וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו ברחבי איראן נגד פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין

ההפגנות התקיימו בערים שונות במדינה, וחלק מהמשתתפים תועדו כשהם מציתים דגלי ארצות הברית. הזעם ברחובות איראן התעורר בעקבות החלטת טראמפ לפרוש מההסכם שנחתם בין טהראן לבין המעצמות ולחדש את הסנקציות נגדה, זאת על אף הבטחת רוחאני כי הכלכלה לא תיפגע מכך

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

אלפי איראנים הפגינו אמש (שישי) בערים שונות ברחבי המדינה במחאה נגד החלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין. ההפגנות כללו כמה קריאות "מוות לאמריקה", שנשמעות באופן קבוע במחאות המתקיימות תחת הנשיא חסן רוחאני שניסה להתקרב למערב, זאת לצד קריאות ענייניות נגד ההחלטה והבעת תמיכה במי שהזהירו מראש מפני מתן אמון במערב. חלק מהמשתתפים שרפו דגלי ארצות הברית ואת תמונותיו של טראמפ.

טראמפ הכריז ביום שלישי על פרישה מההסכם ועל הטלה מחדש של הסנקציות על טהראן, למרות ניסיונות השכנוע של מדינות אירופה. "הסכם הגרעין היה אמור להגן על ארצות הברית ועל בעלות בריתה, אך הוא אפשר לה להמשיך להעשיר אורניום", אמר נשיא ארצות הברית בנאומו, והוסיף גם כי "שום פעולה שנעשתה על ידי המשטר הזה לא הייתה מסוכנת כמו המרדף שלהם להשגת נשק גרעיני".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי ביטול ההסכם: ארצות הברית מטילה סנקציות חדשות על איראן
"#תודה לך טראמפ": בטהראן תומכים בארה"ב - וחוששים מהכלכלה
רוחאני למקרון: לאירופה יש הזדמנות מוגבלת לשמור על הסכם הגרעין

מפגינים בטהראן נגד החלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין ב-11 במאי 2018. AP
מפגינים בטהראן שורפים דגל ארצות הברית/AP

ההסכם, שאותה כינה טראמפ "נורא וחד-צדדי שמעולם לא היה צריך להיחתם", נחתם ב-2015 תחת ממשלו של ברק אובמה יחד עם בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה סין ואיראן ומטרתו הייתה לבלום את הפעילות הגרעינית שלה בתמורה להסרת הסנקציות נגדה.

איראן הצהירה בתגובה כי החלטתו של טראמפ אינה חוקית, והנשיא חסן רוחאני הבהיר כי טהראן תישאר בהסכם. "עם פרישתה, אמריקה ערערה באופן רשמי את מחויבותה לקהילה הבינלאומית", הוסיף רוחאני. בנוסף לכך, הוא הבטיח לאזרחי איראן, המתוסכלים משיעור האבטלה הגבוה ומרמת החיים הנמוכה, כי "כלכלת איראן תמשיך להתקדם".

יום אחרי הפרישה מההסכם תועדו כמה חברי פרלמנט במדינה כשהם מציתים את דגל ארצות הברית ועותק מודפס של הסכם הגרעין, תוך קריאות "מוות לאמריקה". יו"ר הפרלמנט באיראן, עלי לריג'אני, תקף את טראמפ וטען כי הוא "מבין רק את שפת הכוח" וכי "לאיראן אין כל מחויבות כעת לכבד את ההסכם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מפגינים בטהראן נגד החלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין ב-11 במאי 2018. AP
מפגינות בטהראן, אמש/AP
מפגינים בטהראן נגד החלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין ב-11 במאי 2018. AP
מפגינים שורפים את תמונתו של טראמפ/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully