וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בחמאס מודה: 50 מההרוגים בהפגנות בעזה - אנשינו

16.5.2018 / 15:59

סלאח אל-ברדוויל, חבר הלשכה המדינית, הודה כי מרבית הקורבנות בעימותים שאירעו על גבול הרצועה היו חברי הארגון. צה"ל תקף עמדה של חמאס ברצועה בעקבות ירי לעבר חיילים. לא היו נפגעים

צילום: טוויטר, עריכה: ניב מעוז

בכיר בחמאס סלאח אל-ברדוויל הודה היום (רביעי) כי 50 מתוך כלל הרוגי ההפגנות ביומיים האחרונים ברצועת עזה היו אנשי הארגון. בריאיון לרשת טלוויזיה פלסטינית, אמר חבר הלשכה המדינית כי "צעדות השיבה" נועדו להסרת המצור ו"לשחרור האדמות ולשובם של הפליטים".

יותר מ-60 פלסטינים נהרגו מאז יום שני ועוד יותר מ-2,000 נפגעו במהלך העימותים עם כוחות הביטחון. מניין ההרוגים הגבוה גרר תגובות נזעמות בעולם נגד ישראל, כולל משבר דיפלומטי חריף עם טורקיה, אולם צה"ל אמר כי הוא מנע פגיעה בגדר וסיכול שורה של פיגועים. בצבא אמרו אתמול כי 24 מבין ההרוגים היו פעילי חמאס או הג'יהאד האסלאמי.

במקביל, עמדה של חמאס בצפון הרצועה הותקפה היום על ידי טנק של צה"ל בעקבות ירי לעבר כוח צה"ל סמוך לגדר המערכת. לא היו נפגעים בקרב החיילים.

לקריאה נוספת על העימותים בעזה
ליברמן: "חמאס קניבלים - מתייחסים לילדים כחימוש"
רחפן שמטיל רימוני גז מדמיע: הסיוט של המפגינים ברצועת עזה

מפגינים בעזה נמלטים מגז מדמיע, 15 במאי 2018. רויטרס
מפגינים ברצועת עזה, אתמול/רויטרס

מוקדם יותר אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן כי "הנהגת חמאס היא הנהגה של קניבלים, שמתייחסת גם לילדים שלהם כחימוש". לדברי ליברמן, "יש להם חימוש רקטי, ויש להם חימוש מסוג אחר - של נשים וילדים".

בסיור באוגדת עזה אמר ליברמן כי סיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט ועם מפקד פיקוד הדרום אלוף אייל זמיר. "באתי להגיד להם תודה", אמר. "הם פעלו כפי שמצופה מהם, גם ברמה המבצעית וגם ברמה הנורמטיבית, ולכן על כולם להגיד תודה, מהחייל האחרון ועד למפקדים הבכירים".

לדבריו, "אנשים בעוטף עזה מתנהלים פה בשגרת חיים, כאילו על הגדר לא קורה כלום. עברנו את פסח ואת יום העצמאות וחגים ללא הפרעה. זה הודות למאמץ שהשקיעו חיילים ומפקדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
שריפה בנחל עוז, 15 במאי 2018. ראובן קסטרו
שריפה בנחל עוז, 15 במאי 2018/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully