וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בחטיבת הקומנדו: 10 לוחמי אגוז סירבו להאריך שירות - והודחו

17.5.2018 / 9:17

פרסום ראשון: כמחצית מצוות לוחמי היחידה המובחרת סירבו לחתום על הארכת שירות לשנה נוספת, כנדרש מהם על פי פקודות הצבא. מפקד החטיבה העביר אותם לתפקידים עורפיים עד לסיום שירותם. בצה"ל חוששים מהתרחבות תופעת הסירוב בקרב לוחמים הנדרשים לשירות קבע

צילום: שלומי גבאי ודו"צ, עריכה: ניר חן וורד לידני

עשרה לוחמי יחידת אגוז של חטיבת הקומנדו בצה"ל הודחו מתפקידם השבוע לאחר שסירבו לחתום על טפסי הארכת שירות כמקובל והועברו לתפקידים עורפיים ביחידתם - כך נודע לוואלה! NEWS. הלוחמים הגיעו למשרדי השלישות היחידתיים על מנת לחתום על הארכת שירותם בשנה נוספת (44 חודשים במצטבר, א.ב.) על פי מדיניות צה"ל החדשה בנושא השירות ביחידות מובחרות.

התקרית אירעה לאחר שבשלישות חטיבת הקומנדו התגלה כי טפסי הארכת השירות שעליהם חתמו אותם לוחמים במקור לאחר גיוסם נעלמו ולא הוזנו למערכת המחשב. מדובר בחיילים שהתגייסו טרם נקלטה יחידת אגוז בחטיבה הצעירה, לאחר המעבר מחטיבת גולני בדצמבר 2015. לתדהמת מפקדים בכירים בחטיבת הקומנדו מחצית מ-20 הלוחמים באותו צוות סירבו לחתום מחדש על הארכת השירות בטענות שונות וביקשו להשתחרר מוקדם מהצפוי.

לקריאה נוספת:
היחידה שהוקמה להתמודדות עם ג'יהאד עולמי נסגרת - ונטמעת במגלן
האיש שהקים את חטיבת הקומנדו מסכם קדנציה: "כולם רוצים אותנו ראשונים"
קומנדו בחולות: המאבק למנוע את הפיגוע הגדול הבא מתחולל במדבר

תדרוך בנושא תרגיל חטיבת הקומנדו בקפריסין בראשות מפקד חטיבת הקומנדו, אל?ם דוד זיני 15 ביוני 2017. דובר צה"ל
חיילי חטיבת הקומנדו במהלך אימון/דובר צה"ל

לאחר שיחה עם המפקדים שהבהירו להם את חומרת מעשיהם שנוגדים את רוח היחידה ואת המסמך שעליו חתמו עם גיוסם - שבלעדיו לא היו יכולים לשרת ביחידה. לאחר השיחה החליטו כמה מהלוחמים לחתום מחדש וחלקם אף שלחו מכתב הבהרה למפקדים. בעקבות התנהלות המפקדים החליט מפקד החטיבה אלוף-משנה אבי בלוט להדיח את עשרת הלוחמים ולהעביר אותם לתפקידים עורפיים בחטיבה, עד לסיום שירותם בחודש אוגוסט הקרוב.

עוד באותו נושא

במדינה זרה, בגובה 2,000 מטר: הצצה נדירה לפעילות הקומנדו

לכתבה המלאה
תדרוך בנושא תרגיל חטיבת הקומנדו בקפריסין בראשות מפקד חטיבת הקומנדו, אל?ם דוד זיני 15 ביוני 2017. דובר צה"ל
לוחמי החטיבה בתרגיל בקפריסין/דובר צה"ל

גורמים באגף כוח אדם בצה"ל טענו כי קיים חשש מסירוב רחב יותר של לוחמים להמשיך מעבר לשירות הסדיר, בשונה מחבריהם בחטיבות החי"ר המשרתים 32 חודשים. לדברי הגורמים נדרש תהליך הסברה בתחום כדי להבהיר ללוחמים מה הם התנאים לשירות ביחידות מובחרות ויחידות עלית ועל מנת למנוע אי הבנות ואת מידת המחויבות המצופה מהם. חשוב לציין כי מאותם עשרה חיילים לא נשללו תעודות הלוחם והזכויות הנלוות עקב כך.

מדובר צה"ל נמסר: "כחלק מהמענה לקיצור השירות בצה"ל ובשל ייחודיות עוצבת הקומנדו בהיבטי הפעלה והכשרה, הוחלט כי לוחמי הקומנדו יישארו בשירות קבע. במקרה זה כלל הלוחמים חתמו על הטפסים הרלוונטיים לחתימת קבע בעת גיוסם בבא"ח גולני ועקב טעות הטפסים של מספר לוחמים לא הוזנו במערכת. כאשר נדרשו לחתום קבע בפעם השנייה, מספר לוחמים פעלו שלא כמצופה מלוחמים ביחידה התנדבותית וכתוצאה מכך הודחו הלוחמים ושובצו בתפקידים בעוצבת הקומנדו עד לשחרורם בחודש אוגוסט. הלוחמים אשר לא לקחו חלק במחאה נשארו ביחידה".

תדרוך בנושא תרגיל חטיבת הקומנדו בקפריסין בראשות מפקד חטיבת הקומנדו, אל?ם דוד זיני 15 ביוני 2017. דובר צה"ל
תרגיל של חטיבת הקומנדו בקפריסין/דובר צה"ל
תדרוך בנושא תרגיל חטיבת הקומנדו בקפריסין בראשות מפקד חטיבת הקומנדו, אל?ם דוד זיני 15 ביוני 2017. דובר צה"ל
לוחמי החטיבה עולים למטוס במסגרת אימון/דובר צה"ל
תרגיל חטיבת הקומנדו החדשה - ראשוני. דובר צה"ל
לוחמי החטיבה באימון/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully