וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני למקרון: לאירופה יש הזדמנות מוגבלת לשמור על הסכם הגרעין

9.5.2018 / 23:11

נשיאי איראן וצרפת שוחחו אחרי החלטת טראמפ לפרוש מהעסקה בניסיון להציל אותה. רוחאני דחק במקרון להבטיח כי זכויותיה של טהראן לא ייפגעו, ואילו האחרון אמר כי פריז מעוניינת להשאיר את ההסכם "בחיים"

אתר רשמי

נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום (רביעי) לנשיא צרפת עמנואל מקרון כי לאירופה יש "הזדמנות מוגבלת" לשמור על הסכם הגרעין - כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית איסנ"א. זאת יממה אחרי החלטתו הדרמטית של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפרוש ממנו ולהטיל מחדש סנקציות על טהראן.

עוד דווח כי רוחאני אמר כי על אירופה להבהיר את עמדתה ואת כוונותיה במהירות בהתאם למחויבויותיה. נשיא איראן אמר לעמיתו הצרפתי כי יש "להבטיח" את זכויותיה של איראן במכירת הנפט, במערכות הבנקאות, ההשקעה והביטוח בצורה ברורה ושקופה. הוא אמר כי טהראן מיישמת את ההסכם במלואו ודחה את טענות טראמפ כי

לפי ארמון האליזה, בשיחה שקיימו השניים הדגיש מקרון כי פריז מעוניינת להשאיר את הסכם הגרעין "בחיים" ועל טהראן לכבד את הסכם הגרעין במלואו. "נשיא צרפת ונשיא איראן הסכימו להמשיך בעבודה המשותפת עם כל המדינות הנוספות כדי לשמור על יישום הסכם הגרעין ועל היציבות האזורית", נמסר מלשכתו של מקרון.

שרי החוץ של שתי המדינות ייפגשו בימים הקרובים, במסגרת המאמצים לשמר את ההסכם.

לקריאה נוספת על קריסת הסכם הגרעין
בלי מכירת מטוסים וקניית שטיחים: משטר הסנקציות החדש על איראן
פוטין ישמח: נסיגת טראמפ מהסכם הגרעין מביאה לקרע פנימי במערב

עמנואל מקרון וחסן רוחאני. רויטרס, עיבוד תמונה
מנסים לשמר את ההסכם. מקרון ורוחאני/עיבוד תמונה, רויטרס

מקרון הוביל את מאמצי השכנוע האירופיים להישארות וושינגטון בעסקה שנחתמה ב-2015, ואף נפגש עם טראמפ בחודש שעבר כדי לדחוק בו שלא לפרוש. נשיא צרפת ומנהיגות גרמניה ובריטניה הסכימו עם נשיא ארצות הברית כי יש לטפל בסוגיות נוספות - כמו תכנית הטילים של טהראן, פקיעת חלק מהמגבלות על פעילותה הגרעינית ב-2025 ומעורבותה בסכסוכים במזרח התיכון - אך זאת במקביל לשמירה על ההסכם.

רוחאני אמר כי איראן תישאר בהסכם אם יובטח שהיא לא תיפגע כתוצאה מהפרישה האמריקנית, אולם בכירי המחנה השמרני בטהראן - בראשם המנהיג העליון עלי חמינאי - הטילו ספק בכך שמדינות אירופה יצליחו לשמר אותו.

עדיין לא ברור מה תהיה משמעות הסנקציות האמריקניות, שייכנסו לתוקף בהדרגה בחצי השנה הקרובה, על חברות אירופיות שמקיימות עסקים עם איראן. באירופה דוחקים בארצות הברית שלא לפגוע באינטרסים שלה.

(עדכון ראשון 17:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully