וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר שטייניץ נגד האיחוד האירופי: "שילכו לאלף עזאזל"

שר האנרגיה מתח ביקורת חריפה נגד הודעת האיחוד הקוראת לחקירת טענותיו של געפר פרח בדבר אלימות משטרתית במהלך מעצרו. "זו צביעות וחוצפה. אותו איחוד תומך באיראן שמוציאה להורג ומענה הומואים", אמר. הוא אף ציין כי האיחוד לא מייצג את הרוח השוררת במדינות היבשת

צילום: שלומי גבאי, רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

שר האנרגיה יובל שטייניץ תקף הבוקר (רביעי) בחריפות את האיחוד האירופי בעקבות קריאתם לחקור את טענותיו של ג'עפר פרח, מנכ"ל מרכז מסאווא, לפיהן נפצע במהלך מעצרו בעקבות אלימות משטרתית, ואת הטענות להפעלת כוח מוגזם בהפגנות. "שילכו לאלף אלפי עזאזל", אמר השר בריאיון לאיילה חסון ב-103FM. "זו שיא החוצפה ושיא הצביעות. מדובר זה אותו איחוד אירופי שרוצה לסייע לאיראן מול הסנקציות של ארה"ב. דווקא לאיראן, שמוציאה להורג, מענה הומואים, פוגעת בזכויות נשים ותומכת בטרור במזרח התיכון. הרי בין כה אנחנו מדינת חוק והתקרית עם פרח נחקרת על ידי גורם חיצוני. זה רק מלמד על הנבזיות בהתבטאות הזו".

עם זאת, השר שטייניץ הסביר כי לדעתו, מדובר בהתנגשות בנושא נקודתי מול האיחוד. "חמאס, בסיוע אבו מאזן הצליח לגרום למשהו שרצינו להימנע ממנו - הרוגים ברצועה - והם הצליחו למנף את זה בין השאר באירופה", הסביר. "עם זאת, אני לא רואה שינוי קו. אירופה בשנים האחרונות יותר ידידותית לישראל יותר מאי פעם".

יובל שטייניץ בביקורו של טראמפ ביד ושם 23 במאי 2017. נועם מושקוביץ
"שיילכו לאלף אלפי עזאזל". השר שטייניץ/נועם מושקוביץ

את הסתירה בין השתלחותו באיחוד האירופי לאי שינוי המדיניות ביבשת, ייחס שטייניץ לעובדה שהאיחוד לדבריו, אינו מייצג הלך הרוח במדינות העיקריות באירופה. "לא דיברתי על אירופה אלא על האיחוד עצמו שלא מייצג את המדינות העיקריות", הסביר. "האיחוד הרבה פחות ידידותי מאשר המדינות עצמן. ובכל זאת גם באיחוד לדעתי מבינים כבר ובוודאי מצטערים על האיוולת מאתמול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

שטייניץ נגד האיחוד האירופי. האזינו:

חוקרי מח"ש גבו בתחילת השבוע עדות ראשונה מפרח בן ה-51, זאת במסגרת החקירה בה פתחו אנשי המחלקה בנוגע להתנהלות המשטרה בהפגנות בחיפה בימים האחרונים. חוקרת וחוקר של מח"ש הגיעו לדירתו במושבה הגרמנית בחיפה, שם הוא מחלים מהפציעות שנגרמו לטענתו על ידי השוטרים. הוא נחקר במשך שעתיים לאחר שבליל שבת נעצר בהפגנה בעיר התחתית יחד עם עוד 20 מפגינים, מוסלמים, נוצרים ושני יהודים.

במקביל לאיסוף הריאות, מח"ש זימנה לעדות פתוחה את השוטר המעורב. מדובר בשוטר יס"מ ותיק, תושב חיפה נשוי ואב לילדים. במענה לשאלות חוקרים הוא מסר שהיה בסביבתו של פרח בעת האירועים וטען ש"אף אחד לא נגע בו ולא הרים עליו יד". הוא ציין כי לא ראה מישהו אחר פוגע בפרח וכי לו היה יודע על התרחשות כזו היה מדווח עליה. הוא הוסיף כי כלל לא הכיר את פרח, לא ידע מי הוא ולא ידע מה עיסוקו והתייחס אליו כאל כל אזרח. הוא ביקש להדגיש כי לא היתה כלפיו כל התנכלות או יצר נקם כלשהו מסיבה זו או אחרת. כך להבנתו גם מצד כל שאר השוטרים שהיו בשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully