וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבל חנינה מלכותית: מנהיג האופוזיציה במלזיה שוחרר מהכלא

16.5.2018 / 9:22

אחרי המהפך בבחירות, ראש הממשלה החדש מהאתיר פעל לשחרור אנוואר איבראהים, שהיה אויבו ועתה נחשב ליורשו העתידי. השניים חברו יחד כדי להדיח את ראש הממשלה היוצא נג'יב, שמואשם בשחיתות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

אנוואר איברהים, אחד ממנהיגי האופוזיציה במלזיה, שוחרר היום (רביעי) מהכלא אחרי שקיבל חנינה מלכותית ויצא מבית חולים בבירה קואלה לומפור. זאת כשבוע אחרי שהגוש הפוליטי שבראשותו רשם ניצחון מטלטל בבחירות.

כשהוא מחייך ומנופף לתומכיו, אנוואר, שהיה לבוש שבחליפה ובעניבה שחורות וששיערו היה משוח לאחור, הוקף בבני משפחתו, בעורכי דינו ובסוהרים בטרם נסע לארמון כדי להיפגש עם הסולטן מוחמד החמישי. ראש הממשלה החדש-ישן מהאתיר מוחמד, בעל בריתו שהיה עד לא מכבר אויבו, קיבל את פניו. השניים איחדו כוחות כדי להחליף את ראש הממשלה היוצא נג'יב רזאק, שהיה מעורב בפרשת שחיתות גדולה.

"המלך, בעצת ועדת החנינה של הטריטוריות הפדרליות של קואלה לומפור, לבואן ופוטרג'יאה, אפשר חנינה מלאה והעניק שחרור מידי לאנוואר בן איברהים", נמסר בהודעת הארמון. אנוואר, בן 70, ריצה חמש שנות מאסר בשל עבירות סדום והוא החלים לאחרונה מפציעה בכתפו, כשאושפז בבית חולים תחת אבטחה.

אנוואר איברהים, מנהיג האופוזיציה במלזיה, אחרי שחרורו מהכלא, 16 במאי 2018. רויטרס
נשלח למאסר בגין מעשי סדום. אנוואר, היום/רויטרס

החנינה תאפשר לו להיכנס מחדש לפוליטיקה, אבל לא ברור איזה תפקיד יהיה לאנוואר. מהאתיר, בן 92, הבטיח לפעול לשחרורו ובסופו של דבר להתפטר ולאפשר לאנוואר להיות ראש ממשלה. אתמול אמר מהאתיר כי הוא ככל הנראה ישמש בתפקיד במשך שנה או שנתיים.

"לראות אותו הולך חופשי מרגש אותי, אבל המאבק לא נגמר", אמר רידזואן אסמאעיל, תומך של אנוואר, שהמתין בבית החולים. "אנחנו רוצים לראות אותו ראש ממשלה".

ג'אק סנג, תומך נוסף שלבש חולצה עם תמונתו של אנוואר מאחורי הסורגים, אמר כי הוא חשב שמהאתיר ואנוואר יוכלו לפתור את כל המתיחויות ביניהם. "אני חושב שאנחנו צריכים לתת למהאתיר לעשות את עבודתו כדי להציל את מלזיה ולהשיב את מערכת השלטון על כנה".

נורול איזה, בתו של אנוואר, אמרו כי שחרורו של אביה הוא מתנה לקראת חודש הרמדאן, שיתחיל מחר במלזיה.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
אנוואר איברהים, מנהיג האופוזיציה במלזיה, אחרי שחרורו מהכלא, 16 במאי 2018. רויטרס
תומכיו רוצים לראות אותו ראש ממשלה. מכוניתו של אנוואר/רויטרס

השחרור של אנוואר צפוי להקל על המתיחות בתוך הקואליציה החדשה, שפרצה בשל מחלוקות בין תומכי מהאתיר לבין תומכי אנוואר סביב חלוקת התפקידים בממשלה ותפקידו של אנוואר במפלגה. מהאתיר עומד בראש קואליציית המפלגות השלטת ומפלגתו של אנוואר, מפלגת הצדק, זכה ברוב המושבים בפרלמנט.

היחסים ההפכפכים בין מהאתיר לאנוואר שלטו בפוליטיקה המקומית במשך יותר משלושה עשורים והם חיוניים לעתיד הברית בין השניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully