניץ נגד האיחוד האירופי: "שילכו לאלף עזאזל"
למרות בקשת המשטרה: בית המשפט הורה לשחרר את המפגינים העצורים

הארכת מעצרו מנהל עמותת מרכז מוסאווה לזכויות האזרחים הערבים בישראל ג'עפר פרח בהפגנות בחיפה ה-20 במאי 2015. ערן גילווארג, מערכת וואלה! NEWS
פרח בדיון להארכת מעצרו בבית המשפט בחיפה, לפני כשבועיים/מערכת וואלה! NEWS, ערן גילווארג

פרח אמר היום לוואלה! NEWS לאחר הודעת המשטרה כי "שלושה שוטרים תקפו עצורים לעיני מפקדים ושוטרים אחרים. שניים מהם איימו על הצוות הרפואי בב"ח בני ציון. אני מצפה מפיקוד המשטרה ומהדרג הפוליטי לשאת באחריות לתרבות השקר והאלימות הנהוגה במשטרה".

לדברי פרח, "המפכ"ל בעצמו ניסה לטייח ביותר מראיון את האירועים בחיפה. אני מצפה ממנו וממפקד המחוז ומפקד תחנת חיפה וממפקד היס"מ להתנצל בפני כל העצורים שנעצרו והוכו והושפלו ללא בסיס משפטי".

"אני לא חושב שהאשם הוא רק אותו שוטר", אמר פרח לוואלה!NEWS, יש פיקוד שידע ונתן לו גיבוי ואם לא ידעו זה הרי עוד יותר גרוע. תרבות השקר במשטרה זה דבר נורא. יש בעיה מערכתית במשטרה. צריך לטפל בה. המפכ"ל עד לפני יומיים המשיך להפיץ שקרים אודות האירועים, נסיבות פציעתי ומה שבא בעקבותיהם".

עוד באותו נושא

הפוסטים הגזעניים של השוטר החשוד בתקיפה בחיפה: "ערביי עכו - מחבלים"

לכתבה המלאה
שוטר שנחקר תחת אזהרה בחשד לתקיפת ג'עפר פרח בהפגנה בחיפה. מערכת וואלה!
השוטר החשוד בתקיפת פרח/מערכת וואלה!

עורכי דינו של השוטר סמי איליה וליאור בנימין יצאו הערב נגד החלטת המשטרה להוציא את השוטר לחופשה כפויה
"מדוע השוטר הוצא לחופשה כאשר ממצאי מח"ש עדיין לא התקבלו", אמר לוואלה! NEWS עורך הדין איליה. משפחתו של השוטר ומקורביו של השוטר הוסיפו הערב כי הם המומים וזועמים על החלטת המשטרה וכי בידיהם הוכחות כי השוטר לא היה מעורב בפיזור ההפגנה ולא פגע באיש.

המשטרה הודיעה כי עם קבלת ממצאי החקירה ממח"ש ישקלו האם לנקוט אמצעים מינהליים או משמעתיים נגד השוטר כשהחקירה בעניינו צפויה להימשך.

הפגנה בחיפה נגד הרג הפלסטינים בעזה ב-18 במאי 2018. דוברות המשטרה, אתר רשמי
ההפגנה בחיפה בליל שבת/אתר רשמי, דוברות המשטרה

השוטר קרא בעבר להחרמת בתי עסק של תושבים ערבים בעכו שאותם כינה "מחבלים שמנצלים את הכסף שלכם לאלימות, פשיעה וטרור".

בשנת 2015 שיתף אותו שוטר, ש', בחשבון הפייסבוק הפרטי שלו פוסט ובו קריאה להחרמת עסקים של תושבים ערבים בעכו, שסגרו את חנויותיהם בשוק כחלק משביתה כללית ברקע אירועי גל הטרור של חודש אוקטובר באותה שנה. בנוסף לפוסט שהפציר בגולשים "צלם עסק של ערבי ישראל סגור - אנחנו נדאג שיישאר סגור" פנה השוטר ל"כל יפי הנפש שמפרנסים את השוק של עכו" וכתב כי בעלי החנויות "צוחקים עליכם מאחורי הגב".

בית משפט השלום בחיפה הורה לפני כשבועיים שלא להאריך את מעצרם של 21 העצורים בהפגנה שהתקיימה בעיר, נגד התנהלות צה"ל ברצועת עזה. "החלטת בית המשפט לשחרר אותי היא סטירת לחי למשטרה", אמר פרח לאחר שחרורו. "הגיע הזמן שישראל תחנך את שוטריה לכבד חופש ביטוי, פה זה לא איראן. מה שקרה פה זה בושה וחרפה למשטר דמוקרטי. אני ראיתי מה עבר על הבן שלי שרצה לבטא את עצמו נמצא עדיין בכלא, אני קורא לשחרר אותו באופן מיידי".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר בראיון לגל"צ כי "העובדות שמציגה המשטרה מעוררות סימני שאלה שהיא צריכה לתת עליהם תשובות". הוא סיפר כי הורה לפתוח בחקירה מהירה של מח"ש לבירור נסיבות שבירת רגלו של פרח. "אם יש שוטר או מפקד שלא אמר אמת, או שפעל באלימות בניגוד לחוק, ודאי שמקומו לא במשטרה והוא יצטרך לתת את הדין על מעשיו", אמר ארדן. בנוסף לכך, הוא התייחס להחלטת בית המשפט לשחרר את העצורים: "אין ספק שחייב להתקיים תחקיר פנים-משטרתי לגבי ההנחיות מתי בכלל מותר לבצע מעצרים".

בחקירתו במח"ש הכחיש ש' מכל וכל את המיוחס לו ואמר כי קיבל את פרח להשגחתו לאחר המעצר כשרגלו אינה חבולה וכי גם כשהעבירו לחוקרים בתחנה לא הייתה כל חבלה בגופו. אולם, בשל העדר מצלמות אבטחה באזור בתחנה שבו לכאורה הופעלה אלימות כלפי פרח שגרמה לפציעתו, מדובר במקרה של מילה כנגד מילה.

שוטר נוסף שנחקר שלא תחת אזהרה במח"ש בעקבות טענותיו של פרח כי רגלו נשברה לאחר המעצר הכחיש אף הוא את המיוחס לו. פרח, כמו כל 19 העצורים הבגירים בהפגנה, שוחרר ממעצר במוצאי החג. שני קטינים שוחררו עוד קודם לכן בתחנת חיפה. במח"ש מתייחסים ברצינות רבה לטענות המפגינים על תקיפתם. לחקירה גויס כל צוות צפון של מח"ש, על כתריסר חוקריו, וחקירת ההפגנה נמשכת.

(עדכון ראשון 18:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully