וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: מנדלבליט וניצן הגיעו לכנסת; אמסלם ביקר את המשטרה

23.5.2018 / 19:31

בחדר אחד במשכן התכנסו היועמ"ש, פרקליט המדינה, שרת המשפטים וראש אגף החקירות במשטרה ודנו בהצעות חוק שזוכות להתנגדות בפרקליטות ובמשטרה. בפגישה השתתף גם יו"ר הקואליציה שתקף את המשטרה: "אתם עוברים על החוק"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

בכנסת התקיימה היום (רביעי) פגישה נדירה עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה שי ניצן, ראש חטיבת החקירות במשטרה תת-ניצב ערן קמין, שרת המשפטים איילת שקד וגורמים נוספים. בפגישה שבחלקה השתתפו גם יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם ויו"ר ועדת החוקה ח"כ ניסן סלומיאנסקי, עלו לדיון שתי הצעות חוק שמעוררות התנגדות בפרקליטות ובמשטרה.

ההצעה הראשונה היא של ח"כ סלומיאנסקי, לפיה יש להגביל את משך החקירות שמתנהלות במשטרת ישראל מהיום שבו הפכו לגלויות. לפי ההצעה, בעבירה מסוג חטא, החקירה לא תימשך יותר מחצי שנה, מסוג עוון לא יותר משנה, בעבירה שדינה מאסר של שלוש עד עשר שנים, החקירה תימשך שנתיים בלבד ובעבירה שדינה חמור ממאסר של עשר שנים לא יוגבל משך החקירה.

עוד בוואלה! NEWS:
כי בתחבולות: אלשיך עוקץ את נתניהו על גופו של ניצב הלוי
בראש הוועדה שתאשר את מינוי המפכ"ל והרמטכ"ל: השופט בדימוס גולדברג
"אנחנו לא פראיירים": עדויות מ"השטח הבוער" נגד אבי גבאי

שרת המשפטים איילת שקד והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכנס באוניברסיטת חיפה, 24 בנובמבר 2016. ערן גילווארג
פגישת עבודה לא שגרתית. שקד ומנדלבליט/ערן גילווארג

הצעת החוק נדונה בימים אלה בוועדת החוקה של הכנסת לקריאה ראשונה, ישנה התייחסות גם למשך התקופה שבמסגרתה יהיה על הפרקליטות להגיש כתב אישום. במהלך הפגישה שהתקיימה היום העלו הנוכחים הסתייגויות מסוימות ממנה.

הצעה נוספת שנדונה היא של ח"כ אמסלם, זו נמצאת בדיונים בוועדת החוקה להכנתה לקריאה שניה ושלישית והיא קובעת כי אם הוחלט לסגור תיק נגד חשוד, "כדי למנוע פגיעה אפשרית בשמו הטוב, מוצע לקבוע כי בהודעת סגירת התיק לא תפורט עילת הסגירה, אלא אם כן החשוד נתן את הסכמתו לכך מראש". אמסלם ביקש בדיון האחרון להרחיב את ההצעה גם על נבחרי ציבור או תיקים שיש בהם עניין לציבור, אך בפגישה גילה כי יש לכך התנגדות משמעותית מצד היועמ"ש ופרקליט המדינה.

עוד באותו נושא

אמסלם בהצעה חדשה: הפרקליטות לא תוכל לערער על עבירות שוחד

לכתבה המלאה
ראיון עם חבר הכנסת דוד אמסלם, כנסת, 24 באפריל 2018. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
שוב התעמת עם המשטרה. ח"כ אמסלם/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

לוואלה! NEWS נודע כי במהלך הפגישה, מתח ח"כ אמסלם ביקורת חריפה על נציגי המשטרה שהשתתפו בה, על כך שהיא לא מיישמת את חוק ההמלצות. אמסלם שיזם את החוק שאוסר על המשטרה לפרסם סיכומי חקירה טען כי רק לאחרונה המשטרה הפרה את החוק בכך שפרסמה את סיכומי החקירה בתיק שהתנהל נגד מנהל מכינת "בני ציון" יובל כאהן והמדריך אביב ברדיצ'ב. "זו עבירה על החוק", תקף אמסלם.

גורם המעורה בפרטי הפגישה טען כי זו "פגישת עבודה שגרתית", אך לוואלה! NEWS נודע כי מאז תחילת הכנסת ה-20 לפני כשלוש שנים, פגישה מסוג זו התקיימה פעמיים בלבד, שלא בנוכחותם של חברי כנסת. גורם אחר טען כי מדובר בפגישה "נדירה" אבל היא עסקה "בעניינים מקצועיים בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully