וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין גאווה: אירועי שבוע הלהט"ב בביירות בוטלו על ידי הרשויות

16.5.2018 / 14:09

מארגן האירועים אמר כי נאלץ לחתום על כך שיבוטלו יתר האירועים אחרי שנעצר על ידי כוחות הביטחון. אלו איימו עליו כי אם לא יסכים, הוא ייחקר בגין "הסתה נגד המוסר". לבנון הייתה המדינה הערבית הראשונה שאישרה לקיים מצעד גאווה בשנה שעברה

אירועי מצעד הגאווה בביירות בוטלו היום (רביעי) בעקבות מעצרו של מארגן השבוע החגיגי. אלו החלו ביום ראשון והיו אמורים להימשך עד יום ראשון, אך מארגן האירועים נעצר ושוחרר רק לאחר שחתם על הבטחה לבטלם.

לבנון הייתה למדינה הערבית הראשונה שערכה מצעד גאווה בשנה שעברה, אף שאירוע הפתיחה בוטל בשל איומים על אלימות. היא נחשבת לליברלית יותר בהשוואה למדינות ערביות אחרות, אולם קהילת הלהט"ב אומרת כי היא עדיין מופלת על ידי המדינה והחברה.

המארגן האדי דמיאן אמר בהצהרה שפרסם באתר "גאווה בביירות" כי שירותי הביטחון עצרו אותו אתמול בערב, במהלך הקראה פומבית של מחזה תיאטרון. לדבריו, נאמר לו כי אם לא יחתום ההבטחה לבטל את יתר האירועים, "תיפתח חקירה על בסיס הסתה נגד המוסר ופגיעה במוסר הציבורי בשל ארגון הפעילויות".

עוד ידיעות מהעולם
גל טרור באינדונזיה: חמושים בחרבות תקפו מטה של משטרה בסומטרה
קיבל חנינה מלכותית: מנהיג האופוזיציה במלזיה שוחרר מהכלא

מצעד הגאווה בביירות, לבנון, מאי 2018. רויטרס
מצעד הגאווה בביירות, בשבוע שעבר/רויטרס

הוא הסביר כי אחרי שקיבל ייעוץ משפטי, הוא נאלץ לחתום על ההצהרה. החוק בלבנון אוסר על יחסי מין "לא טבעיים", מבלי להגדיר מה אלו במפורש, כל שהוא משמש לענישה על יחסים חד-מיניים. בשנה שעברה, שופט מקומי אמר כי יחסי מין חד-מיניים לא סותרים את חוקי הטבע, בהחלטה ששובחה על ידי פעילי זכויות הקהילה.

דמיאן אמר עוד כי התביעה הציבורית קיבלה עותק בערבית של התכנית לשבוע הגאווה, שלדבריו "עוות לחלוטין, כך שהמצעד הוצג כאירוע של הוללות, חוסר כבוד כלפי החוק, בעוד שנעשה שימוש במונחים פוגעניים כדי לתאר את חברי הקהילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully