וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות, נתניהו נחת במוסקבה: "להבטיח את המשך התיאום הביטחוני"

9.5.2018 / 9:22

ראש הממשלה ייפגש עם נשיא רוסיה פוטין כדי לדון עימו בהתפתחויות האזוריות האחרונות וכן, לגבי מניעת התבססותה של איראן בסוריה ושמירה על חופש פעולה אווירי של צה"ל באזור. השר גלנט: "איראן במצוקה - ולא תחפש קרבות נגד ישראל"

צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי ושניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא היום (רביעי) לפנות בוקר לביקור של יממה אחת ברוסיה. במהלך הביקור ייפגש נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וידון עימו בהתפתחויות האזוריות האחרונות. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי אין כל שינוי בתוכניות. כמו כן, לדברי גורמים מדיניים, במוקד סדר היום של פגישת נתניהו ופוטין עומד המאמץ הישראלי למנוע את התבססות איראן בסוריה, ובפרט שמירה על חופש פעולה אווירי של צה"ל באזור. זאת, על רקע הדיווחים שמוסקבה מתכוונת להעביר לידי הסורים את מערכת ההגנה האווירית S-300.

"אני יוצא עכשיו לפנות בוקר לפגישה חשובה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין", אמר הבוקר נתניהו לפני המראתו. "הפגישות בינינו הן תמיד חשובות וזו חשובה במיוחד. לאור מה שקורה בסוריה ברגעים אלה, יש צורך להבטיח את המשך התיאום הביטחוני בין הצבא הרוסי לצבא הגנה לישראל".


עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: 9 הרוגים בתקיפה ישראלית של מצבור טילים איראניים ליד דמשק
צה"ל נערך לתגובה איראנית, הרשויות ברמת הגולן הונחו לפתוח מקלטים
נתניהו: "ההסכם היה מאפשר לאיראן לייצר ארסנל נשק גרעיני"

פגישה בין בנימין נתניהו לולדימיר פוטין, 29 בינואר 2018. רויטרס
פגישת נתניהו ופוטין, פברואר האחרון/רויטרס

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט התייחס הבוקר במשדר המיוחד של וואלה! NEWS להתפתחויות, והדגיש כי איראן נמצאת כעת במצוקה - ולא תפנה "לחיפוש קרבות נגד ישראל". "טראמפ החזיר את השד האיראני לבקבוק", הוסיף. "אנחנו נפגשים עם רוסיה כשאנחנו עומדים על כתפיים אמריקניות". גלנט סירב להתייחס לדיווחים אודות תקיפת הבסיס הצבאי בסוריה: "איני עוקב אחרי מה שמתפרסם ברשתות".

אמש דווח בכלי תקשורת בסוריה כי, חיל האוויר הישראלי תקף בסיס טילים שקשור לאיראן באזור אל-כיסווה שבפרברי דמשק. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי תשעה לוחמים משורות הכוחות הנאמנים למשטר, בהם אנשי משמרות המהפכה, נהרגו בתקיפה שבה הושמדו טילים שהיו שייכים לאיראן או לחיזבאללה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פיצוץ באזור אל-כיסווה, דמשק, סוריה, 8 במאי 2018. מערכת וואלה! NEWS
תקיפת הבסיס האיראני סמוך לדמשק, אמש/מערכת וואלה! NEWS

בעקבות המתיחות באזור, צה"ל הורה אתמול לרשויות ברמת הגולן לפתוח את המקלטים, לאור תנועות חריגות שזוהו בקרב הכוחות האיראניים בסוריה. בצה"ל ציינו כי יש להמשיך ולהישמע להוראות שיימסרו ככל שיידרש בנושא, אך עם זאת הדגישו כי כעת ההנחיות לתושבים הן לשמור על שגרה. עוד נמסר מצה"ל כי הושלמה פריסה של אמצעי הגנה באזור וכי קיימת מוכנות גבוהה של כוחות צה"ל לכל תקיפה. דובר צה"ל מסר אתמול כי "צה"ל ערוך ומוכן למגוון תרחישים ומזהיר כי כל פעולה כנגד ישראל תיענה בתגובה חריפה".

שגרירות ארצות הברית בישראל הזהירה עובדי ממשל אמריקנים מהגעה לרמת הגולן, בעקבות המתיחות באזור. בהודעת השגרירות צוין כי עובדים שיהיו מעוניינים לשהות באזור ידרשו לקבל אישור לכך מראש.

אתמול אחר הצהריים, כמה שעות לפני הכרזת טראמפ, בצה"ל העריכו כי התרחיש שלפיו איראן תיזום מלחמה עודנו נמוך. לוואלה! NEWS נודע כי בישיבת קבינט שהתקיימה בתחילת השבוע אמרו גורמים ביטחוניים בכירים כי הסיכוי למלחמה מסוג זה נמוך. עם זאת, לדברי גורמים בכירים ישראלים, הסיכוי לשורת אירועים מתגלגלים שיובילו למלחמה נותר גבוה.

(עדכון ראשון: 07:24)

בצל האיום האיראני ותנועות חריגות של הכוחות האיראניים בסוריה, צה"ל הורה לפתוח מקלטים. דובר צה"ל
היערכות מוגברת באזור רמת הגולן, אמש/דובר צה"ל
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully