וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו לא פראיירים": עדויות מ"השטח הבוער" נגד אבי גבאי

23.5.2018 / 16:40

עימותים פנימיים פרצו במפלגה בהובלת ח"כים, פעילים ומזכירי סניפים הזועמים על התנהלותם של גבאי ואנשיו לקראת הבחירות לוועידה, הגוף הבוחר העליון של העבודה. לטענתם, ועדת הבחירות, ברובה אנשי גבאי ויחימוביץ', אינה מתנהלת בשקיפות ומקשה על ותיקי המפלגה להתמודד

צילום:אבי כהן עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: ריאיון עם אבי גבאי במהדורת וואלה! NEWS בחודש שעבר)

בזמן שיו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, נאבק בדשדוש המפלגה בסקרים, התסיסה נגדו מבית הולכת וגואה. בחודש הבא צפויות להיערך בחירות לוועידת מפלגת העבודה - הגוף הבוחר העליון במפלגה שמורכב מאלפי צירים נבחרים - ובימים האחרונים פרצו עימותים פנימיים חריפים בהובלת ח"כים, פעילים בכירים ומזכירי סניפים הזועמים על ההתנהלות של גבאי ואנשיו לקראת הבחירות. לדבריהם, ועדת הבחירות, שמורכבת ברובה מאנשי גבאי, אינה מתנהלת בשקיפות ובהוגנות ומערימה קשיים טכניים שנועדו, במכוון, להקשות על התמודדותם של ותיקי המפלגה ולאפשר כניסה של צירים חדשים, המזוהים עם גבאי ועם ח"כ שלי יחימוביץ', ולהגדיל את כוחם היחסי במפלגה.

ועידת מפלגת העבודה היא הגוף שמקבל את ההחלטות הפוליטיות והאידיאולוגיות במפלגה כמו איחודים וחיבורים, שריונים, בחירות לרשימה, שינויים בחוקה ונושאי מדיניות שונים. אחת לכמה שנים צירי הוועידה נבחרים מחדש. הפעם הקודמת בה התקיימו בחירות לוועידה הייתה ב-2012, תחת היו"ר לשעבר יחימוביץ'. גבאי, שנבחר לתפקידו ביולי אשתקד, הודיע בחודשים האחרונים כי הוא מעונין להגדיל את מספר הצירים בוועידה מכ-2,200 ל-4,000, במהלך שנועד לדבריו "לרענן ולפתוח את השורות". בינתיים, נראה שהמהלך רק הולך לגרור אותו עמוק יותר לריבים עם הממסד המפלגתי ומעורר תחושת דה-ז'ה-וו לבחירות הקודמות לוועידה, בהן יחימוביץ' הואשמה גם היא בניסיונות השתלטות עוינת לדחיקת אנשי הממסד הישן.

נאומו של אבי גבאי, יו"ר מפלגת העבודה, בוועידת אייפא"ק בוושינגטון. אתר רשמי
נגרר לריבים עם הממסד המפלגתי. יו"ר העבודה אבי גבאי (צילום: ג'ון בואל)/אתר רשמי

הבחירות צפויות להיערך בשבוע האחרון של יוני, וביום ראשון הקרוב תיסגר ההרשמה למועמדים: מתוך 4,000 חברי הוועידה, 3,200 עומדים לבחירה בבחירות, ו-800 נוספים ממונים באופן אוטומטי מתוקף תפקידם או שמורים להבטחות ייצוג למגזרים שונים. כל חבר מפלגה שהתפקד לפני 1 בפברואר רשאי להגיש מועמדות, ומשויך באופן אוטומטי לסניף המפלגה המקומי שממנו מגיעים הצירים.

עם זאת, ח"כים, פעילים ומזכירי סניפים רבים מעלים טענות קשות לגבי ההתנהלות. לדבריהם, ועדת הבחירות אינה נוהגת בשקיפות ולא מפרסמת מי נרשם להתמודדות. הם אף טוענים כי הוועדה עיכבה גם את פרסום ספר הבוחרים שמפרט מי רשאי לבחור ולהיבחר, והפיצה את הרשימות רק לאנשי גבאי ויחימוביץ'. טענה נוספת שעלתה נוגעת לאופן הרישום והגשת המועמדות, שמתבצע דרך אתר אינטרנט ייעודי, מה שמהווה חסם לחברים וותיקים במפלגה שמתקשים עם ההרשמה הטכנית ומעדיפים להירשם בפקס. פעילים במפלגה פנו ליו"ר ועדת הבחירות השופט יצחק שמעוני בבקשה לאפשר הצבעה בפקס אך ועדת הבחירות - שכאמור מורכבת ברובה מאנשים שמזוהים עם גבאי ויחימוביץ' - התכנסה השבוע כדי לבטל את ההוראה של שמעוני לאפשר דרך הצבעה בדרך ידנית.

שיחות הווצאפ של מפלגת העבודה. מערכת וואלה! NEWS
מתוך חלופת המסרים בווטסאפ/מערכת וואלה! NEWS
שיחות הווצאפ של מפלגת העבודה. מערכת וואלה! NEWS
מתוך חלופת המסרים בווטסאפ/מערכת וואלה! NEWS

נושא המועמדות וההרשמה לבחירות הסעירו השבוע את קבוצות הווטסאפ הפנימיות במפלגת העבודה. "אנחנו לא פראיירים ולא ניתן שיגנבו לנו את המפלגה ודרכה ההיסטורית", כתב פעיל אחד בחלופת מסרים שהגיעה לידי וואלה! NEWS. "איך מפלגה סוציאליסטית שכחה מהדרת פני זקן", כתב פעיל נוסף. "מה שהוא (יו"ר המפלגה אבי גבאי) עושה עם הוועידה זה ניסיון נואש לצבור רוב במוסדות רוב שלא יאפשר את הדחתו לאחר הפסד", ציין פעיל אחר.

חלק מהתסיסה מובלת על ידי פעילים מוכרים המזוהים עם עמיר פרץ, שהפסיד לגבאי בבחירות על ראשות המפלגה ביולי האחרון, ולדברי גורמים בעבודה גם ח"כ איתן כבל מוביל התנגדות נרחבת. "יש מרמור ואכזבה מאוד גדולים אצל פעילים וחברי כנסת שמרגישים שיש פה התערבות גסה, ושאין שוויון ושקיפות וחברים ותיקים שמרגישים למנסים לחסום אותם", אמר לוואלה! NEWS גורם בעבודה. אחד הח"כים אמר כי "המפלגה מחולקת לשני חלקים. גבאי, שנתפס כמי שמופעל על ידי יחימוביץ' ואנשיה, מול כל השאר". הוא הסביר כי במפלגה שוררת תחושה שגבאי משחק "תרגילים פוליטיים" עם הנתונים כדי לתת לו יתרון מובהק בבחירות לוועידה. "במקום לפנות רק החוצה הפנים של גבאי עכשיו רק פנימה. זה מדכא. אנחנו 13 מנדטים בסקרים - במה אנחנו מתעסקים?", אמר ח"כ אחר, שסיכם בשתי מילים "השטח בוער".

seperator

מלשכתו של יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, נמסר בתגובה: "מפלגת העבודה, כמפלגה דמוקרטית אמיתית, שמה לה למטרה לחלק את הכוח הדמוקרטי בין כלל חברי המפלגה ולא לתת לקבלני קולות להשפיע על אופייה ודרכה של המפלגה. אנו מציעים לאותם גורמים אלמוניים שמתעקשים לשמר את השיטות הישנות והמעוותות, להצטרף לחיזוק הדמוקרטיה במפלגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully