וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל טרור באינדונזיה: חמושים בחרבות תקפו מטה של משטרה בסומטרה

16.5.2018 / 11:22

ארבעה חמושים ירדו ממיניוואן שניסה לפרוץ את שערי המפקדה במחוז ריאו, והצליחו להרוג שוטר ולפצוע שניים בטרם חוסלו. נהג כלי הרכב נעצר. זהו הפיגוע השלישי בימים האחרונים במדינה המוסלמית הגדולה ביותר בעולם

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

המשטרה באינדונזיה ירתה היום (רביעי) למוות בארבעה חמושים בחרבות שתקפו מפקדה בסומטרה, אחרי שאלו הרגו שוטר. זאת המתקפה השלישית השבוע במדינה המוסלמית הגדולה ביותר בעולם.

דובר המשטרה, סייטו ווסיסטו, אמר כי החמושים תקפו את השוטרים אחרי שנסעו במיניוואן במחוז ריאו. לדבריו, נהג כלי הרכב נעצר אחרי שניסה להימלט. אחד השוטרים, שנפגע על ידי המיניוואן, נהרג ועוד שניים נפצעו.

"כשכלי הרכב דהר לעבר מטה המשטרה בריאו, הוא נחסם על ידי השוטרים", אמר דובר המשטרה במסיבת עיתונאים. "אז, יצאו ארבעה מהם ותקפו את המשטרה". המשטרה מחפשת אחרי חשוד שישי, שככל הנראה היה מעורב בהתקפה.

גופות של חמושים מחוץ למטה משטרה בסומטרה, אינדונזיה, 16 במאי 2018. רויטרס
גופות של שני חמושים מחוץ למטה המשטרה/רויטרס

ביום ראשון ובשני נהרגו 26 איש, כולל 13 מחבלים, בפיגועי התאבדות בעיר סורביה, השנייה בגודלה במדינה. אלו בוצעו על ידי שתי משפחות, שהשתמשו בילדים, כולל כאלו בני שבע. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל עליהם אחריות. אדם המפתח במתקפות היה ראש תא של כמה ארגוני טרור בעיר, שנשבעו אמונים לדאעש.

מוקדם יותר החודש נהרגו שישה חברי יחידה ללוחמה בטרור בקרבות במתקן כליאה שמור בפאתי ג'קרטה הבירה על ידי אסירים אסלאמסטיים, שהשתלטו על המתקן והחזיקו בני ערובה, עד שהמשטרה התגברה עליהם.

שורת המתקפות, והשימוש בילדים כמחבלים מתאבדים, מעוררת חשש מפני גל חדש של טרור שמושפע על ידי דאעש. המתקפה הקטלנית האחרונה באינדונזיה הייתה ב-2002, כשמחבלים התפוצצו במועדון באי באלי והרגו 202 איש, רובם תיירים זרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully