וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים יעתרו לבג"ץ: "לפטר את מנהלת בית הספר של המורה הפדופיל"

הורי התלמידים טוענים לאזלת ידה של המנהלת, ולטיפול לקוי בפרשה הקשה. "מקום לדאוג לשלומם של הילדים, ולדאוג לטיפולים, עסקה בניסיון לטהר את שמה". כעת הם דורשים מבית המשפט לחייב את משרד החינוך לפטרה

צילום:ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

לאחר שמשטרת תל אביב הודיעה היום (רביעי) כי תפתח מחדש את חקירת המורה שאול שמאי, שהורשע אמש בהסדר טיעון בביצוע מעשים מגונים בשש ילדות, הורים בבית הספר שבו לימד שמאי יגישו בג"ץ נגד משרד החינוך בעקבות הטענות לאזלת ידה של המנהלת. "איך מורה שחסום למערכת השכר ויש לו הרשעות קודמות עובד ומלמד תלמידיות בכיתות ב' ו-ג' ופוגע בהן". ההורים דרשו את העברתה מתפקידה של המנהלת לאור "אזלת ידה".

עו"ד דפנה הולץ-לכנר, המייצגת את ההורים אמרה כי "אנחנו עותרים נגד משרד החינוך ומנהלת בית הספר בדרישה להפסיק לאלתר את כהונתה של מנהלת בית הספר, הן בשל התנהלותה לפני פרוץ הפרשה והן בגלל האופן שבו נהלה את המשבר מיום פרוץ הפרשה ועד ימינו אנו. מדובר על שנה שלמה", אמרה. לדבריה, "במקום לדאוג לשלומם של הילדים, ולדאוג לטיפולים, עסקה בניסיון לטהר את שמה, ומתוך מוטיבציה וניגוד עניינים לאינטרס הילדים ושל ההורים.

עוד בוואלה! NEWS:
אמסלם בהצעה חדשה: הפרקליטות לא תוכל לערער על עבירות שוחד
הפוסטים הגזעניים של השוטר החשוד בתקיפה בחיפה: "ערביי עכו - מחבלים"
הפצועה מפיגוע הדקירה: "תנו עונש מקסימלי למחבל שדקר אותי"

עבריין מין סדרתי - 7 שנות מאסר נגזרו על שאול שמאי, מורה בביה"ס בת"א, בגין עבירות של מעשים מגונים בתלמידותיו. אבי כהן
שאול שמאי בבית המשפט, אתמול/אבי כהן

אחת הדוגמאות שהציגה הולץ-לכנר להתנהלות המנהלת הייתה כי מרגע שנודע הפרשה היא נכנסה לכיתות הילדים ופנתה לילדים, "עוד לפני שההורים היו בסוד העניין ואמרה להם לא לדבר ולא לעשות דבר, במקום לפעול מול ההורים שישמרו על ילדיהם. אבדן האמון במנהלת הוא כל כך עמוק, שבמהלך כל השנה הזו במקום שהיחסים יוכלו להשתקם, הם רק הלכו והחמירו. אנחנו סבורים שהעובדה שמשרד החינוך מגבה את הישארותה של המנהלת נובע בשל מחדלים של משרד החינוך עצמו שחושש ששיתוף פעולה עם ההורים יכול לשמש כמעין הודאה בכך שהמשרד לא התנהל כנדרש הן במניעת הפרשה והן לאחריה".

דרישה נוספת שמציגים ההורים, "קביעת נהלים ברורים בעתיד כדי למנוע הישנותם של מקרים דומים בעתיד, באופן שיפגע בילדים נוספים במדינה, כך למשל העובדה שהעבריין החמור הזה ,כבר הורשע קודם לכן, בשל המעשים הפליילים שביצע בילדים בבית ספר בראשון לציון. ובכל זאת הועסק והמשיך להיות מועסק על ידי משרד החינוך. שהרי אילו היו נהלים כנדרש לא היינו מגיעים למצב שהילדים האלו היו נפגעים, הדבר הזה היה ניתן למניעה".

עוד באותו נושא

עקב עדויות נוספות: תפתח מחדש חקירת המורה הפדופיל שאול שמאי

לכתבה המלאה
בית הספר בצפון תל אביב בו המורה נחשד בעבירות מין בקטינים 7 ביוני 2017. ראובן קסטרו
בית הספר שבו פעל שאול שמאי/ראובן קסטרו

מתלונת מנהלת בית הספר שבו לימד שמאי עולה כי לפחות עוד שישה תלמידים ותלמידות הותקפו מינית על ידיו בשנה שעברה. השישה למדו בכיתה ג', שאותה חינך שמאי עד שנעצר.

על פי העדויות שמסרו הילדים בשיחה עם מחנכת הכיתה אתמול, עולה כי שמאי נגע בלפחות שישה ילדים וילדות מתחת לחולצתם ומתחת למכנסיים, ואף נגע באיברים מוצנעים.
מנהלת בית הספר מסרה תלונה רשמית לשוטרי משטרת תל אביב צפון, ועתה מתכוונים במשטרה להעביר את התלונה עם שמות הילדים לחוקרי ילדים של משרד הרווחה, כדי שאלה יגבו כבר בימים הקרובים עדויות מששת הילדים. ייתכן אף שיילקחו עדויות גם מיתר ילדי הכיתה שהיו עדים או אף הותקפו על ידי המורה.

המכתב שנשלח להורי בית הספר לאחר גזר דינו של המורה הפדופיל שאול שמאי. מערכת וואלה! NEWS
ההודעה ששלחה מנהלת בית הספר להורי התלמידים/מערכת וואלה! NEWS

עם פרסום גזר הדין שלשום, נשמעו תלונות מצד תלמידות אחרות על מעשים שביצע לכאורה. ביום שבו בית המשפט גזר שבע שנות מאסר על המורה שאול שמאי, התכנסו התלמידים מהכיתות האחרת בהם שימש שמאי כמורה מחליף שם החלו התלמידים להעלות סיפורים בהם נגע בהם שמאי במקומות לא ראויים. מנהלת בית הספר הגישה תלונה במשטרה ובית הספר הורה על התכנסות טיפולית לכל התלמידים שהגיעו במגע עם שמאי ולא רק בקרב הכיתה שבה התרחשו המקרים שתוארו בבית המשפט.

חלק מההורים מרגישים כעת ההורים כי מדובר בחוכמה בדיעבד. מבחינתם, מדובר בתקלה חמורה. אחת האימהות מהכיתה הנוספת הסבירה כי כנראה שלעולם לא ידעו מה קרה, מאחר ולא בטוח עד כמה התלמידים זוכרים מה היה בדיוק או לא. לדבריה, רק אחרי שנה בתה סיפרה כי שמאי ליטף את גבה מתחת לחולצתה. האם ניסתה לברר עם הבת מדוע רק עכשיו היא מדברת על זה, והבת הסבירה כי "לא ידעתי שזה משהו שאסור לעשות".

כבר אז דרשו ההורים תמיכה טיפולית לילדיהם אך לא קיבלו זאת מבית הספר ונאלצו לעשות זאת באופן פרטי, כעת הם מצפים שתהיה התכנסות רצינית של צוות בית הספר והשירות הפסיכולוגי לתת את כל התמיכה והטיפול וליצור תוכנית טיפול שלא הייתה במשך שנה. עוד חוששים ההורים כי ייתכן שבאמצעות טיפול משמעותי יעלו עוד דברים, מדובר היה לטענתם באדם אותו אהבו וכעת הוא הפך להיות אדם הבזוי, מצב כזה יוצר כעס ובלבול בקרב התלמידים, ועכשיו מגיעה הדרישה למצות את הדין עם כל האחראים.

עמרי וולף אב לילד בכיתה שבגינה שאול שמאי הורשע אמר כי, "יצאה הודעה של המנהלת להורי ד' 1 שהתגלו מקרים נוספים בכיתה הזאת על ידי ילדם שהתלוננו על נגיעות של שמאי. אנחנו זעקנו ואמרנו בכל מקום אפשרי שאין ספק שיש נפגעים נוספים, גם יו"ר ועדת החינוך בישיבת ועדת חינוך שהיינו בה לפני שמונה חודשים אמר שזה אירוע רב נפגעים וצריך צוות פסיכולוגים רחב היקף שיגיע לבית ספר. דבר שלא קרה. לכן בעצם התגלה המקרה רק אתמול באיחור של שנה מהרגע שהתפוצצה הפרשה".

  • עוד באותו נושא:
  • שאול שמאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully