וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ וקים הביעו אופטימיות לקראת הפסגה: "התכנון לא השתנה"

עמרי נחמיאס ורויטרס

27.5.2018 / 4:40

נשיא ארה"ב אמר כי מתקיימות שיחות בנושא הפסגה ש"הולכות ממש טוב". לדבריו, התאריך והמיקום שנקבעו - 12 ביוני בסינגפור - עדיין על הפרק. במקביל מנהיג צפון קוריאה הביע את "רצונו המחודש" שהפסגה תתקיים כמתוכנן

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הביע הלילה (ראשון) אופטימיות כי פגישתו עם שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, תתקיים כמתוכנן. "אנחנו בוחנים את ה-12 ביוני בסינגפור, זה לא השתנה. נראה מה יקרה", אמר טראמפ.

בקבלת פנים בחדר הסגלגל לג'וש הולט, אזרחי אמריקני שהיה כלוא בוונצואלה ושוחרר הודות למאמצי הממשל, אמר נשיא ארצות הברית כי "זה נראה כאילו זה הולך היטב. יש פגישות בעודנו מדברים במיקום מסוים, לא רחוק מדי מכאן, שלא אנקוב בשמו".

לדברי טראמפ, "יש הרבה רצון טוב. הרבה אנשים רוצים לראות אם זה יכול לקרות והאם ניתן לפרז את חצי האי הקוריאני. אם זה יקרה, זה יהיה נהדר לכל העולם. הרבה אנשים עובדים על זה. זה זז בצורה טובה". בנוגע למגעים המתנהלים מאחורי הקלעים הוא הוסיף כי "השיחות הולכות ממש טוב".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מתייחס לביטול הפסגה עם צפון קוריאה בבית הלבן, וושינגטון, ארה"ב 24 במאי 2018. רויטרס
אופטימיות לקיום הפסגה. טראמפ/רויטרס

במקביל הודיעה הלילה סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית כי קים הביע בפני נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין את "רצונו המחודש" לקיים את הפסגה עם טראמפ. בנוסף לכך, השניים הסכימו לקיים שיחות ב-1 ביוני ולזרז את הצעדים ליישום פירוקו של חצי האי הקוריאני מגרעין. מהסוכנות הממלכתית של המדינה הקומוניסטית נמסר כי מנהיגי המדינות הגיעו ל"הסכמה משביעת רצון" וכי הם הביעו את "עמדתם לגבי הצורך במאמצים משותפים לפירוק מגרעין".

מון אישר במסיבת עיתונאים בסיאול כי קים חזר בפניו על מחויבותו לפסגה עם טראמפ ולפירוק "מלא" של חצי האי הקוריאני מגרעין. הוא צוטט בסוכנות הידיעות "יונהאפ" כשהוא מייחל לך שהפסגה תתקיים כמתוכנן.

מוקדם יותר מסר דובר מטעמו כי "שני המנהיגים החליפו באופן גלוי את עמדותיהם על קיומה של פסגה מוצלחת בין קוריאה הצפונית לבין ארצות הברית ועל יישום הצהרת פנמונג'ום". הוא לא פירט כיצד אורגנה הפגישה החשאית ומי מהצדדים ביקש אותה. שני המנהיגים היו מלווים על ידי ראש הביון הדרום קוריאני, סו הון, ועמיתו מהצפון, קים יונג צ'ול, שאמון על היחסים בין שתי השכנות.

עוד באותו נושא

לא מאבדים תקווה: קים ומון נפגשו במפתיע ודנו בפסגה עם ארה"ב

לכתבה המלאה
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין ב-27 במאי 2018. לשכת נשיא דרום קוריאה, אתר רשמי
קים עם מון בפגישתם בשטח המפורז/אתר רשמי, לשכת נשיא דרום קוריאה

זוהי הפגישה השנייה של קים ומון בחודש האחרון, לאחר פגישתם ההיסטורית ב-22 באפריל - הראשונה בין מנהיגי המדינות זה עשור. היא נערכה על רקע האיתותים מצד טראמפ, שלפיהם הפסגה עודנה על הפרק. בבית הלבן אמרו כי צוות ההכנה שהיה אמור להגיע למדינה לקראת הפסגה יעשה זאת כמתוכנן.

בתגובת משרד החוץ הצפון קוריאני להודעת טראמפ על ביטול הפסגה נמסר כי המדינה המבודדת מוכנה לקיים שיחות עם ארצות הברית "בכל זמן ובלא מקום". טראמפ בירך אמש על התגובה המתונה ואמר כי השיחות עמה עד כה הן יעילות. לדבריו, ייתכן שזו תוכל להתקיים במועד שנקבע מראש אך "אם זה יהיה הכרחי נדחה את קיומה מעבר לתאריך זה".

(עדכון ראשון: 3:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully