וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה באירלנד: ניצחון מוחץ לתומכים בהפלות במשאל עם

26.5.2018 / 12:37

אזרחי המדינה הצביעו על הזכות לבצע הפלות, ומדגמים הראו כי כמעט 70% מהם תומכים בזכות בביצוע הפלות. התוצאות הרשמיותטרם פורסמו ונראה כי החוק יאושר וההחלטה תעבור אל הפרלמנט. "בדרך לעשות היסטוריה", אמר ראש הממשלה, שתמך במהלך

צילום: רויטרס

רוב מוחץ מקרב אזרחי אירלנד הצביעו אמש (שישי) במשאל עם בעד הביטול האיסור על הפלות - כך עולה ממדגמים שפורסמו במדינה הקתולית, שלפיהם כ-69% תומכים בביטול הסעיף בחוקה שאוסר בפועל על הפלות ובעד העברת הסוגיה לפרלמנט, שצפוי לחוקק חוקים מקלים בנושא. רק 31% הצביעו בעד השארת המצב על כנו.

התוצאות הרשמיות יפורסמו בהמשך היום, אך מתנגדי ההפלות הודו בתבוסתם. "האזרחים שקלו את שני הצדדים, ובחרו בצד אחד", אמר דובר תנועה נגד הפלות באירלנד. "נראה כי אנחנו עומדים לעשות היסטוריה", כתב ראש הממשלה ליאו ורדקאר בחשבון הטוויטר שלו.

מאז הקמתה של אירלנד הפלות היו אסורות בחוק. בשנת 1983 התווסף תיקון לחוקה שקבע כי לאם ולעובר שטרם נולד יש זכות שווה לחיים. לפני ארבע שנים שונה החוק כך שיאפשר ביצוע הפלה במקרים שבהם ישנה סכנה לחיי האם, בעקבות מותה של אישה הרה שלא אושר לה להפיל את עוברה.

עוד בוואלה! NEWS:
יותר מ"ריח רע"? החברות שהכניסה לכץ מיליונים עלולה לעלות לו בשוחד
"נתניהו ייחקר ב-12 ביוני; חפץ סיפק ראיות משמעותיות בתיקים"
נסראללה: ישראל תקפה אתמול בסוריה משטחה האווירי של לבנון

תומכות בחוק ההפלות באירלנד חוגגות את הניצחון במשאל העם. רויטרס
תומוכות בחוק ההפלות חוגגת את הניתחון בדבלין, הבוקר/רויטרס

אירלנד, שנחשבת לאחת המדינות השמרניות באירופה, הודיעה בחודש ינואר כי תערוך משאל עם על הפיכתן של הפלות לחוקיות. לדברי ראש הממשלה, על אף שמדובר בהחלטה כבדת משקל לאזרחי המדינה הקתולית, הוא עצמו יתמוך באישור המהלך.

ראש הממשלה ורדקאר הוסיף כי מדובר ב"נושא מאוד אישי עבור רובנו, שאינו שחור או לבן". לדבריו, על אנשים להגיע להחלטה בנושא עריכת הפלות בכוחות עצמם בהסתמך על עובדות, אך גם על חמלה ואמפתיה. "אני מעוניין בקיום דיון מכבד מכל הצדדים", הוסיף. "אסור להפוך זאת לנושא המכוון לגופו של אף אדם".

בעיתון "אייריש טיימס" דווח כי מחקר שנערך בשבועות האחרונים מצביע על רוב לאישור ההחלטה על הפיכת הפלות לחוקיות בשני הבתים של הפרלמנט במדינה.

(עדכון ראשון: 3:45)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ליאו ורדקאר, ראש ממשלת אירלנד. רויטרס
"עומדים לעשות היסטוריה", ראש ממשלת אירלנד, ליאו ורדקאר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully