וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל אלשיך: "3 שנים הן זמן קצר מדי כדי לחולל שינויים"

23.5.2018 / 21:02

אלשיך התייחס לדיון באפשרות שכהונתו תוארך בשנה נוספת בצל חקירות נתניהו, והבהיר כי נדרש זמן על מנת לבצע תהליכים משמעותיים בארגון. "אם יבקשו ממני - ייתכן שאשקול בחיוב", אמר על המשך כהונה. בדבריו נמנע מלהתייחס לשאלה אם מפקד מחוז ירושלים יורם הלוי ראוי לתפקיד

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך הצהיר הערב (רביעי) כי מתוקף תפקידו יפעל בדיוני ועדת המינויים למפכ"ל הבא למינוי מפכ"ל מתוך שורות המשטרה. "ברגע שיזמנו אותי לוועדה, אומר מה שאני חושב", ציין אלשיך בכנס "ליברל" באוניברסיטת תל אביב, תוך הימנעות מהתייחסות לשאלה אם ניצב יורם הלוי ראוי לתפקיד. "זה לא תחרות בין מועמדים במשטרה ונדמה לי שזה לא נכון לעסוק באף קצין ולהשוות אותו או לא להשוות אותו לקצינים אחרים. אני חושב שהתפקיד שלי הוא למקסם את האפשרות להביא מפכ"ל מתוך המשטרה. יש קצינים מצוינים בתוך הארגון".

הוא אף התייחס לסוגיית הארכת כהונתו בצל חקירות ראש הממשלה. "אני לא ביקשתי להיות מפכ"ל, ומבחינתי - כל עוד מבקשים ממני, אשקול זאת בחיוב", הבהיר. "קדנציה של שלוש שנים היא קצרה מדי לשינויים".

המרוץ לתפקיד המפכ"ל | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
אלשיך מול איזנקוט: את מי מעוניין הציבור להשאיר בתפקיד לעוד שנה | סקר
היועמ"ש רומז לארדן: נתניהו לא יוכל להתערב במינוי המפכ"ל הבא
מקורב לניצב הלוי: ארדן צריך להחליט עכשיו על זהות המפכ"ל הבא

המפכ"ל רוני אלשיך, במועדון העסקי אקדמי של אגודת הידידים של אוניברסיטת תל אביב. אהוד אמיתון, TPS, מערכת וואלה! NEWS
"למקסם מינוי מועמדים מתוך המשטרה". המפכ"ל אלשיך/מערכת וואלה! NEWS, אהוד אמיתון, TPS

אחר כך התבקש המפכ"ל לשוב לנושא ניצב יורם הלוי, שלגביו טען כי קיים קשר פסול עם ראש הממשלה. "אני לא מופתע משאלה כי התרגלתי במשך השנתיים וחצי האחרונות שאני פוגש נושאים בעיתון שלא היה לי שום מושג על קיומם", אמר. "יש כנראה בעלי עניין שרוצים לגרור את משטרת ישראל לשיח שבעיני הוא שיח מאוד לא ערכי, מאוד לא רלוונטי וסיבותם עמם, אני מזהה יותר מווקטור אחד אז אני לא רוצה לומר שיש רק גורם אחד ואנחנו מסרבים בתוקף להיכנס לסחרור הזה, הוא לא נכון. אני פוגש בניצב יורם הלוי, משוחח איתו בלטלפון, פוגש איתו לשיחות עבודה, מגיע אליו לשטח, יושבים יחד בהערכות המצב, ולא מרכל לא עליו ולא על אחרים עם עיתונאים".

באשר לחקירות ראש הממשלה, ולאמירותיו בדבר נחיצותן של המלצות המשטרה אמר: "הטענות לא נכונות. מנסים לגרור אותנו לוויכוח פוליטי".

עוד באותו נושא

כי בתחבולות: אלשיך עוקץ את נתניהו על גופו של ניצב הלוי

לכתבה המלאה
אביחי מנדלבליט באירוע של אגודת הידידים של אוניברסיטת תל אביב, 15 בפברואר 2018. אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב, מערכת וואלה! NEWS
רמז בנוגע לסוגיית מינוי המפכ"ל. היועמ"ש מנדלבליט/מערכת וואלה! NEWS, אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב

בעקבות אותן חקירות, אתמול רמז היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי נתניהו לא יוכל להיות מעורב בהכרעה בנושא. במכתב ששלח לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן ביקש מנדלבליט כי זה יפנה אליו "טרם תחילת העיסוק בנושא", כדי שיוכל "לבחון את היבטי ניגוד העניינים הקשורים לחברי הממשלה שעניינם מצוי בחקירת משטרה, ולהנחות בהתאם". בתחילת המכתב ציין היועמ"ש כי "לאחרונה התקבלו אצלי פניות אחדות בעניין מינוי מפכ"ל משטרה חדש או הארכת כהונתו של המפכ"ל המכהן. בפניות נטען כי יש לקבוע שראש הממשלה ושרים אחרים מנועים מלעסק בנושא, בגין טענות לניגוד עניינים אפשר, בהינתן העובדה שהם נחקרים על ידי המשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully