וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהמהומות בכלא לבית הלבן: ונצואלה שחררה אזרח אמריקני

27.5.2018 / 10:17

קראקס שחררה במפתיע את ג'וש הולט, מיסיונר מורמוני שהיה עצור יחד עם אשתו המקומית בשנתיים האחרונות בטענה כי הוא ריגל אחרי המדינה הסוציאליסטית. טראמפ קיבל את פניו בוושינגטון, אך בממשל מבהירים כי המחווה של מדורו לא תוביל להקלה בסנקציות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

המיסיונר האמריקני ג'וש הולט, שהוחזק בוונצואלה ללא משפט במשך כשנתיים, שב אתמול (שבת) לארצו עם אשתו, אחרי שהממשלה הסוציאליסטית שחררה אותו באופן מפתיע. הם התקבלו בבית הלבן על ידי הנשיא דונלד טראמפ, שאמר להולט כי הוא היה "אמיץ בצורה יוצאת מהרגיל". "זה מדהים שהצלחת לעמוד בזה, זה היה מצב קשה", אמר טראמפ במהלך המפגש הטלוויזיוני בחדר הסגלגל עם הוריו של הולט.

שחרורו של המיסיונר המורמוני מיוטה התבצע למרות ההחרפה ביחסים בין ארצות הברית לוונצואלה, שבשבוע שעבר גירשו דיפלומטים זו משטחה של זו. וושינגטון סירבה גם להכיר בבחירתו מחדש של נשיא ונצואלה ניקולס מדורו והטילה סנקציות חדשות על קראקס.

הולט, שנעצר ביוני 2016 בזמן שהיה בוונצואלה כדי להתחתן עם אשתו, ילידת המדינה, אמר כי הוא "המום" לשוב לביתו אחרי שנתיים קשות. "אני אסיר תודה על מה שעשיתם חבר'ה, ועל זה שחשבתם עליי ודאגתם לי, סתם אדם רגיל", אמר במהלך הפגישה בבית הלבן. "זה מאוד מרגש אותי", אמר, כשקולו רועד.

לקריאה נוספת בנושא
אחרי שהרס את הכלכלה ודיכא את יריבו: מדורו ניצח בבחירות בוונצואלה
אסירים נשרפו ונחנקו: 68 הרוגים בשריפה בבית כלא בוונצואלה

נשיא ארה"ב טראמפ בבית הלבן עם ג'וש הולט, עם חזרתו מהשבי בוונצואלה, 26 במאי 2018. רויטרס
זכה לקבלת פנים נשיאותית. הולט עם טראמפ, אתמול/רויטרס

הזוג, שהוחזק במטה של סוכנות הביון במתקן בקראקס, לווה בחזרה לארצות הברית על ידי יו"ר ועדת יחסי החוץ בסנאט, בוב קורקר, שנפגש ביום שישי עם מדורו. השניים הואשמו בריגול, באלימות ובהפצת פעילויות נגד הסדר החוקתי של ונצואלה. במתקן, המכונה "הליוסיד", פרצו מהומות מצד אסירים פוליטיים. הולט ביקש עזרה בפוסט שפרסם בפייסבוק ואמר כי מנסים לפרוץ לתא שלו ולהרוג אותו.

הסנאטור אורין האטץ' מיוטה, שנכח גם הוא בפגישה בבית הלבן, אמר אתמול כי השחרור של הולט הוא תוצאה של עבודה מאומצת בשנתיים האחרונים עם שני ממשלים, ושל מגעים דיפלומטיים אינסופיים, כולל עם מדורו עצמו. "כדאי לך שיהיו לך חיים טובים", אמר האטץ' להולט בבית הלבן, לקול צחוקם של בני משפחתו ושל אחרים. קרוביו של הולט הודו ל"כל מי שהשתתף בנס הזה".

גורם המעורה בנושא וביקש לשמור על עילום שם אמר כי לא היה הסכם עם ונצואלה להקלה בסנקציות תמורת שחרורו של הולט, וכי טראמפ לא היה מעורב במשא ומתן הסופי. סגן הנשיא מייק פנס ושר החוץ מייק פומפאו הדגישו כי העיצומים יישארו על כנם עד ש"הדמוקרטיה תשוב" לוונצואלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נשיא ונצואלה מדורו עם יו"ר ועדת יחסי החוץ בסנאט, בוב קורקר, בקראקס, 25 במאי 2018. רויטרס
בממשל לא מתכוונים להרפות מוונצואלה. קורקר ומדורו, שישי/רויטרס

שר התקשורת של ונצואלה, חורה רודריגז, אמר כי הולט ואשתו שוחררו כחלק ממאמצי ממשלו של מדורו לשמור על "יחסים דיפלומטיים מכובדים" עם וושינגטון. "המחווה הזו מאפשרת לנו לבסס את נקודת המוצא שלנו: דיאלוג, הסכם, כיבוד העצמאות שלנו, כיבוד הריבונות שלנו", אמר.

משפחתו של הולט אמרה כי הוא הופלל וארצות הברית האשימה את ונצואלה בכך שהיא השתמשה בו כקלף מיקוח בשיחות על הסנקציות. רק מוקדם יותר החודש אמר דיוסדדו קבייו, מספר 2 במפלגת השלטון, כי הולט "מוביל את הריגול של ארצות הברית" באמריקה הלטינית וכי הוא יישאר מאחורי הסורגים.

ארצות הברית מאשימה את משטרו של מדורו בשחיקת הדמוקרטיה, בדיכוי האופוזיציה ובשחיתות נרחבת. ונצואלה מצדה אומרת כי וושינגטון קשרה קשר עם האופוזיציה הימנית כדי להפיל את הממשל הסוציאליסטי ולהשתלט על מאגרי הנפט של המדינה. מדורו מאשים את ארצות הברית בניהול "מלחמה כלכלית" נגדו, שאחראית לשיטתו למשבר הכלכלי החריף הכולל אינפלציית ענק ומחסור במוצרי יסוד כמו תרופות. אלו הובילו לגלי הגירה המוניים מהמדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully