וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: "העצור ברהט ניסה לזרוק סלעים וצעק 'איטבח אל-יהוד'"

27.5.2018 / 15:34

בית המשפט דחה את ערעור החשודים ברהט שבו אמר נציג המשטרה כי אוסמה אבו סיאם איים על השוטרים. לאחר התקרית האלימה בעיר אמרו גורמים המעורים במקרה כי הם "חוששים שינסו לפגוע בו, זו לא פעם ראשונה שיש דיבור על נקמה". השוטר שתועד מכה נחקר בחשד לשימוש בכוח מלא

צילום:שי מכלוף עריכת וידאו:ניר חן

בית משפט השלום בבאר שבע דחה היום (ראשון) את ערעורם של אוסמה אבו סיאם ויוסף אל-עוברה החשודים בתקיפת שוטרים ברהט בסוף השבוע והשניים יישארו במעצר. בדיון חשף נציג המשטרה חשף פרטים חדשים מהאירוע ברהט ואמר כי אבו סיאם הרים סלע והתכוון לזרוק על השוטרים תוך כדי שהוא צועק "איטבח אל-יהוד". לדברי נציג המשטרה האירוע היה יכול להיגמר אחרת אם היו נוהגים השוטרים באופן שונה.

השופט קבע בהחלטתו כי בית המשפט השלום לא התעלם מהטענות על התנהלות השוטרים ומהסרטונים. לדבריו מדובר באירוע שהתפתח והבקשה להארכת המעצר ועילות המעצר קשורות לחלקו הראשון של האירוע. עוד נטען כי החקירה בשלב ראשוני, וכי עולה מסוכנות של ממש מחומר החקירה לצד חשש לשיבוש. "אני מוצא שפרק הזמן שנקבע על ידי בית משפט השלום הינו סביר, לאור מספר פעולות החקירה המדובר בהארכת מעצר סבירה ומידתית", אמר השופט.

עוד בוואלה! NEWS:
"חור שחור, זה מה שנשאר": התמונה האחרונה של לוחם דובדבן שנהרג
בתגובה להפעלת מטענים: שני הרוגים פלסטינים מירי צה"ל ברצועה
אמרו כן להפלות: המבצר הקתולי שהפך לאי של ליברליות

שוטר סוטר לעצור המבלך מהומות ברהט. מערכת וואלה! NEWS
השוטר מכה בפניו את אבו סיאם ברהט/מערכת וואלה! NEWS

בעקבות הסרטון שבו נראה שוטר מתחנת רהט מכה את אוסמה אבו סיאם ביום שישי האחרון בעיר, חוששים חלק מהמעורבים במקרה שיתנכלו לשוטר בסרטון ויתנקמו בו עקב האלימות. אתמול בהפגנה כבר נקראו קריאות גנאי קשות לעברו של השוטר המדובר ושמו הופץ בקרב תושבי רהט. גורמים המעורים בפרטי המקרה אמרו לוואלה! NEWS כי "ברור שיש חשש שינסו לפגוע בו, זאת לא פעם ראשונה שלאחר אירועים קשים ברהט ישנם דיבורים על נקמה. אנחנו מקווים שזה לא יגיע למצב כזה, כי בסופו של דבר כולם צריכים לחזור לשגרה ולעבוד זה מול זה".

גורמים במשטרה אינם סבורים שתהיה נקמה או חוששים מפגיעה בשוטר ואומרים כי להערכתם המצב יחזור לשגרה במהרה "אנחנו מדינת חוק", אמרו. "יש משטרה חזקה, שיודעת לדבר עם התושבים וגם לאכוף את החוק, אין חשש שיאונה לו כל רע". לפי מקרי העבר, שוטרים שהיו מעורבים בתקריות אלימות בישובים בדואים, הוזזו מתפקידם בתחנה אל תחנת משטרה בעיר אחרת.

עוד באותו נושא

המשטרה על סערת רהט: כשכבר אוכפים במגזר הערבי - נתקלים באלימות

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יוסף אל-עוברה בדיון בהארכת מעצרו, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, השוטר שסטר בפניו של אבו סיאם כשזה היה אזוק נחקר במחלקה לחקירות שוטרים. השוטר נחקר באזהרה בחשד לשימוש בכוח שלא כדין. השוטר שוחרר בתנאים מגבילים, הורחק מתחנות המשטרה ונאסר עליו ליצור קשר עם מעורבים בתקרית.

בית משפט השלום בבאר שבע האריך הלילה בשלושה ימים את מעצרם של אבו סיאם ויוסף אל-עוברה, שנעצרו במהומה שהתקיימה ביום שישי ברהט. במהלך האירוע, שהחל בפעילות משטרתית בעיר, יושבי רכב שנעצר לבדיקת רישיון נהיגה תקפו שוטרים באלות ובאבנים ועשרות תושבים הצטרפו אליהם. בין היתר מיוחסות לחשודים עבירות של איומים, תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות וסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה.

במהלך האירוע אחד מהחשודים נקרא לעצור לבדיקה ברחוב אל-סלאם בעיר, שבה עלה כי תוקף רישיון הנהיגה שלו פקע בשנה שעברה. הנהג החל בנהיגה פרועה והשוטרים דלקו אחריו. בשלב מסוים יצאו שלושה מיושבי הרכב כשבידיהם אבנים ואלות, קראו לתושבים נוספים להצטרף אליהם, ותקפו את השוטרים. במקביל החלו עשרות תושבים ליידות לעברם אבנים. השוטרים פונו לקבלת טיפול רפואי כשהם סובלים משברים בגופם. כוחות נוספים הוזעקו למקום וסייעו בפיזור ההמולה.

הפגנה ברהט על תיעוד בו נראה שוטר סוטר לעצור. אבי כהן, מערכת וואלה!
הפגנה ברהט נגד האלימות המשטרתית, אתמול/מערכת וואלה!, אבי כהן

עו"ד מוחמד ראחל, המייצג את אוסמה אבו סיאם, אמר כי החשוד כלל לא היה ברכב המדובר וכי הוא אינו קשור לאירוע. לטענתו, המשטרה התנהגה בצורה אלימה. נציג המשטרה בדיון הארכת המעצר אמר כי הוא מצר על כל אלימות, אבל שום דבר לא קרה ללא סיבה, כשלדבריו התחנה נמצאת בקשר עם מח"ש ומשתפת איתה פעולה בכל עניין.

במשטרה הגיבו לאירועים ומסרו כי "לעיתים קרובות מדי אנו נתקלים בפורעי חוק המרימים יד על שוטרים אשר מבצעים פעילות אכיפה כדין". עוד נמסר כי "ראוי לגנות ולהוקיע מכל וכל אלימות מכל סוג שהיא, בפרט שהיא מתחילה על רקע פעולת אכיפה שגרתית של המשטרה ביישובי המגזר הערבי, שם מלינים לא אחת על היעדר אכיפה משטרתית לכאורה. והנה למרבה הצער, עוד דוגמה מיני רבות לכך כשהמשטרה אוכפת גם עבירות תנועה מסכנות חיים בישוב ערבי - היא נתקלת באלימות קשה ואכזרית מצד אותם האנשים".

(עדכון ראשון: 15:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully