וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברכבת ללא חלונות: העיתונאים הזרים במסע לאתר הגרעין הצפון קוריאני

23.5.2018 / 15:10

אחרי שכתבים מהדרום הצטרפו ברגע האחרון, החל המסע לפונגי-רי, הקבור בהרים בצפון-מזרח המדינה. בתום הנסיעה, שתימשך עד 12 שעות, תמשיך הקבוצה באוטובוס ולבסוף תטפס אל האתר. למרות המחווה של קים, ערכה מוגבל - פיונגיאנג לא אפשרה למומחים להצטרף

צילום:CNN עריכת וידאו:ניר חן

קבוצת עיתונאים זרים יצאה היום (רביעי) ברכבת לאתר הגרעין של קוריאה הצפונית, לקראת פירוקו על ידי המשטר. אל הנסיעה הצטרפו ברגע האחרון שמונה עיתונאים דרום קוריאנים.

טקס הסגירה הרשמי של האתר, ששוכן עמוק בהרים בצפון-מזרח המדינה, אזור המאוכלס בדלילות, צפוי להתקיים ביומיים הקרובים, בהתאם לתנאי מזג האוויר. פירוק אתר פונגי-רי הוכרז על ידי המנהיג קים ג'ונג און לקראת פסגתו המתוכננת עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בחודש הבא. הנסיעה צפויה להימשך בין שמונה ל-12 שעות, ולאחר מכן תמשיך הקבוצה בנסיעה באוטובוס במשך כמה שעות נוספות. לבסוף, הטיפוס לאתר עצמו אמור להימשך שעה נוספת.

לעיתונאים הוקצו תאי שינה, עם ארבע מיטות קומתיים בכל אחד מהם. חלונות התאים כוסו בווילונות ולעיתונאים נאמר כי אסור עליהם לפתוח אותם במהלך המסע. הם גם אמורים לשלם על העלויות בעצמם - מחיר הנסיעה ברכבת היא 75 דולר עבור כל אחד, ומחיר כל ארוחה הוא 20 דולר.

אדם צופה בנשיא ארה"ב טראמפ ובמנהיג קוריאה הצפונית קים בטלוויזיה בתחנת רכבת בסיאול, 22 במאי 2018. AP
טראמפ וקים על מסך בסיאול, אתמול/AP

פניית הפרסה של קוריאה הצפונית הגיעה לאחר שטראמפ נועד אתמול בבית הלבן עם נשיא הדרום מון-ג'ה אין במטרה להציל את הפסגה המתוכננת עם קים. טראמפ אמר כי הוא סבור שהיא תתקיים, אך אמר כי ייתכן שהיא תידחה או אף תתבטל אם בוושינגטון יגיעו למסקנה שהיא לא תניב תוצאות ראויות.

הפסגה ההיסטורית תוכל להציע הזדמנות היסטורית לשלום בחצי האי הקוריאני, אך הפסימיות לגבי המפגש גברה אחרי שקוריאה הצפונית ביטלה שיחות עם הדרום ואיימה לעשות זאת גם עם טראמפ, במחאה על המשך התרגילים הצבאיים של שתי המדינות והתנגדותה לקריאתה של וושינגטון לפירוז "חד-צדדי" שלה.

סגירת האתר נתפסת כצעד מחווה של קים לפני בפסגה, אך לא מדובר במהלך בלתי-הפיך ופיונגיאנג תצטרך לבצע עוד צעדים משמעותיים רבים כדי לעמוד בדרישות הממשל האמריקני. המדינה הקומוניסטית מקווה שבאמצעות כלי התקשורת הזרים, ישודר ברחבי העולם תיעוד סגירת המתקן, כולל פיצוץ מנהרותיו. עם זאת, היא לא אפשרה בסופו של דבר למומחים זרים להצטרף לטקס, כך שערכה של סגירת האתר מוגבל לחלוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully