וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היחידה שהוקמה להתמודדות עם ג'יהאד עולמי נסגרת - ונטמעת במגלן

3.5.2018 / 23:54

כ-8 שנים לאחר שהוכרז על הקמתה מחדש, יחידת רימון תוכפף למגלן במסגרת עוצבת הקומנדו. הרמטכ"ל קיבל את המלצתו של מפקד זרוע היבשה בנושא לאור היקף הלוחמים בצה"ל וריבוי היחידות. ביחידה העריכו כי בטווח הרחוק - היחידה תיסגר ותוטמע במגלן

צילום: בני בן סימון, עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידאו: פעילות יחידת רימון בשנה שעברה)

הרמטכ"ל גדי איזנקוט החליט להפוך את יחידת רמון לפלוגה ביחידת מגלן. הרמטכ"ל קיבל את המלצת מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, ופרטי ההחלטה נמסרו בימים האחרונים למפקדי היחידה. לפי הערכות ביחידה, בטווח הרחוק יודיעו על סגירת יחידת רימון והטמעתה ביחידת מגלן.

בשנת 2010 החליט מפקד פיקוד דרום דאז, אלוף (במיל') יואב גלנט להקים מחדש את היחידה כדי שתתמודד עם אתגר ארגוני הג'יהאד העולמי שפעלו בחצי האי סיני ותתמחה בלוחמה מדברית הדורשת מיומנות ייחודית. בראשית הקמתה היוותה היחידה חלק מחטיבת גבעתי ופעלה בגזרת עוצבת אדום. היחידה התמודדה עם ההברחות בגבול מצרים. בשנת 2014 לקחה חלק משמעותי במבצע צוק איתן באיתור מנהרות ואיסוף מודיעין לצורכי תקיפת יעדי טרור. על פועלם של לוחמי היחידה במבצע קיבלו את צל"ש אלוף פיקוד דרום. אחד מלוחמי היחידה שהפגין אומץ לב בקרב עם מחבלי חמאס והרג כמה מהם קיבל את צל"ש הרמטכ"ל.

יחידת רימון, 10 במאי  2017. ראובן קסטרו
היחידה תהפוך לפלוגה במגלן. יחידת רימון בשנה שעברה/ראובן קסטרו

במסגרת הקמת חטיבת הקומנדו תחת אוגדה 98 הוחלט לכלול בתוכה את יחידות מגלן, דובדבן, אגוז ויחידת רימון שנחשבה לקטנה ביניהן. בשנה האחרונה התקיימה עבודת מטה שבחנה את ייעודה של רימון לאור מטרות חטיבת הקומנדו המתמחה באיתור והשמדת מטרות אויב בעומק השטח הרחק מגבולות המדינה.

יחידת רימון באימון מדברי. ראובן קסטרו
הוקמה כדי להתמחות בלוחמה מדברית. יחידת רימון ב-2017/ראובן קסטרו

בזרוע היבשה להגדיל את היחידה בכוח לוחמים נוסף, ולהפוך אותה ליחידת פשיטה בהיקף של שאר היחידות בחטיבת הקומנדו או לשלב אותה באחת מהיחידות. לבסוף החליט הרמטכ"ל איזנקוט כי לאור היקף הלוחמים בצה"ל וריבוי היחידות לאמץ את המלצתו של האלוף ברק, ולהכפיף את היחידה למגלן. ההודעה בנושא הועברה למפקדים וללחומים ביחידה, שהביעו את אכזבתם. גורמים ביחידה אף מתחו ביקורת על האופן שבו הודיעו להם על ההחלטה, לאחר שחלקם שמעו על כך מגורמים לא רשמיים.

יחידת רימון, 10 במאי  2017. ראובן קסטרו
גורמים ביחידה מתחו ביקורת על האופן שבו נודע על המהלך. רימון בשנה שעברה/ראובן קסטרו

מדובר צה"ל נמסר: "בתקופה האחרונה מתבצעת עבודת מטה רחבה בנושא עוצבת הקומנדו. במסגרת עבודה זו הוחלט עד כה על הקמת בית ספר ליחידות הקומנדו וכן על שינוי צבע הכומתה לאדום בכלל יחידות הקומנדו. בהמשך להחלטות אלו, אישר הרמטכ"ל את המלצת מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק להכפפת יחידת רימון ליחידת מגלן. מטרת החלטה זו היא שיפור מוכנות עוצבת הקומנדו לחירום והיא עתידה להתממש בתקופה הקרובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully