וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש רומז לארדן: נתניהו לא יוכל להתערב במינוי המפכ"ל הבא

22.5.2018 / 18:53

במכתב שכתב לשר לביטחון פנים רמז כי אביחי מנדלבליט כי ראש הממשלה, הנמצא במוקד חקירה של המשטרה, לא יוכל להיות מעורב בבחירת מחליפו של אלשיך. "אבקש שתפנה אלי טרם תחילת העיסוק בנושא", כתב

צילום מסך

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה היום (שלישי) במכתב לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן שבו רמז כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יוכל להיות מעורב בבחירת מפכ"ל המשטרה הבא, לאחר תום כהונתו של המפכ"ל הנוכחי רוני אלשיך.

"לאחרונה התקבלו אצלי פניות אחדות בעניין מינוי מפכ"ל משטרה חדש או הארכת כהונתו של המפכ"ל המכהן", כתב מנדלבליט. "בפניות נטען כי יש לקבוע שראש הממשלה ושרים אחרים מנועים מלעסק בנושא, בגין טענות לניגוד עניינים אפשר, בהינתן העובדה שהם נחקרים על ידי המשטרה".

"אבקש כי טרם תחילת העיסוק בנושא, תפנה אל החתום מטה על מנת שאוכל לבחון את היבטי ניגוד העניינים הקשורים לחברי הממשלה שעניינם מצוי בחקירת משטרה, ולהנחות בהתאם", הוסיף.

מסמך - הארכת מינוי המפכ"ל. מערכת וואלה! NEWS
המכתב ששלח מנדלבליט לשר ארדן, היום/מערכת וואלה! NEWS

בשבוע שעבר אמרו גורמים בכירים במשטרה כי אלשיך נוקט צד בקרב הירושה על תפקידו, כדי להכשיל את מועמדותו של מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי. זאת, לאחר שבשיחות תדרוך לכתבים אמר אלשיך כי הלוי מנהל קשר עם נתניהו מעל ראשו של המפכ"ל ושל השר ארדן.

ביום שישי התייחס ניצב הלוי למתיחות, ובסיור שערך עם אלשיך אמר: "התייחסנו כבר ואמרנו שלא היה כלום. אל תעשו לי את זה בבקשה".

מקורביו של אלשיך טענו כי זהו הרקע לכך שהלוי סירב להתמנות לתפקיד הסמפכ"ל, אולי בסביבתו של הלוי דחו את הטענות, ואמרו כי הלוי רואה את עצמו מועמד רק לתפקיד אחד, מפכ"ל המשטרה, ולכן סירב לתפקיד הסמפכ"לות. לטענת המקורבים, הלוי ביצע במשך תקופה ארוכה שורה של פרויקטים במחוז ירושלים ואין טעם לעזוב כעת את התפקיד לטובת תפקיד הסמפכ"ל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך במהלך יום ההצדעה למשטרת ישראל, בנוכחות ארדן ואלשיך, כנסת ישראל 5 פברואר 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
אלשיך וארדן בחודש פברואר/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully