וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ אחרי ביטול הפסגה: "ייתכן שאפגוש את קים במועד המקורי"

25.5.2018 / 17:10

הנשיא האמריקני אמר כי ייתכן שהפגישה עם שליט קוריאה הצפונית תתקיים בכל זאת ב-12 ביוני. "אנחנו מדברים איתם ורוצים לעשות זאת", אמר יום לאחר ששלח למנהיג בפיונגיאנג מכתב שלפיו זהו לא העיתוי המתאים להיפגש

צלמים זמניים מורשים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (שישי) כי ייתכן שהפסגה עם מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, שאותה ביטל אתמול, תתקיים במועד המקורי שנקבע ב-12 ביוני. "אנחנו הולכים לראות מה יקרה. אנחנו מדברים איתם כעת. יכול להיות שזה יהיה ב-12 בוני, אנחנו רוצים לעשות זאת", אמר טראמפ לכתבים.

גם שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס התייחס לנושא היום בשיחה עם כתבים בפנטגון. לדבריו, ייתכן שהפסגה שבוטלה תתקיים במועדה המקורי, בתלות אם דיפלומטים יצליחו להביא לקיומה. "יש אפשרות שאולי נשמע חדשות טובות לגבי הפסגה של קוריאה הצפונית, אם דיפלומטים יצליחו לגרום לה להתקיים", אמר.

טראמפ הכריז אתמול כי הפסגה לא תתקיים בעקבות הצהרותיה האחרונות של קוריאה הצפונית, שאיימה לבטל את הפגישה. "ציפיתי מאוד לקיום הפגישה איתך", כתב טראמפ במכתב ששלח לקים, ותוכנו פורסם על ידי הבית הלבן. "לצערי, בשל הזמן והעוינות הגלויה בהצהרה האחרונה שלך, אני חש שזה לא הזמן המתאים לקיים את הפגישה שתוכננה זה זמן רב".

עוד בנושא
צפון קוריאה: מוכנים לשיחות עם ארה"ב בכל זמן ובכל מקום
טראמפ: אנחנו מוכנים למקרה שצפון קוריאה תעשה דברים טיפשיים
הכדור אצל קים: טראמפ ביטל את הפסגה, אבל זה לא בהכרח הסוף

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 3 באפריל 2018. רויטרס
טראמפ/רויטרס

עוד כתב טראמפ כי "ההזדמנות המפוספסת" היא "רגע עצוב בהיסטוריה", אך הוא הוסיף כי הוא מקווה "לפגוש את קים יום אחד" וכי אם הוא "ישנה את דעתו, שלא יהסס להתקשר או לכתוב". "אתה דיברת על יכולות הגרעין שלך, אבל שלנו עוצמתיות וחזקות יותר ואני מתפלל לאלוהים שלעולם לא נצריך להשתמש בהן", איים טראמפ.

ההודעה של וושינגטון הגיעה שעות אחרי שפיונגיאנג הכריזה כי השלימה את פירוק אתר הגרעין שלה, צעד שנתפס כמחווה חשובה לקראת אותה פסגה. עם זאת, היא לא אפשרה למומחים זרים להצטרף לעיתונאים הזרים שהוזמנו לטקס, מה שהפחית מהערך של פירוק המתקן ששימש לכל ניסוייה הגרעיניים, זאת מכיוון שלא ניתן היה לאמת את השבתתו הממשית.

עוד באותו נושא

טראמפ בהודעה דרמטית: הפסגה ההיסטורית עם מנהיג צפון קוריאה מבוטלת

לכתבה המלאה
שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בפגישה עם בכירים בקוריאה הדרומית, מרץ 2018. רויטרס
קים/רויטרס

עוד לפני ההודעה על פירוק האתר בפונגי-רי, איימה קוריאה הצפונית לפרוש מהפסגה והזהירה כי היא זה תלוי רק בארצות הברית אם "לפגוש אותה בחדר הדיונים או בעימות גרעיני".

פיונגיאנג זעמה על הצהרות שהשמיעו בכירים בממשל לאחרונה, האחרון שבהם סגן הנשיא מייק פנס, ולפיהם המודל המתוכנן לפירוזה הגרעיני הוא כמו של לוב. במשטר המבודד הבהירו כי לא יסכימו לפירוק חד-צדדי מהארסנל שעל פיתוחו שקדו עשרות שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully