וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוות לאמריקה": מחוקקים באיראן הציתו דגלים בבית הפרלמנט

חברי הפרלמנט תועדו נוטלים לידיהם עותק מודפס של הסכם הגרעין לצד הדגלים, והציתו אותם באולם המליאה תוך כדי קריאות "מוות לאמריקה". יו"ר הפרלמנט: "טראמפ אינו כשיר נפשית לתפקיד". משמרות המהפכה: האירופים כבולים לארה"ב"

אתר רשמי

באיראן מגיבים בזעם על החלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין. כמה חברי פרלמנט באיראן תועדו היום (רביעי) מציתים את דגל ארצות הברית ועותק מודפס של הסכם הגרעין, תוך כדי קריאות "מוות לאמריקה". יו"ר הפרלמנט באיראן, עלי לריג'אני, תקף את טראמפ על החלטתו וטען כי הוא "אינו מתאים לתפקיד ואין לו את היכולת הנפשית להתמודד עם עניינים רציניים".

לריג'אני הוסיף כי "טראמפ מבין רק את שפת הכוח", וכי "לאיראן אין כל מחוייבות כעת לכבד את ההסכם". הוא אמר את הדברים לאחר שאמש אמר נשיא איראן חסן רוחאני כי ארצו תישאר בהסכם, משום שלדבריו החלטת טראמפ אינה חוקית ואינה לגיטימית.

טראמפ פרש מההסכם חרף הלחצים שהפעילו עליו מדינות אירופה והורה על חידוש הסנקציות על טהראן, שהוסרו במסגרת ההסכם מ-2015. רוחאני ישוחח בהמשך היום עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, בניסיון להציל את הסכם הגרעין.

ארה"ב פורשת מהסכם הגרעין | עדכונים שוטפים בוואלה! NEWS:
בצל המתיחות, נתניהו המריא לרוסיה: "להבטיח את המשך התיאום הביטחוני"
התקיפה בסוריה: "טילים איראניים הושמדו בבסיס שהופצץ; 9 נהרגו"
רוחאני: נישאר בהסכם הגרעין, החלטת טראמפ לא חוקית

מחוקקים איראנים מציתים דגל של ארה"ב מנייר בפרלמנט  9 במאי 2918. AP
קריאות "מוות לאמריקה" ושריפת דגלים. הפרמלנט האיראני, היום/AP

מפקד משמרות המהפכה, מוחמד עלי ג'עפרי, אמר כי האירופים כבולים לארצות הברית והטיל ספק ביכולתם להציל את ההסכם. "זה ברור שהם לא יכולים לקבל החלטה עצמאית ושהם כבולים לאמריקה", צוטט הגנרל על ידי סוכנות הידיעות פארס. "עתיד הסכם הגרעין ברור".

במסגרת ההסכם, איראן הסכימה לצמצם את העשרת האורניום שלה ולהגביל את פעילותה הגרעינית בתמורה להסרת מרבית הסנקציות שהוטלו עליה. לדברי ג'עפרי, הפרישה של ארצות הברית מראה כי העשרת האורניום הייתה רק תרוץ להגביל את תכנית הטילים של הרפובליקה האסלאמית ואת השפעה האזורית.

"על הכוחות המזוינים להשקיע תשומת לב רבה יותר ביכולותיהם הצבאיות", אמר. "לאיראן יש הרבה ניסיון בפיתוח המדינה תחת סנקציות". מפקד משמרות המהפכה הוסיף כי "פעם נוספת הוכח בבירור שהאמריקנים הם בריונים. אי אפשר לסמוך על האמריקנים בניהול שום משא ומתן או חתימה על הסכם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
רוחאני: "מחוייבים להסכם כל עוד האינטרסים המדיניים שלנו לא ייפגעו". רויטרס
"החלטה לא לגיטימית". רוחאני, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully