וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהרס את הכלכלה ודיכא את יריבו: מדורו ניצח בבחירות בוונצואלה

הנשיא הסוציאליסט קיבל ארבעה מיליון קולות יותר מיריבו הקרוב ביותר, אך האחרון סירב להכיר בתוצאות בשל התערבות המשטר בהליך. במערב צפויים להטיל סנקציות נוספות, אך מדורו חגג: "לא העריכו אותי כראוי"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו זכה בכהונה נוספת בת שש שנים, אך באופוזיציה, במערב ובחלק משכנותיה של המדינה הדרום-אמריקנית מסרבים להכיר בתוצאות שפורסמו הלילה (שני). זאת בשל הטענות לאי-סדרים נרחבים בתהליך, שבו רואים רבים כביסוס משטר דיקטטורי בראשות המנהיג הסוציאליסטי.

ניצחונו של נהג האוטובוס לשעבר בן ה-55, שירש את הוגו צ'אבז לאחר מותו ב-2013, עלול להוביל לסבב סנקציות נוספות מצד המערב על הממשלה של מדורו, שנאנקת תחת משבר כלכלי הרסני.

לפי ועדת הבחירות המרכזית, הנשלטת על ידי נאמני מדורו, הנשיא גרף 5.8 מיליון קולות, מול יריבו הקרוב ביותר הנרי פלקון, עם 1.8 מיליון. פלקון היה מושל בעברו, שהפר את החרם של האופוזיציה והתמודד בבחירות, שהוקדמו בכחצי שנה על ידי האסיפה המכוננת, גוף הנשלט בידי תומכי הנשיא שריסק את סמכויות הפרלמנט.

"הם לא העריכו אותי נכון", אמר מדורו לקהל תומכיו מחוץ לארמון הנשיאות במרכז קראקס, ברקע קולות זיקוקים ומטחי קונפטי.

"כל כך הרבה שקרים"- ניקולאס מדורו שוב ניצח בבחירות לנשיאות ונצואלה; מפלגת האופוזיציה המובילה החרימה את הבחירות. רויטרס
עוד שש שנים, לפחות. מדורו חוגג את ניצחונו, הלילה/רויטרס

אחוז ההצבעה היה רק 46.1%, ירידה משמעותית בהשוואה ל-80% שהלכו לקלפיות ב-2013. לטענת האופוזיציה, גם הנתון הרשמי מנופח ורק 30% הטריחו את עצמם להצביע בבחירות שתוצאותיהן היו ידועות מראש.

"אנחנו לא מכירים בתהליך מאחר שהוא חסר לגיטימיות", אמר פלקון בן ה-56. מדורו בירך בתחילה על מועמדותו של פלקון, שערק לשורות האופוזיציה ב-2010, מאחר שהיא העניקה לגיטימיות מסוימת למערכת הבחירות.

ואולם, דחיית התוצאות מצדו וקריאתו לבחירות חדשות פגעו בסופו של דבר במאמצי הממשלה ושל מדורו, שאמר במהלך הקמפיין כי היעד שלו הוא עשרה מיליון מצביעים.

פלקון זעם על על כך שהממשלה הציבה כ-13 אלף דוכנים סמוך לקלפיות ברחבי המדינה, שכונו "נקודות אדומות". שם התבקשו מצביעים עניים בעיקרם לסרוק את "כרטיסי המולדת" הממשלתיים באוהלים אדומים אחרי שהצביעו, במטרה לקבל "פרס" כפי שהבטיח מדורו. מתנגדיו של הנשיא רואים בכך קניית קולות.

מועמד שלישי, הכומר האוונגליסטי חבייר ברטוצ'י, הצטרף לביקורת של פלקון ודרש בחירות חוזרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully