וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי תלמידים בניו יורק: ילדינו התבקשו לעמוד לזכר ההרוגים בעזה

דקת הדומייה בבית הספר ביקון שבמנהטן התקיימה בתגובה להרג 60 פלסטינים בהפגנות בגבול הרצועה, ברובם אנשי חמאס. "מה אם אלה היו מחבלי דאעש?" תהו ההורים. עיריית ניו יורק: תומכים במעורבות אזרחית בקרב התלמידים

צלמים זמניים מורשים

(בווידיאו: הפגנה בחיפה נגד הרג הפלסטינים בעזה שבה נעצרו כ-20 בני אדם)

סערה התעוררה בקרב תלמידי בית הספר ביקון שבניו יורק והוריהם, בעקבות דקת דומייה שהתקיימה בשבוע שעבר לזכר קורבנות ההפגנות בגבול רצועת עזה, שבהן נהרגו כ-60 פלסטינים מאש צה"ל. חלק מההורים מחו נגד המחווה, המהווה לטענתם נקיטת עמדה מצד בית הספר בסוגיה שנויה במחלוקת.

"אני נסער מאוד. לא שלחתי את הילד שלי לבית ספר ציבורי בניו יורק כדי שיתפלל עבור פעילי חמאס", אמר אחד מהורי התלמידים היהודים בבית הספר ל"ניו יורק פוסט". "אני לא חושבת שאף בית ספר צריך לקיים דקת דומיה לזכר טרוריסטים. מה אם אלה היו מחבלי דאעש?", אמרה אמו של אחד מהתלמידים, יהודיה אף היא.

בכיר בחמאס, סלאח אל-ברדוויל, הודה השבוע כי 50 מתוך כלל הרוגי ההפגנות ביומיים האחרונים ברצועת עזה היו אנשי הארגון. ארגון ציוני אמריקה הודיע כי הוא יישלח מכתב לבית הספר ובו ידרוש ממנו התנצלות. "זה חוסר כבוד להתאבל על מחבלי חמאס", אמר מורטון קליין, נשיא הארגון.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: נציגים מצרפת, בריטניה, רוסין וסין ידונו בהסכם חדש עם איראן
חקירת רוסיה מסתעפת: "חוקרי FBI החרימו מחשבים בישראל"
חודש לפני ביטול איסור הנהיגה: סעודיה עצרה פעילות למען נשים

בית הספר ביקון בשכונת הלס קיצ'ן במנהטן, ניו יורק. ויקיפדיה, אתר רשמי
בית ספר יוקרתי הנתפס כמזוהה פוליטית. בית הספר ביקון/אתר רשמי, ויקיפדיה

"לתחושתי, כתלמידה יהודיה, הרבה מחבריי היהודים הרגישו מוזר כשדקת הדומייה התחילה", סיפרה סופי סטיינברג מברוקלין. "הם לא ידעו איך להרגיש בסיטואציה כזאת ואיך להשתלב בה".

לא מדובר בפעם הראשונה שבה בית הספר היוקרתי שבשכונת הלס קיצ'ן במנהטן נתפס כמזוהה עם צד פוליטי מסוים. חלק מתלמידיו השתתפו בהפגנות שהתקיימו בנובמבר 2016 נגד בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות ארצות הברית, באישור מוריהם. "אני חושבת שזה טבעו של בית הספר 'ביקון' - לא לפלג, אבל להעלות סוגיות שאף אחד לא רוצה לדבר עליהן", הוסיפה סטיינברג.

עם זאת, תלמידה אחרת טענה כי דקת הדומייה התקיימה כמו משום מקום, מבלי שתינתן התייחסות נרחבת יותר לנושא. "הייתי רוצה שיתנהל דיון אחרי כן", אמרה פורצ'ון נדומבו, תלמידה המתגוררת במנהטן.

מנהלת בית הספר רות לייסי לא הגיבה לטענות. ממחלקת החינוך בעיריית ניו יורק נמסר: "אנחנו תומכים במעורבות אזרחית בקרב התלמידים, ומעודדים בתי הספר לייצר סביבה מכילה שבה התלמידים יוכלו לדון באופן מכבד בעניינים שעל סדר היום".

בני משפחה מתאבלים במהלך הלוויתו של פלסטיני שנהרג במהלך הפגנה בגבול עזה  16 במאי 2018. רויטרס
הלוויתו של אחד ההרוגים הפלסטינים בעזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully