וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: כתבי אישום נגד שני תושבי עזה בגין שיגור עפיפוני תבערה

22.5.2018 / 1:20

אחמד עמאוי ומועתז אבו-עיד נאשמים כי הכינו עשרות עפיפוני תבערה במהלך ההפגנות האלימות בגבול רצועת עזה בין סוף חודש מרץ השנה לסוף חודש אפריל. בכתב האישום צוין, כי השניים פעלו מתוך רצון לפגוע בחיילי צה"ל ובאזרחים ישראלים

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: פיתוח אמצעים טכנולוגיים בצה"ל להתמודדות עם ההפגנות האלימות בגבול רצועת עזה)

כתבי אישום הוגשו אתמול (שני) נגד שני תושבי עזה, אחמד עמאוי ומועתז אבו-עיד, בחשד שהכינו עשרות עפיפוני תבערה והציתו באמצעותם שטחים חקלאיים ישראליים בגבול רצועת עזה. השניים השתתפו בהפגנות האלימות על גדר הגבול בין ה-30 במרץ 2018 ל-28 באפריל.

בכתבי האישום צוין, כי השניים הכינו כ-30 עפיפוני תבערה בזמן ההתפרעויות האלימות לאורך גדר הגבול עם רצועת עזה. את העפיפונים מסרו לצעירים אחרים שחיברו אליהם בקבוקי תבערה או אבנים. עוד נכתב כי, בקבוקי התבערה מולאו בבנזין שסופק למשתתפי ההפגנות על ידי פעילי חמאס ברצועה בניסיון לפגעו בחיילי צה"ל. במקרה נוסף שתואר בכתב האישום, הגיעו שני הנאשמים יחד עם פעיל טרור נוסף לגדר הגבול, קפצו מעליה והציתו שדה שעורה בשטח ישראל. השניים נעצרו על ידי כוחות צה"ל בעת שעשו את דרכם להצית שדה נוסף.

עוד בוואלה! NEWS:
קורא עיתון ומתהלך בחלוק: תמונות ראשונות של אבו מאזן מביה"ח
מישראל עד צפון קוריאה: מייק פומפאו הוא שר החוץ שטראמפ חיכה לו
הנקמה של זגורי: "האחים לפשע" מבאר שבע הסתכסכו - והדרום בער

הפגנות פלסטינים בגבול רצועת עזה 20.4.18. רויטרס, רויטרס
פלסטינים שולחים עפיפון תבערה לשטח ישראל/רויטרס, רויטרס

בכתב האישום נגד עמאוי מתואר כי רצה לנקום את מותו של אחיו במבצע "צוק איתן" ולכן ביקש לבצע פיגועים נגד חיילי צה"ל ורצה לרצוח אזרחים ישראלים "בשל היותם ישראלים". עוד צוין כי עמאוי השתתף בהתפרעויות והפגנות אלימות ליד הגדר במהלכן השליך ארבעה בקבוקי תבערה - אחד לעבר ג'יפ של צה"ל ושלושה נוספים לעבר רכב כיבוי אש.

בנוסף, תואר כי עמאוי הכין שני עפיפוני תבערה, הגיע לסמוך לגדר הגבול, הדליק אותם והפריח לשטח ישראל ביודעו "כי הם עשויים להצית מבנים ולגרום פגיעה חמורה בגופו של אדם ואף למותו". כמו כן, נכתב כי עמאוי פנה לכמה פעילי טרור ברצועה והציע להם להסתנן לישראל ולהבעיר שדות חקלאיים, חורשה וכלי רכב צבאיים.

בכתב האישום נגד אבו-עיד צוין כי מיד לאחר הצהרת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על ירושלים כבירת ישראל, פנה אבו-עיד לאנשי טרור ברצועת עזה והציע להם להציב משגרי טילים לכיוון ישראל. אולם, אביו התערב בעניין והצליח למנוע זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully