וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגד הרוח: 3 חשודים שהעיפו עפיפון תבערה בגבול עזה וגרמו לשריפה

11.5.2018 / 13:52

השלושה עוכבו לחקירה לאחר שהעפיפון שהבעירו נחת בשטח ישראל וגרם להצתה באחד השדות באזור נחל עוז. אחד הנחקרים - פעיל ימין. שר החקלאות אורי אריאל הגיע אף הוא לעוטף וציין כי נשקל קציר מוקדם בעקבות העפיפונים

צילום: אלעד שניר - שער הנגב, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: דליקה פרצה בעוטף עזה בעקבות עפיפון פלסטיני, השבוע)

המשטרה עיכבה לחקירה היום (שישי) שלושה בני אדם, זאת לאחר שהעיפו עפיפון עם חומר תבערה סמוך לגבול עזה נגד כיוון הרוח, באופן שהוביל להצתת שריפה סמוך לנחל עוז. מבדיקה ראשונית עולה כי השלושה ניסו לצלם סרטון מחאה במקום, אולם בשל השינוי בכיוון הרוח המהלך השתבש, והעפיפון הבוער נחת בשטח ישראל.

דקות ספורות לאחר ההצתה, החשודים כיבו את השריפה ועזבו את המקום. אחד מהנחקרים - פעיל ימין שלקח חלק במאבק לשחרור אלאור אזריה. האירוע בזמן מתוח במיוחד, בעוד כוחות הביטחון נערכים באזור לקראת הפגנות חמאס סמוך לגדר.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
צה"ל: חיזבאללה נזהר מעימות - נסראללה כבר לא בובה איראנית
אתר המודיעין ובסיס כוח קודס: כך נראים יעדי תקיפת חיל האוויר בסוריה
רוסיה נסוגה מהעברת S-300 לאסד: "לסוריה יש כל מה שהיא צריכה"

שריפה ביער בארי, בעקבות התלקחות עפיפון תבערה, 2 במאי 2018. רחמים חלילי, מושבי הנגב., מערכת וואלה! NEWS
הבעיר עפיפון וגרם לשריפה בגבול עזה/מערכת וואלה! NEWS, רחמים חלילי, מושבי הנגב.

בתוך כך, שר החקלאות אורי אריאל הגיע לסיור בעוטף עזה, במהלכו אמר כי נשקלת האפשרות להקדים את קציר שדות החיטה באזור, זאת בעקבות טרור העפיפונים וההצתות.

"שלחתי הצעה לגדי ירקוני ראש מועצת אשכול, לבדוק אם אפשר להקדים את הקציר", הסביר השר אריאל. "בין השאר יש לבדוק אם יש צורך בעלות נוספת. נעשה מאמץ לתת פתרונות לתחום שבאחריותנו".

הוא אף התייחס לטרור העפיפונים ואמר כי צריך לבצע ירי לעבר טרוריסטים. "צריך לפגוע ברגליים אחרי השניים הראשונים השלישי כבר לא יגיע". השר הגיע גם לתמוך בהוריו של הדר גולדים שמקיימים מסדר הדר זה שבוע שני ואמר: "צריך להחזיר את הדר ושאול שנמצאים פה לא רחוק מאתנו ובאתי גם לתמוך בחקלאים ויחד אתם למצוא פתרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully