וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצמצם פעילות: "טראמפ יפסיק את הסיוע לאזורים בצפון-מערב סוריה"

19.5.2018 / 15:07

גורמים בממשל אמרו כי נשיא ארה"ב יקצץ עשרות מיליוני דולרים מתכניות שיקום בשטחים שבהם שולטים פלגים אסלאמיים, ויתמקד באזורים ששוחררו מדאעש בידי כוחות פרו-אמריקניים. זאת ברקע רצונו הכללי להחזיר את 2,000 החיילים האמריקנים מהמדינה

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

ממשל טראמפ יפסיק את הסיוע לאזורים בצפון-מערב סוריה הנשלטים בידי ארגונים אסלאמסטיים וימקד את מאמצי הסיוע בשטחים שבהם כוחות פרו-אמריקניים שולטים מאז הדפו את ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) - כך אמרו הלילה (שבת) גורמים אמריקניים המעורים בנושא.

ברשת CBS, שדיווחה לראשונה על כך, נאמר כי עשרות מיליוני דולרים יקוצצו מהתכניות האמריקניות בצפון-מערב סוריה, כולל מפרויקטים ל"מאבק בקיצוניות אלימה, לתמיכה בחברה עצמאית ובתקשורת עצמאית, לחיזוק החינוך ולתמיכה בשיטור קהילתי".

גורמים אמריקניים אמרו לרויטרס כי הסיוע ההומניטרי לא יושפע באזור מחוז אידליב, המעוז הגדול האחרון של המורדים, בהם גם תחריר א-שאם, שהיה מסונף בעבר לאל-קאעדה. "הסיוע לתכניות בצפון-מערב סוריה משוחרר לטובת הגברה פוטנציאלית של הסיוע בצפון-מזרח סוריה", אמר גורם במחלקת המדינה. גורם נוסף אמר כי הממשל מעדיף להעביר את הסיוע לאזורים שיש לו בהם יותר שליטה.

בסיס חדש שהקים צבא ארה"ב באזור מבנג', סוריה, מאי 2018. רויטרס
בסיס אמריקני שהוקם לאחרונה במנבג', שבצפון-מערב סוריה/רויטרס

במרץ, הקפיא הנשיא דונלד טראמפ 200 מיליון דולר שיועדו למאמצי שיקום בסוריה, בעוד שממשלו בוחן את המעורבות של וושינגטון במלחמה. לפי אחד הגורמים הרשמיים, הסיוע עדיין בתהליכי בחינה. באותו חודש אמר עוד טראמפ כי הגיע העת לסגת מסוריה, לנוכח הניצחונות על דאעש. כ-2,000 חיילים אמריקנים מוצבים בסוריה.

ואולם, חודש לאחר מכן העמיק טראמפ את המעורבות האמריקנית כשהורה על מתקפת טילים נגד משטרו של בשאר אסד בעקבות מתקפה כימית שבה נהרגו עשרות בני אדם.

גורם שלישי אמר כי הקיצוצים ייערכו בהדרגה. "הסכנה היא שהיה תסריט חוזר של מה שקרה בעיראק וזכה לביקורת מצד הנשיא - השארת ואקום שבו יכולה האלימות להחריף ושאותו יכולים הקיצונים לנצל", אמר.

הפנטגון מעריך כי דאעש איבד כ-98% מהשטחים שעליהם שלט בעיראק ובסוריה, אך גורמי צבא אמריקניים מזהירים כי הארגון הקיצוני יכול להשיב לידיו שטחים שאיבד במהירה אם אלו לא ייוצבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully