וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש לפני ביטול איסור הנהיגה: סעודיה עצרה פעילים למען נשים

הרשויות בממלכה עצרו שבעה פעילים, בהם נשים, שקראו לביטול האיסור, שבועות לפני השינוי ההיסטורי בתנאיהן של נשים במדינה. החשד: "ניסו לערער את הביטחון והיציבות בממלכה". בטוויטר הרוחות סוערות: "אין מקום לבוגדים בינינו"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: תושבים נהרו לבתי הקולנוע בסעודיה עם ביטול האיסור, בחודש שעבר)

הרשויות בערב הסעודית עצרו שבעה פעילים למען זכויות נשים שהביעו את דעותיהם בפומבי, שבועות לפני הסרת איסור הנהיגה על נשים במדינה. מבלי למסור את שמותיהם של העצורים, בהם גם נשים, מסרו הרשויות כי "שבעה בני אדם נעצרו בחשד שניסו לערער את הביטחון והיציבות בממלכה ולשחוק את האחדות הלאומית".

"אנו עדיין עובדים על זיהוי כל המעורבות", אמר דובר של אחת מרשויות הביטחון במדינה. העצורים יואשמו בין היתר ביצירת קשר חשוד עם גורמים זרים, מימון של פעילות עוינת וגיוס עובדי מדינה.

עוד בוואלה! NEWS:
אין גאווה: אירועי שבוע הלהט"ב בביירות בוטלו על ידי הרשויות
מצמצם פעילות: "טראמפ יפסיק את הסיוע לאזורים בצפון-מערב סוריה"
עיראק: רשימת המטיף השיעי שמתנגד לאיראן ניצחה בבחירות

אישה בתערוכת רכב לנשים בערב הסעודית, ינואר 2018. רויטרס
בקרוב בממלכה. אישה בתערוכת רכב ייחודית לנשים בסעודיה, ינואר/רויטרס

ב-24 ביוני צפויה הממלכה להסיר את האיסור על נהיגת נשים, אך ריאד עדיין נלחמת באפשרות לשינוי חברתי. פעילי זכויות אדם סיפרו כי בחודש ספטמבר האחרון, ביום שבו הודיעה סעודיה על הסרת האיסור על נהיגה, בית המשפט זימן פעילות מרכזיות והזהירן שלא להתבטא בנושא בכלי התקשורת.

בטוויטר, רשת חברתית פופולרית בקרב צעירי סעודיה, התלקחו ויכוחים רבים על אודות העצורות. "אין מקום לבוגדות בינינו", כתב אחד הגולשים. פעילת זכויות הנשים נורה עבד אל-כרים כתבה כי "גל המעצרים הזה שם לו למטרה להילחם בפמיניזם הסעודי". בעמוד השער באחד העיתונים בממלכה נכתב באותיות גדולות: "הבגידה שלכן כשלה".
.
ארגון זכויות האדם הבינלאומי אמנסטי גינה את המעצרים ואמר כי מדובר ב"התפתחות מדאיגה מאוד בנושא זכויות נשים במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully