וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופסור למשפטים נקרא להנהיג את איטליה. ואז עברו נחשף

ג'וזפה קונטה הוא המועמד המוסכם על "חמישה כוכבים" והליגה הצפונית הפופוליסטיות, שהגיעו להבנות על ממשלה חדשה אחרי חודשים של מבוי סתום. אך קורות חייו של הפרופסור התגלו כבעייתיים, ומוסדות החינוך שבהם לכאורה השלים את לימודיו לא מודעים לכך

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

המועמד לראשות ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה, עומד בפני טענות שהוא זייף את קורות חייו ובכך נפגעו סיכוייו להיבחר לתפקיד. קונטה, פרופסור למשפטים בן 54, כתב ברזומה שלו כי הוא "השלים את לימודי המשפט שלו" באוניברסיטת ניו יורק, אך המוסד אמר כי אין רישומים לכך שהוא אכן למד שם.

בקורות חייו, שפורסמו באתר הפרלמנט האיטלקי ונכתבו ב-17 בספטמבר 2013, נכתב כי הוא "השלים ועדכן" אל לימודיו באוניברסיטת ניו יורק לפחות במשך בחודש, בכל קיץ בין 2008 ל-2012. עם זאת, במוסד אמרו כי הם לא מודעים לכך.

"בזמן שאין סטטוס רשמי ללימודיו של קונטה ב-NYU, הוא קיבל אישור לערוך מחקר בספריית המשפטים שלה בין 2008 ל-2014 והוא הזמין פרופסור למשפטים מ-NYU לכהן בחבר המנהלים של מגזין משפטי איטלקי", אמר דובר של האוניברסיטה לרשת BBC.

ג'וזפה קונטה המועמד לנשיאות איטליה במהלך מסע"ת ברומא לקראת הבחירות. AP
מבוכה לממשלה, עוד לפני שקמה. קונטה/AP

גם לגבי מוסדות לימוד נוספים המוזכרים בקורות חייו ישנן ספקות. קונטה טוען כי הוא ערך "מחקר מדעי" באוניברסיטת קיימברידג' ב-2001, אך דוברת המוסד אמרה כי היא לא יכולה לאשר או להכחיש את הטענה על בסיס חוק המגן על המידע הלימודי באוניברסיטה. עוד אמר הפרופסור כי הוא עבד על לימודיו המשפטיים במוסד התרבות הבינלאומי בווינה, אך בית הספר - ששמו אוית לא נכון בקורות החיים - הוא למעשה בית ספר לשפות ואין בו קורסים במשפט.

מלבד הרקע האקדמי שלו, קונטה היה מעורב בעוד כמה שערוריות, שנחשפו אחרי מועמדותו. בעיתון איל פוליו נטען כי הוא הפריז בתפקידו בחברת משפטים, שאותה טען שייסד, אך למעשה שימש רק אחד מתורמיה. ב-2013, הוא ייצג לפי דיווחים שונים משפחה של ילדה שהייתה חולה במחלה סופנית ונאבק כדי לאפשר לה גישה לטיפול רפואי. המשפחה ניצחה בתיק, אך הילדה מתה והממשלה אסרה על המשך הניסוי בתרופה.

קונטה, המלמד משפטים במוסדות פרטיים בפירנצה וברומא, חסר ניסיון פוליטי לחלוטין והוא נבחר כטכנוקרט בתום שיחות קואליציוניות ארוכות בין מפלגת "תנועת חמישה כוכבים" לבין הליגה הצפונית. שתי המפלגות הפופוליסטיות סיימו במקומות הראשונים בבחירות ב-4 במרץ, שבהן שום מפלגה לא זכתה בדי מושבים כדי להרכיב ממשלה לבדה. הן מחכות לאישורו של הנשיא סרג'יו מטרלה, אך לא ברור אם יסכים לכך לנוכח הגילויים נגד קונטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully