וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חשיפת וואלה! NEWS - ביקורת על אמסלם: "חייט החוקים של נתניהו"

23.5.2018 / 16:06

לאחר שבוואלה! NEWS נחשף כי יו"ר הקואליציה יגיש הצעת חוק ולפיה הפרקליטות לא תוכל לערער על פסקי דין בעבירות שעונשן פחות מעשר שנים, בהן שוחד, ענה אמסלם להאשמות. "לשמאל לא אכפת מזכויות אדם". באופוזיציה לא התרשמו: "הוא אובססיבי לרשויות החוק"

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם (הליכוד) הגיב היום (רביעי) לביקורת שהעלתה האופוזיציה נגד הצעת החוק החדשה שיזם, לפיה, הפרקליטות לא תוכל לערער על עבירות שעונשן פחות מעשר שנים, בהן עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. "אני כבר למדתי פה", אמר אמסלם לוואלה! NEWS. "השמאל לא דואג לזכויות אדם, מה זה? לא מעניין אותו כלום. לא מעצרים של אנשים, לא ערעורים. אני לא מבין, מדובר על עשרות אלפי איש במדינת ישראל".

אמסלם האשים את מערכת המשפט, ובראשה את הפרקליטות על התנהלותה והתייחס לאפשרות שתתנגד להצעת החוק החדשה. "למה לה לשחרר סמכות? אם אפשר להתעמר במישהו, למה שתפסיק? אבל מה לעשות, כרגע הם לא מנהלים את המדינה. אם הם רוצים שיבואו לכנסת, יתמודדו ויעבירו הצעות חוק. כיום הם בסך הכל פקידים. שמעת פעם על מדינה שבה הפרקליטות מנהלת קרב נגד הכנסת? נשמע לך הגיוני? זה מה שקורה פה במדינה".

עוד בוואלה! NEWS:
לבה באוקיינוס וגז רעיל באוויר: הר הגעש בהוואי ממשיך להשתולל
שבוע לפני ביקורו בישראל: ראש ממשלת צרפת ביטל את הגעתו
ההורים יעתרו לבג"ץ: "לפטר את מנהלת בית הספר של המורה הפדופיל"

ראיון עם חבר הכנסת דוד אמסלם, כנסת, 24 באפריל 2018. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
"הפרקליטות לא מנהלת את המדינה". אמסלם/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ

הצעת החוק של אמסלם נועדה "לעשות צדק ושוויון", כלשונו. לדבריו, "יש פה מערכת שיש לה אמצעים בלתי מוגבלים מול אזרח פשוט שהתמודד פעם אחת עם גזר הדין ורוצים לרדוף אותו פעם נוספת".

הצעת החוק שנחשפה לראשונה בוואלה! NEWS היא תיקון לחוק יסוד השפיטה המצריך אישור ברוב של 61 חברי כנסת במליאה, ולפיה, "לא יוגש ערעור על ידי המדינה על פסק דין פלילי, אלא ברשות בית המשפט לערעור, במקרים מיוחדים ולגבי עבירות שעונשן מוות או מאסר 10 שנים או יותר". אמסלם מבקש להחיל את הצעת החוק על כל העבירות הפליליות אך מבקש להחריג ממנה "מקרים מיוחדים או עבירות שעונשן 10 שנים או יותר", בהם רצח, הריגה, אינוס, שוד, חטיפה וחבלה בכוונה מחמירה. להצעת החוק תהיה השפעה ישירה על עבירות כמו שוחד, מרמה והפרת אמונים.

באופוזיציה תקפו את אמסלם על הצעתו החדשה בטענה כי היא נועדה להגן בעיקר על נבחרי ציבור, ובראשם על ראש הממשלה בנימין נתניהו. יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה ח"כ יואל חסון אמר כי אמסלם הוא "חייט החוקים של נתניהו, שליח אישי ששוכב על הגדר למען המשך התחמקותו של נתניהו מהכרעה בענייניו המשפטיים. כך לא נוהג נבחר ציבור. אמסלם הוא רק דוגמה לממשלה שדואגת לעצמה ואותה צריך לשלוח הביתה".

עוד באותו נושא

אמסלם בהצעה חדשה: הפרקליטות לא תוכל לערער על עבירות שוחד

לכתבה המלאה

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג טענה בתגובה כי ההצעה תפגע בין היתר גם בנשים שהוטרדו מינית והעונש של הפוגע בהן היה קל מידי. "אחרי שסיימו את הסיבוב על בג"ץ הם חזרו לעוד סיבוב על המשטרה. העיסוק האובססיבי של הקואליציה ברשויות החוק בשביל לשמור על ראש ממשלה ששקוע בחקירות היא אות קין לדמוקרטיה הישראלית. בשביל המטרה הפוליטית הזאת מוכנים להעביר חוק שמגביל את הפרקליטות לערער על עבירות חמורות כמו הטרדה מינית או כל עבירה אחרת שדינה מאסר של פחות מעשר שנים. הגיע הזמן להחליף ממשלה ולהעביר את הקואליציה הזאת לאופוזיציה".

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) אמרה כי מדובר ב"עוד חוק פרסונלי שנועד לשרת את ראש הממשלה. מצער שבמקום לחשוב על חקיקה שתסדיר זכויות לציבור הכללי נראה שעובדים קשה מאוד כדי לייצר חוקים שמיטיבים עם נבחרי ציבור ועם מר בנימין נתניהו בפרט. הצעת החוק מביכה את בית המחוקקים ונעדרת כל היגיון משפטי או תועלת לציבור".

לדברי ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני), "אמסלם הוא חבר הכנסת הראשון שפועל בגלוי לעידוד השחיתות. ביום שאחרי נתניהו, תיזכר כמי שעיקר עשייתו הציבורית הייתה לעודד בגלוי מעשי שחיתות ושוחד. אתה תקלה בהיסטוריה של החקיקה הישראלית, דודי אמסלם. הכתם הזה לא יימחה. הוא רשום על שמך ומתנוסס על מצחך".

הצעת החוק עוררה גם התנגדות מצד הקואליציה. ח"כ אורן חזן מהליכוד צייץ בטוויטר כי "מוטב שהצעת חוק כזו לא תבוא מצד תנועת הליכוד ונציגיה הבכירים - זה לא נכון ובוודאי לא חכם! בקיצור ובלי להרבות מילים - מיותר. גם ככה לא יעבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully