וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראש הוועדה שתאשר את מינוי המפכ"ל והרמטכ"ל: השופט בדימוס גולדברג

23.5.2018 / 17:02

פרסום ראשון: הוועדה בראשות שופט בית המשפט העליון לשעבר בן ה-87 תאשר את המינויים הבכירים בשירות הממלכתי, בהם גם ראשי השב"כ והמוסד, נגיד בנק ישראל. הוועדה לא תדון בבקשות להארכת מינויים בשנה נוספת

עריכת וידאו: ניר חן

השופט בדימוס אליעזר גולדברג, לשעבר שופט בית המשפט העליון ומבקר המדינה, יעמוד בראש ועדת המינויים הבכירים בשירות הממלכתי, האמורה לאשר בין היתר את מינוי מפכ"ל המשטרה והרמטכ"ל. מינוי ועדת גולדברג יובא ביום ראשון לאישור הממשלה.

לשופט גולדברג ימלאו מחר 87 שנים. גולדברג ימלא את התפקיד שהתפנה ב-2016, כשפקע תוקף כהונתה של הוועדה שבראשות השופט בדימוס יעקב טירקל. בוועדת טירקל היו חברים גם השר בדימוס משה נסים וח"כ לשעבר גילה פינקלשטיין. חבר נוסף בוועדה, בתוקף תפקידו, הוא נציב שירות המדינה.

עוד בוואלה! NEWS:
עימות בכנסת בדיון על אלימות המשטרה: "אני בהמה? תסתכל בראי"
אחרי חשיפת וואלה! NEWS - ביקורת על אמסלם: "חייט החוקים של נתניהו"
ברכבת ללא חלונות: העיתונאים הזרים במסע לאתר הגרעין הצפון קוריאני

אליעזר גולדברג, נציב התלונות על השופטים בהגשת הדו"ח לשנת 2010, אפריל 2011. מגד גוזני
מינוי יובא לאישור הממשלה. גולדברג/מגד גוזני

ועדת גולדברג תדון בבוא הזמן גם במינוי ראשי השב"כ והמוסד, נגיד בנק ישראל ומשנהו ונציב שב"ס. היא אינה אמורה לדון בבקשות להארכת מינויים בשנה נוספת, אך הוסמכה לדון בבקשות הממשלה להפסקת כהונתם של מי משבעת הבכירים שמינוייהם אושרו בה.

השבוע פנה היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט במכתב לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן שבו רמז כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יוכל להיות מעורב בבחירת מפכ"ל המשטרה הבא, לאחר תום כהונתו של המפכ"ל הנוכחי רוני אלשיך.

עוד באותו נושא

היועמ"ש רומז לארדן: נתניהו לא יוכל להתערב במינוי המפכ"ל הבא

לכתבה המלאה
מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך במהלך יום ההצדעה למשטרת ישראל, בנוכחות ארדן ואלשיך, כנסת ישראל 5 פברואר 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
אלשיך וארדן/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

"לאחרונה התקבלו אצלי פניות אחדות בעניין מינוי מפכ"ל משטרה חדש או הארכת כהונתו של המפכ"ל המכהן", כתב מנדלבליט. "בפניות נטען כי יש לקבוע שראש הממשלה ושרים אחרים מנועים מלעסק בנושא, בגין טענות לניגוד עניינים אפשר, בהינתן העובדה שהם נחקרים על ידי המשטרה".

"אבקש כי טרם תחילת העיסוק בנושא, תפנה אל החתום מטה על מנת שאוכל לבחון את היבטי ניגוד העניינים הקשורים לחברי הממשלה שעניינם מצוי בחקירת משטרה, ולהנחות בהתאם", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully