וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ביטול ההסכם: ארצות הברית מטילה סנקציות חדשות על איראן

10.5.2018 / 21:41

וושינגטון הטילה את הסנקציות על שישה אנשים ושלושה גופים הקשורים למשמרות המהפכה, יומיים אחרי החלטת טראמפ לצאת מהסכם הגרעין. שר האוצר האמריקני: "הבנק המרכזי בטהראן ניצל לרעה את הגישה לגופים באיחוד האמירויות למימון פעולות עוינות של כוח קודס"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן ויאיר דניאל

משרד האוצר האמריקני הטיל הערב (חמישי) סנקציות על שישה אנשים הקשורים לכוח קודס של משמרות המהפכה ועל שלושה גופים איראניים. זאת, בהמשך להחלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפרוש מההסכם שנחתם בין טהראן לבין המעצמות ב-2015 ולהחזיר את הסנקציות הכלכליות עליה.

משרד האוצר האמריקני האשים את הבנק המרכזי של איראן בגריפת כספים בלתי חוקית לצורך מימון פעילויות טרור הקשורות לאיראן. "המשטר האיראני והבנק המרכזי שלו ניצלו לרעה את הגישה שלהם לגופים באיחוד האמירויות לרכישת דולרים אמריקניים כדי לממן את פעילותיו העוינות של כוח קודס, תוך הסתרת המטרה שלשמה הודלרים נרכשו", אמר שר האוצר האמריקני, סטיבן מנוצ'ין.

עוד בוואלה! NEWS:
"#תודה לך טראמפ": בטהראן תומכים בארה"ב - וחוששים מהכלכלה
בלי מכירת מטוסים וקניית שטיחים: משטר הסנקציות החדש על איראן
טראמפ הכריז על פרישה מהסכם הגרעין עם איראן והטיל מחדש סנקציות

דונלד טראמפ במהלך נאומו על הסכם הגרעין, בבית הלבן 8 במאי 2018. רויטרס
טראמ, שלשום/רויטרס

טראמפ טען ביום שלישי כי איראן הפרה את ההסכם, שאותו כינה "נורא וחד-צדדי שמעולם לא היה צריך להיחתם". זאת, למרות טענת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) שהבהירה כי טהראן מיישמת אותו במלואו. "הסכם הגרעין היה אמור להגן על ארצות הברית ועל בעלות בריתה, אך הוא מאפשר לה להמשיך להעשיר אורניום", אמר טראמפ בנאומו. "אם הוא יישאר במקומו - עלול לפרוץ מרוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון. הסכם הגרעין לא פועל לריסון פעילויותיה של איראן לערער את האזור, כולל תמיכתה בטרור. שום פעולה שנעשתה על ידי המשטר הזה לא הייתה מסוכנת
כמו המרדף שלהם להשגת נשק גרעיני".

חידוש הסנקציות יקשה על איראן למכור נפט ולהשתמש במערכת הבנקאות העולמית. איראן היא אחת מיצואניות הנפט הגדולות ביותר בעולם. משרד האוצר האמריקני הודיע כי הסנקציות הקשורות למגזרי האנרגיה של איראן, של תעשיית הרכב ושל המגזרים הפיננסיים יושתו מחדש בתוך שלושה עד שישה חודשים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, 14 באפריל 2018. AP
חמינאי/AP

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר אתמול כי טראמפ "עשה טעות" כשהחליט לפרוש מההסכם. לדבריו, לטראמפ היו יותר מעשרה שקרים בנאומו. "הנאום היה טיפשי ומלאכותי", אמר חמינאי, בדברים שפורסמו באתרו הרשמי. "הוא איים על המשטר ועל העם. מר טראמפ, אומר לך בשם העם האיראני: עשית טעות".

חמינאי, הסמכות הבכירה ביותר באיראן, תמך בהסכם רק באופן מסויג ותקף את ארצות הברית פעמים רבות בטענה שהיא אינה עומדת בהבטחותיה. הוא הוסיף כי הוא לא מאמין שמדינות אירופה יישארו חלק בהסכם והטיל ספק בהמשך קיומו. "אמרתי פעמים רבות מהיום הראשון - אסור לסמוך על אמריקה", אמר חמינאי. "אני לא סומך על שלוש המדינות הללו (בריטניה, צרפת וגרמניה)".

(עדכון ראשון: 20:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully