וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: ישראל תקפה אתמול בסוריה משטחה האווירי של לבנון

בנאום שנשא לציון 18 שנה לנסיגה מלבנון אמר מזכ"ל חיזבאללה כי ארגונו לא חותר למלחמה עם ישראל, אך כי אם תהיה כזו - הוא ינצח בה. לדבריו, "ישראל כל הזמן מאיימת". כלפי יריביו קרא: "איפה הריבונות?"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: נסראללה על תקיפה ישראלית בסוריה, מוקדם יותר החודש)

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר היום (שישי) כי ארגונו לא חותר למלחמה עם ישראל, אך כי אם תהיה כזו - הוא ינצח. לדבריו, "ישראל כל הזמן מאיימת. בישיבות הפנימיות אנחנו מדברים תמיד על ניצחון מובטח אם תהיה מלחמה". נסראללה נשא נאום לציון 18 שנה לנסיגת צה"ל מלבנון, יום המצוין כ"חג ההתנגדות והשחרור".

"אמש תקפה ישראל מהמרחב האווירי של לבנון בסוריה", אמר נסראללה, ופנה למתנגדיו בלבנון: "איפה הריבונות?". בדבריו התייחס נסראללה לתקיפת שדה התעופה בחומס אתמול, שיוחסה לישראל.

"יכולות חזבאללה בשנת 2000 היו דלות וכיום הן עצומות", אמר נסראללה, והוסיף כי "המודיעין הישראלי סיפק מידע ושמות למרוקו בטענה שחיזבאללה מעורב עם חזית הפולסיאריו במרוקו. זה שקר שמטרתו להביא לעוד סנקציות על חיזבאללה".

עוד בנושא
התקיפה הלילית בסוריה: "ישראל הפציצה בסיס של חיזבאללה"
סוריה: שדה התעופה הצבאי בחומס הותקף, הצלחנו ליירט את הטילים

תומכי חיזבאללה מאזינים לנאום מוקלט של מזכ"ל הארגון חסן נסראללה בלבנון. 23 ביוני 2017. רויטרס
קרא לממשלה הלבנונית לפעול נגד הסנקציות על חיזבאללה. נסראללה/רויטרס

נסראללה ציין כי איראן וסוריה הן "המדינות היחדות שעזרו לעם בלבנון לנצח". בהתייחסו לסנקציות מצד ארצות הברית ומצד חלק ממדינות ערב על חמאס וחיזבאללה, אמר כי "בעבר שמו שמות של אנשי חיזבאללה ברשימת הטרור של ארצות הברית וערב הסעודית. לדבר הזה לא היו השפעות כלכליות, הכוונה הייתה להרחיק אנשים מאיתנו. עכשיו הם פוגעים באזרחים ובאנשי עסקים, לאנשי חיזבאללה כולל אותי זה לא משנה".

הוא הוסיף כי על לבנון לפעול נגד החלטות שכאלה, וטען כי "הממשלה שהולכת לקום צריכה להתייחס לנושא כאל תיק". לדבריו, "על לבנון כמדינה ועל הממשלה להיות אחראית במיוחד לאלו שאינם קשורים לחיזבאללה. זהו תהליך מתמשך שלא ייעצר, זה לא פוגע כמו בעבר רק בכמה אנשים וחברות, אלא מדובר במשהו גדול ומתרחב".

סוריה: הופצץ שדה התעופה הצבאי ליד חומס. מערכת וואלה! NEWS
תקיפת שדה התעופה ליד חומס, אתמול/מערכת וואלה! NEWS

התקיפה שבוצעה בשדה התעופה א-דבעה שבאזור חומס יוחסה היום לארגון זכויות אדם סורי העוקב אחרי הנעשה במדינה. לטענת הארגון, התקיפה כוונה לשדה, המשמש גם כבסיס של חיזבאללה בסוריה. טרם התברר אם היו נפגעים בעקבות התקיפה בבסיס, שממוקדם מצפון לעיירה אל-קאסיר, שנכבשה בידי חיזבאללה ב-2013 לאחר שנשלטה בידי המורדים.

כלי התקשורת הממלכתיים בסוריה דיווחו אתמול על פיצוצים שנשמעו בשדה התעופה הצבאי א-דבעה. לטענת גורם צבאי סורי, נמל התעופה הצבאי הותקף, אך הטילים שנורו לעבר נמל התעופה יורטו על ידי מערכות ההגנה האוויריות הסוריות לפני שנפגע. עוד דווח כי ארבעה טילים גרמו לשריפה באזור הבסיס, ובדיווח אחר נטען כי מטוסי חיל האוויר מסוג F-35 ביצעו את התקיפה.

תומכי חיזבאללה מאזינים לנאום של חסן נסראללה בדרום לבנון, 15 באפריל 2018. רויטרס
תומכי חיזבאללה בדרום לבנון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully