וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מאבדים תקווה: קים ומון נפגשו במפתיע ודנו בפסגה עם ארה"ב

מנהיגי הקוריאות נפגשו בחשאי באזור המפורז לאחר דברי טראמפ כי השיחות עם פיונגיאנג "מועילות". לשכתו של נשיא הדרום מסרה כי השניים דנו בדרכים לקידום הפסגה, שתוכננה להתקיים בחודש הבא

רויטרס

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און נפגש היום (שבת) במפתיע עם נשיא הדרום מון ג'ה-אין באזור המפורז בגבול שבין שתי המדינות. זאת ברקע האיתותים מצד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי פסגה משותפת בינו לבין קים, שאמורה הייתה להתקיים ב-12 ביוני בסינגפור, עודנה על הפרק. בבית הלבן אמרו כי צוות הכנה שהיה אמור להגיע למדינה לקראת הפסגה יעשה זאת כמתוכנן.

"שני המנהיגים החליפו באופן גלוי את עמדותיהם על קיומה של פסגה מוצלחת בין קוריאה הצפונית לבין ארצות הברית ועל יישום הצהרת פנמונג'ום", מסר דובר מטעם הנשיאות בסיאול. הוא לא פירט כיצד אורגנה הפגישה החשאית ומי מהצדדים ביקש אותה. בתמונות שהפיצה לשכתו של מון נראים שני המנהיגים מתחבקים בחום ולוחצים ידיים. עוד נמסר כי הפגישה ערכה שעתיים וכי הלילה (שעון ישראל) ימסור מון הצהרה בעקבותיה.

מדובר בפגישה שנייה של שני המנהיגים בחודש האחרון, לאחר פגישתם ההיסטורית ב-22 באפריל - הראשונה בין מנהיגי שתי המדינות זה עשור. גם הפעם נועדו השניים תחת אבטחת חיילים בגבול המבוצר היטב, אך הפעם מצדו הצפוני. באותה פגישה חתמו השניים על הצהרה לקידום "פירוז מוחלט" של חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני. אז גם הונחו היסודות לפסגה בין קים לטראמפ.

לקריאה נוספת:
טראמפ אחרי ביטול הפסגה: "ייתכן שאפגוש את קים במועד המקורי"
הכדור אצל קים: טראמפ ביטל את הפסגה, אבל זה לא בהכרח הסוף
מנהיגי קוריאה בפסגה היסטורית: "נפעל לפירוז ולסיום המלחמה"

נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין ומנהיג הצפון קים ג'ונג און בפגישת פתע באזור המפורז, 26 במאי 2018. לשכת נשיא קוריאה הדרומית, אתר רשמי
פגישה שנייה תוך חודש. מון וקים, היום/אתר רשמי, לשכת נשיא קוריאה הדרומית

שני המנהיגים היו מלווים על ידי ראש הביון הדרום קוריאני, סו הון, ועמיתו מהצפון, קים יונג צ'ול, שאמון על היחסים בין שתי השכנות. בתיעוד הפגישה נראתה גם אחותו של קים ג'ונג און, קים יו ג'ונג, כשהיא מברכת את מון עם הגעתה לטונגילגק, המבנה של הצפון בכפר הפסקת האש. בהמשך, לווה מון על ידי שומרים צפון קוריאנים עם כניסתו למבנה.

מון הוא הנשיא הדרום קוריאני היחיד שנפגש פעמיים עם מנהיג מהצפון, בשני המקרים באזור הגבול המפורז, שנותר סמל לכך שהמלחמה הסתיימה רק בשביתת נשק ולא בהסכם שלום.

עוד באותו נושא

טראמפ: "שיחות יעילות עם צפון קוריאה - ייתכן והפסגה תתקיים כמתוכנן"

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מתייחס לביטול הפסגה עם צפון קוריאה בבית הלבן, וושינגטון, ארה"ב 24 במאי 2018. רויטרס
הביע נכונות לקיים את הפסגה במועדה. טראמפ/רויטרס

הלילה בירך טראמפ על התגובה המתונה מצד פיונגיאנג לביטול הפסגה ואמר כי השיחות עמה עד כה הן יעילות. לדבריו, ייתכן שזו תוכל להתקיים במועד שנקבע מראש אך "אם זה יהיה הכרחי נדחה את קיומה מעבר לתאריך זה".

בתגובת משרד החוץ הצפון קוריאני להודעת הביטול נמסר כי המדינה המבודדת מוכנה לקיים שיחות עם ארצות הברית "בכל זמן ובכל מקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully