וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חור שחור, זה מה שנשאר": התמונה האחרונה של לוחם דובדבן שנהרג

27.5.2018 / 11:42

לאחר שמאות ליוו בדרכו האחרונה את לוחם דובדבן רונן לוברסקי שנהרג בפעילות מבצעית ליד רמאללה, סיפר אחיו על תמונתו האחרונה. "הוא רץ כמו מטורף להקים מטווח לבדו לחיילים, זה מספר עליו הכל"

עריכה: ניב מעוז

מאות בני אדם ליוו הלילה (ראשון) את סמל ראשון רונן לוברסקי, שמת מפצעיו לאחר שנפצע בפעילות מבצעית סמוך לרמאללה. הלוויתו של לוברסקי, בן ה-20 מרחובות התקיימה בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. בתמונתו האחרונה, לוברסקי נראה במטווח של יחידתו, לאחר שהקים בעצמו את המטרות.

אחיו של רונן סיפר כי "חבריו אמרו לי שהוא הלך להקים את המטווח הזה, רץ שם כמו מטורף, הלך להביא דברים מהזבל. זה ילד שמבקש מאבא שלו שיקנה לו מסמרים למטווחים. אני הייתי אומר לו 'תקשיב, אתה לא נורמלי, למה אתה עושה את כל הדברים האלה הצבא צריך לדאוג לך'. מה הוא עשה, זה מספר עליו הכול. התמונה הזו צולמה אחרי שביטלו אותם. הם כבר סיימו להקים את המטווח".

עוד בוואלה! NEWS:
בתגובה להפעלת מטענים: שני הרוגים פלסטינים מירי צה"ל ברצועה
מהמהומות בכלא לבית הלבן: ונצואלה שחררה אזרח אמריקני
טראמפ וקים הביעו אופטימיות לקראת הפסגה: "התכנון לא השתנה"

רונן לוברסקי ההרוג מיחידת דובדבן שנפגע בראשו מלוח שיש שהושלך לעברו במהלך פעילות מבצעית במחנה הפליטים אל עמארי סמוך לרמאללה. -, מערכת וואלה! NEWS
"זה מספר עליו הכל". תמונתו האחרונה של רונן לוברסקי/מערכת וואלה! NEWS, -

לוברסקי נפגע מלוח שיש כבד שהושלך לעברו ופגע בו ישירות במהלך פעילות מבצעית במחנה הפליטים אל-עמארי נגד חוליית מחבלים שהיו מעורבים בביצוע פיגועי ירי בגזרה בתקופה האחרונה. הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים, שם הרופאים נאבקו על חייו במשך שלושה ימים.

"חור שחור, זה מה שנשאר", אמר בצער ולדימיר אביו של רונן. "הוא היה ילד זהב, פשוטו כמשמעו. היינו בחג שבועות ביחד בפעם האחרונה ולמחרת לקחתי אותו לצבא. הייתי רגוע, לא פחדתי עליו והייתי רגוע למרות שידעתי שיש להם מבצעים. הילד היה כל כך נחוש ומקצוען, כל החיים מגיל קטן הוא בא לעבוד באימונים בחוגים ולהגיע לתוצאה ולא בזבז זמן".

עוד באותו נושא

"נפלת מות גיבורים": לוחם דובדבן רונן לוברסקי הובא למנוחות

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלוויתו של לוברסקי, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אחי היקר, איך הגענו לסיטואציה המוזרה הזאת?", פתח ואמר אחיו של רונן, אריק. "כבר כמעט אמרו עליך הכול. למרות שהיית כל כך צנוע, ואני עפר לרגליך, אני עכשיו בן אדם הרבה יותר טוב בזכותך. כולם מדברים עליך, אוהבים אותך. תמיד נלחמת, בחרת כל החיים, בכל הדלתות הסגורות נכנסת והיית יותר טוב מכולם. אני בטוח שבחרת גם את הרגע הזה".

האח אריק פנה לעם ישראל, "שחיבק את המשפחה שלי חיבוק עצום שלא ידעתי שקיים", וביקש להודות על התפילות והאיחולים. "הניצחון שלנו, יותר משהחיות יהיו מתחת לאדמה, זה שאנחנו נחיה חיים אמיתיים. אני פונה אליכם שתחיו בשמחה, תקימו משפחות גדולות ותעריכו את המדינה שיש לנו. לאט-לאט בזכות המעשים הטובים שלנו יהיו פחות הלוויות".

ראש הממשלה בנימין נתיהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "אנחנו מביעים היום צער עמוק על פטירתו של סמל-ראשון רונן לוברסקי זכרונו לברכה. דובדבן זו יחידה חשובה שתורמת רבות לביטחון ישראל".

רונן לוברסקי, לוחם דובדבן שנהרג בפעילות מבצעית ליד רמאללה, עם אביו ואחיו. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
"חור שחור, זה מה שנשאר". רונן לוברסקי/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה
  • עוד באותו נושא:
  • דובדבן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully