וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגש מפתיע בין הקוריאות ומהומה עם שוטרים ברהט: כותרות השבת

מנהיגי שתי הקוריאות נפגשו באזור הגבול שבין שתי המדינות, ברקע איתותי טראמפ על ביטול הפסגה המשותפת. ברהט תועד שוטר סוטר לנהג, באירוע שהתפתח לכדי מהומה אלימה נגד שוטרים, וארצות הברית הזהיר את סוריה מהפרת הסכם הפסקת האש בגולן. החדשות שעשו את סוף השבוע

מהומה ברהט: שני צעירים נעצרו; אחד מהעצורים תועד כששוטר סוטר לו

שני שוטרים נפצעו במהומה שפרצה אתמול (שישי) בעיר רהט שבנגב. מהמשטרה נמסר כי במהלך פעילות ברחוב אל-סלאם בעיר נקרא נהג לעצור לבדיקה, שבמהלכה עלה כי תוקף רישיון הנהיגה שלו פקע בשנה שעברה. הנהג החל בנהיגה פרועה והשוטרים דלקו אחריו. בשלב מסוים יצאו שלושה בני אדם מכלי הרכב כשבידיהם אבנים ואלות, קראו לתושבים נוספים להצטרף אליהם ותקפו את השוטרים. במקביל החלו עשרות תושבים ליידות אבנים לעברם.

אחד מיושבי כלי הרכב נעצר בתום מאבק ולאחר שימוש בטייזר, ותושב נוסף נעצר בגין תקיפת השוטרים. כוחות נוספים הוזעקו למקום וסייעו בפיזור ההמולה. השוטרים פונו לקבלת טיפול רפואי כשהם סובלים משברים בגופם.

בני משפחותיהם של שני הצעירים שנעצרו במהלך העימותים הביעו את זעמם על המשטרה, אחרי שלטענתם הופעל כוח רב נגדם. בתיעוד מהאירוע שהתרחש אתמול תועד אחד השוטרים סוטר לאחד החשודים, והמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הודיעה כי היא פותחת בחקירה. כ-200 תושבים הפגינו בשעות אחר הצהריים מול תחנת המשטרה בעיר, ובערב יתקיים דיון בהארכת מעצרם של שני העצורים.

לא מאבדים תקווה: קים ומון נפגשו במפתיע ודנו בפסגה עם ארה"ב

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און נפגש היום (שבת) במפתיע עם נשיא הדרום מון ג'ה-אין באזור המפורז בגבול שבין שתי המדינות. זאת ברקע האיתותים מצד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי פסגה משותפת בינו לבין קים, שאמורה הייתה להתקיים ב-12 ביוני בסינגפור, עודנה על הפרק. בבית הלבן אמרו כי צוות הכנה שהיה אמור להגיע למדינה לקראת הפסגה יעשה זאת כמתוכנן.

"שני המנהיגים החליפו באופן גלוי את עמדותיהם על קיומה של פסגה מוצלחת בין קוריאה הצפונית לבין ארצות הברית ועל יישום הצהרת פנמונג'ום", מסר דובר מטעם הנשיאות בסיאול. עוד נמסר כי הפגישה ערכה שעתיים וכי הלילה (שעון ישראל) ימסור מון הצהרה בעקבותיה.

לאחר שפרסם פוסט נגד עובדת עירייה: מזכיר חד"ש בחיפה עוכב לחקירה

משטרת חיפה עצרה היום (שבת) את רג'א זעאתרה, מזכיר מפלגת חד"ש בעיר, המשמש דובר ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל. הוא נחקר בתחנה בחשד להפרת סדר במקום ציבורי ואיומים על עובדת עיריית חיפה, אך שוחרר כעבור כארבע שעות בערבות של 3,000 שקל. זו הפעם השנייה השבוע שזעאתרה נעצר על רקע המתיחות בין המשטרה למנהיגות הערבית בעיר מאז ההפגנה הסוערת בסוף השבוע שעבר.

עובדת עיריית חיפה הגישה השבוע תלונה במשטרה נגד זעאתרה, לאחר שבדף הפייסבוק שלו הופיעה תמונתה ומתחתיה הטענה כי היא משתפת פעולה עם משטרת חיפה ומשדלת בעלי עסקים במושבה הגרמנית להתנגד לקיומן של הפגנות. זעאתרה הסיר את הפוסט לאחר שנעצר לחקירה בפעם הראשונה.

ארה"ב באזהרה חריגה לאסד: אל תצא למתקפה בגבול עם ישראל

ארצות הברית הזהירה היום (שבת) את סוריה מפני הפרת הסכם הפסקת האש בדרום רמת הגולן והתריעה כי "תגיב בחומרה" אם צבא אסד יצא למתקפה בקרבת גבול ישראל. בהודעת דוברת מחלקת המדינה האמריקנית הת'ר נאורט נמסר כי וושינגטון, בהיותה ערבה להסכם אי הלחימה יחד עם רוסיה וירדן בדרום סוריה, תנקוט את הצעדים ההולמים להפרות מצד משטרו של אסד ואם זה יבחר להרחיב את פעולות צבאו באזור דרעא וקוניטרה.

לדברי נאורט, "משטר אסד ובני בריתו מקדמים את המשך המלחמה בכך שהם מתעלמים מהסכמי אי הלוחמה שעליהם חתמו ומכשילים את יישום התהליך המדיני שמקדמת ז'נבה".
עוד נכתב בהודעת מחלקת המדינה כי רוסיה, כחברה במועצת הביטחון של האו"ם, נושאת אף היא באחריות "להשתמש ביתרונה הצבאי והדיפלומטי אל מול משטר אסד כדי למנוע מתקפות ולשכנעו להימנע מהרחבת הלחימה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טראמפ: "שיחות יעילות עם צפון קוריאה - ייתכן והפסגה תתקיים"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "אנחנו מקיימים שיחות מאוד פרודוקטיביות עם צפון קוריאה לגבי חידוש הוועידה, ואם זה יקרה, זה ככל הנראה יהיה בסינגפור ב-12 ביוני". עוד הוסיף הנשיא כי "אם זה יהיה הכרחי, נאריך את הוועידה מעבר לתאריך זה". רק אתמול היה נראה כי הפסגה ההיסטורית עם שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ירדה מהפרק, אולם כעת נראה כי יש פתח זהיר לאופטימיות.

"נתניהו ייחקר ב-12 ביוני; חפץ סיפק ראיות משמעותיות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייחקר ב-12 ביוני - כך דווח בחדשות 2. על פי הדיווח, המשטרה העבירה לפני כחודש בקשה ללשכת ראש הממשלה לחקור את נתניהו פעם נוספת, התשיעית במספרה, אך החקירה נקבעה לחודש וחצי אחרי כן. על פי הערכות צפויות לפחות עוד שלוש חקירות בשלושת התיקים שבהם נחקר נתניהו -1000, 2000 ו-4000.

בנוסף פורסם כי עד המדינה נגד נתניהו, יועץ התקשורת שלו לשעבר ניר חפץ, מסר פרטים רבים לחוקריו בנוגע לתיקים. בין היתר הביא עדויות לכך שראש הממשלה ובעל השליטה בחברת בזק, שאול אלוביץ', היו מודעים לקשר שנוצר סביבם, לכאורה, בעניין סיקור אוהד תמורת הטבות. עוד אמר חפץ לחוקרים, על פי הפרסומים, כי נהג לשוחח בעצמו עם אלוביץ' בין שש לשבע פעמים ביממה. בחדשות עשר פרסמה איילה חסון כי מעצרים נוספים צפויים בעקבות עדותו של חפץ.

אירלנד: מתנגדי ההפלות הודו בתבוסתם במשאל העם

אזרחי אירלנד הצביעו במשאל עם על הזכות לבצע הפלות. מדגמים הראו כי כמעט 70% מאוכלוסייה תומכת בביצוע הפלות. מתנגדי ההפלות באירלנד הודו היום בתבוסתם במשאל העם שנערך הלילה במדינה. "האזרחים שקלו את שני הצדדים, ובחרו בצד אחד", אמר דובר תבנועה נגד ההפלות באירלנד.

התוצאות הרשמיות יפורסמו בהמשך היום ונראה כי החוק יאושר וההחלטה תעבור אל הפרלמנט. 69% הצביעו בעד חוק המתיר הפלות, כך על פי המדגמים ו-31% התנגדו. "נראה כי אנחנו עומדים לעשות היסטוריה, כתב ראש הממשלה ליאו ורדקאר בחשבון הטוויטר שלו.

צה"ל ירה לעבר פלסטינים שחצו את גדר הרצועה והבעירו צמיג

ארבעה פלסטינים שחצו את גדר המערכת בדרום רצועת עזה הציתו צמיג בקרבת הגבול - בטרם נמלטו בחזרה לאחר שכוח צה"ל פתח לעברם באש. מדובר צה"ל לא נמסר על נפגעים בתקרית. אתמול השליכו פלסטינים שהתקרבו לגדר בצפון הרצועה מטען חבלה אל עבר כוח צה"ל וניסו לפגוע בתשתית ביטחונית במקום. גם בתקרית זו לא היו נפגעים.

כ-1,600 מפגינים פלסטינים הפגינו אתמול בשני מוקדים בקרבת גדר המערכת ולטענת הצבא יידו אבנים והבעירו צמיגים. חיילי צה"ל שהוצבו מולם מצדו השני של הגבול השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות מולם ובכמה מקרים פתחו בירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully