וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו ייחקר ב-12 ביוני; חפץ סיפק ראיות משמעותיות בתיקים"

בחדשות 2 פורסם כי המשטרה העבירה בקשה ללשכת ראש הממשלה לחקור את נתניהו בפעם התשיעית, וכי החקירה תתקיים בעוד שבועיים וחצי. עוד דווח כי עד המדינה ניר חפץ סיפר כי נהג לשוחח עם אלוביץ' שש פעמים ביממה, וכי בתיק 2000 מעורב שם מפתיע שטרם פורסם

עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: ניר חפץ חתם על הסכם עד מדינה, מרץ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייחקר ב-12 ביוני - כך דווח הערב (שישי) בחדשות 2. על פי הדיווח, המשטרה העבירה לפני כחודש בקשה ללשכת ראש הממשלה לחקור את נתניהו פעם נוספת, התשיעית במספרה, אך החקירה נקבעה לחודש וחצי אחרי כן. על פי הערכות צפויות לפחות עוד שלוש חקירות בשלושת התיקים שבהם נחקר נתניהו -1000, 2000 ו-4000.

בנוסף פורסם כי עד המדינה נגד נתניהו, יועץ התקשורת שלו לשעבר ניר חפץ, מסר פרטים רבים לחוקריו בנוגע לתיקים. בין היתר הביא עדויות לכך שראש הממשלה ובעל השליטה בחברת בזק, שאול אלוביץ', היו מודעים לקשר שנוצר סביבם, לכאורה, בעניין סיקור אוהד תמורת הטבות. עוד אמר חפץ לחוקרים, על פי הפרסומים, כי נהג לשוחח בעצמו עם אלוביץ' בין שש לשבע פעמים ביממה. בחדשות עשר פרסמה איילה חסון כי מעצרים נוספים צפויים בעקבות עדותו של חפץ.

עוד בנושא
מול מצלמות המשטרה: שרה ויאיר נתניהו עומתו עם ניר חפץ
תיק 4000: רה"מ ורעייתו נחקרו במקביל; בנם יאיר נחקר לראשונה

ראש הממשלה נתניהו בישיבת ממשלה, 15 באפריל 2018. רויטרס
חקירה מספר 9. נתניהו/רויטרס

עוד דווח כי עד המדינה חפץ סיפק שמות של מעורבים נוספים בתיק 2000, שעניינו הקשר בין נתניהו לבין מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, ובהם גם אדם שמעורבותו תפתיע רבים כשתפורסם.

מסביבתו של נתניהו נמסר הערב בתגובה לפרסומים כי מדובר ב"מחזור של הדלפות שגם מהן לא כלום".

בחודש מרץ נחקר נתניהו במעונו שבירושלים במשך ארבע שעות בתיק 4000. במקביל, נחקרה במשרדי להב 433 שבלוד רעייתו שרה נתניהו ובנו יאיר. באותו המועד נחקרו גם אלוביץ' ורעייתו איריס, מנכ"לית בזק הפורשת סטלה הנדלר, וראש לשכת ראש הממשלה לשעבר דוד שרן בשני חדרים סמוכים שהו תחת אבטחה שני עדי המדינה, חפץ ושלמה פילבר.

הארכת מעצר לניר חפץ  22 בפברואר 2018. רויטרס
מסר ראיות רבות לחוקרים. חפץ/רויטרס

במרכז החקירה עומתו שרה ויאיר נתניהו, וכן שאול ואיריס אלוביץ' עם עדי המדינה חפץ ופילבר. העימותים בוצעו בחדרי החקירות וצולמו במצלמות המשטרה. מטרת העימות הייתה להציג לחלק מהחשודים את גרסאות עדי המדינה פנים מול פנים. בין היתר, במרכז העימותים היו ההוראות שקיבלו עדי המדינה מהמעורבים וכן פעולות השיבוש שבוצעו עם תחילת החקירה, כך על פי החשד.

חוקרי היחידה הארצית לאכיפה כלכלית (יאל"כ) הציגו בפני הנחקרים שאלות שעלו בעקבות עדותו של עד המדינה חפץ. בנוסף, שרה ויאיר נתניהו נחקרו בגין שיבוש הליכי חקירה לאחר שעל פי החשד תיאמו עם חפץ העלמת התכתבויות ושיחות ביניהם שעוסקות בפרשה ושיחות שנערכו עם אלוביץ' ואשתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully