וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לפני ביקורו בישראל: ראש ממשלת צרפת ביטל את הגעתו

23.5.2018 / 13:21

לאחר שאדואר פיליפ היה אמור להגיע לפתיחת "עונת התרבות ישראל-צרפת", עקב "ענייני פנים ובשל נסיבות של לוח הזמנים של הממשלה". נשיא צרפת מקרון אמר לנתניהו בשבוע שעבר כי "מודאג מהמצב בעזה ומהאלימות באזור"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

ראש ממשלת צרפת אדואר פיליפ שהיה אמור להגיע לישראל בשבוע הבא לפתיחת "עונת התרבות ישראל-צרפת" ביטל היום (רביעי) את הגעתו. משגרירות צרפת בישראל מסרו כי הסיבה לביטול היא "ענייני פנים ובשל נסיבות של לוח הזמנים של הממשלה". ראש הממשלה בנימין נתניהו אמור לבקר בצרפת בשבוע לאחר מכן ולהשתתף בפתיחת האירועים בפריז. ממשרד הוחץ מסרו כי הסיבה לביטול היא התפתחויות פנים-צרפתיות.

השבוע פתחה פרגוואי את בניין השגרירות החדש שלה בירושלים. בטקס החגיגי השתתפו נשיא פרגוואי הורסיו קרטס וראש הממשלה נתניהו. השגרירות נפתחה לאחר שהחודש ארצות הברית וגוואטמלה פתחו גם הם שגרירויות בבירה.

עוד בוואלה! NEWS:
הפוסטים הגזעניים של השוטר החשוד בתקיפה בחיפה: "ערביי עכו - מחבלים"
300 שנה אחרי שטבעה: אותרה ספינת המלחמה הספרדית "סאן חוזה"
פרופסור למשפטים נקרא להנהיג את איטליה. ואז עברו נחשף

ראש ממשלת צרפת, אדואר פיליפ. רויטרס
לא נמסרה סיבת הביטול. פיליפ/רויטרס

ברקע האירועים הביטחוניים בעזה ובגבול הצפון ופרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין, נתניהו שוחח בשבוע שעבר בטלפון עם נשיא צרפת עמנואל מקרון. פריז הוציאה הודעה שבה קרא לישראל להפגין "איפוק ומידתיות" בתגובתה להפגנות חמאס על הגדר. עם זאת, צרפת לא התייחסה בהודעתה לזכותה של ישראל להגן על עצמה.

בהודעה שהוציא ארמון האליזה נכתב כי מקרון אמר לנתניהו בשיחתם כי הוא מודאג מהאלימות בעזה. כמו כן, הנשיא הצרפתי הביע את דאגתו מהמצב בעזה ומהאלימות באזור והדגיש את הזכות של הפלסטינים למחאה שקטה. "ישראל תמשיך לשמור על האינטרסים הביטחוניים שלה. אף מדינה לא הייתה מוכנה שיאיימו על הריבונות שלה", נתניהו אמר למקרון, לפי הודעת לשכת ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully