וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נפלת מות גיבורים": לוחם דובדבן רונן לוברסקי הובא למנוחות

מאות בני אדם הגיעו להלוויתו של לוברסקי, שנהרג מלוח שיש שהושלך לעברו סמוך לרמאללה. "תמיד נלחמת, נכנסת בכל הדלתות הסגורות והיית הכי טוב", ספד אחיו. מפקד דובדבן: "היית מהלוחמים הטובים ביותר"

עריכה: שניר דבוש

הלווייתו של לוחם דובדבן סמל ראשון רונן לוברסקי, שמת מפצעיו לאחר שנפצע בפעילות מבצעית סמוך לרמאללה, התקיימה הלילה (ראשון) בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בהשתתפות מאות בני אדם. לוברסקי, בן 20 מרחובות, נפגע מלוח שיש כבד שהושלך לעברו ופגע בו ישירות במהלך פעילות מבצעית במחנה הפליטים אל-עמארי נגד חוליית מחבלים שהיו מעורבים בביצוע פיגועי ירי בגזרה בתקופה האחרונה.

הוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים, שם הרופאים נאבקו על חייו במשך שלושה ימים.

"אחי היקר, איך הגענו לסיטואציה המוזרה הזאת?", פתח ואמר אחיו של רונן, אריק. "כבר כמעט אמרו עליך הכול. למרות שהיית כל כך צנוע, ואני עפר לרגליך, אני עכשיו בן אדם הרבה יותר טוב בזכותך. כולם מדברים עליך, אוהבים אותך. תמיד נלחמת, בחרת כל החיים, בכל הדלתות הסגורות נכנסת והיית יותר טוב מכולם. אני בטוח שבחרת גם את הרגע הזה".

האח אריק פנה לעם ישראל, "שחיבק את המשפחה שלי חיבוק עצום שלא ידעתי שקיים", וביקש להודות על התפילות והאיחולים. "הניצחון שלנו, יותר משהחיות יהיו מתחת לאדמה, זה שאנחנו נחיה חיים אמיתיים. אני פונה אליכם שתחיו בשמחה, תקימו משפחות גדולות ותעריכו את המדינה שיש לנו. לאט-לאט בזכות המעשים הטובים שלנו יהיו פחות הלוויות".

רונן לוברסקי. מערכת וואלה! NEWS
לוחם דובדבן הראשון שנהרג כתוצאה מפעילות טרור. לוברסקי/מערכת וואלה! NEWS
רונן לוברסקי ההרוג מיחידת דובדבן שנפגע בראשו מלוח שיש שהושלך לעברו במהלך פעילות מבצעית במחנה הפליטים אל עמארי סמוך לרמאללה. -, מערכת וואלה! NEWS
התמונה האחרונה של רונן/מערכת וואלה! NEWS, -

מפקד יחידת דובדבן, ע', ספד לרונן: "חונכת לערכים של תרומה למדינה. היית בן למשפחה של לוחמים מלח הארץ. בשעות שהתפללנו, אימא שלך הצביעה על כולם ואמרה - לוחמים כולם, אבל רונן הטוב ביותר. אימא צדקה. היית מהלוחמים הטובים ביותר בפלגה וביחידה", הוסיף מפקד היחידה. "היית שותף למבצעים רבים ובחוד החנית של צה"ל נגד הטרור. נפלת מות גיבורים בפעילות מבצעית בהגנה על תושבי מדינת ישראל. אתה, לוברסקי, עצמת את עיניך בפעולה שמסמלת יותר מכל את תרומתך להגנה על מדינת ישראל".

חברו של רונן, ניר, אמר כי הוא לא מאמין שזה קורה. "מהגן אנחנו ביחד. היית תמיד בשבילי בתקופות הכי קשות וברגעים השמחים. רק ביום ראשון הלכנו לסרט ביחד, צחקנו", סיפר ניר. "בכיתה י' לקחת אותי לקרב מגע ואני זוכר שאמרת לי שאתה רוצה להגיע ליחידה, לדובדבן. הדרך שלך ליחידה לא הייתה קלה. בסוף הגעת מקצוען, תותח. והתגאיתי בך. אני עדיין גאה בך. בדרך שלך, במקצוענות שלך, בצניעות שלך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלוויתו של לוברסקי, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלוויתו של לוברסקי, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בן דודו של רונן העיד כי רונן הוא "סמל לטבע ישראלי טהור. היית הכי חזק מכולנו כי בנית את זה בעשר אצבעותיך. חיית חיים של מסירות נפש". לדבריו, "אותו אחד שפגע בך לא הכיר אותך. הוא רצה לפגוע בכולנו. ואני מודיע פה שהוא לא הצליח. אנחנו חזקים מאוד. אנחנו רק מתחזקים".

סגן השר אלי בן דהן אמר בהלוויה: "בזכות מסירותך יכולים אחייך לחיות את חייהם בשלווה". בן דהן הוסיף כי רונן היה "חייל מצטיין, חייל מקצוען שיחד עם כך צנוע ושקט. חייל ממושמע שרוצה כל הזמן להשתפר. בשם חבריך ליחידה, בשם צהל ומערכת הביטחון כולה אני מבטיח שלא נשקוט וננוח עד שנתפוס את מי שפגע בך. חי או מת, הוא ייתפס וייענש".

רונן לוברסקי לוחם דובדבן שנהרג בפעילות מבצעית ליד רמאללה. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
לוח השיש שבר את קסדתו ופצע את ראשו. לוברסקי/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל
רונן לוברסקי, לוחם דובדבן שנהרג בפעילות מבצעית ליד רמאללה, עם אביו ואחיו. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
לוברסקי עם אביו ואחיו/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

במסגרת הפעילות המבצעית שבה השתתף לוברסקי נעצרו שלושה חשודים במעורבות בפיגוע ירי והועברו לחקירת שב"כ. הפעילות כללה כוחות מיוחדים, בהם גם מסתערבים. בשלב מסוים הושלך לוח שיש גדול מגג מבנה סמוך מגובה שלוש קומות. כתוצאה מכך קסדתו נשברה והוא נפצע בראשו. לאחר מכן נפל ונפגע גם בגבו. המחבל שהשליך את לוח השיש לא נעצר. בצה"ל הסבירו כי לא שונו פקודות הפתיחה באש, וכי לא בוצע ירי לעברו משום שהוא לא זוהה כנדרש לביצוע הפעולה. עוד צוין כי חקירת האירוע נמשכת.

לוברסקי הוא הלוחם הראשון בדובדבן שנהרג בפעילות מבצעית כתוצאה מפעילות טרור. בשנות התשעים נהרג ירון חן שנחטף, נרצח ונשרף. מפקד יחידת דובדבן סא"ל אייל וייס נהרג מפגיעה של דחפור צה"לי ואלקנה גובי, תצפיתן, נדרס באירוע מבצעי. מדובר בעוד מכה מטלטלת ליחידה שאיבדה השנה את לוחם היחידה שחר סטרוג. נגד חברו ליחידה הוגש כתב אישום על משחק בנשק, בוטל מינוי מפקד היחידה סא"ל ע', קצין עז נפש ועטור ניסיון מבצעי, וקידומו נדחה בשנתיים.

(עדכון ראשון: 2:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully