וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: חיזבאללה נזהר מעימות - נסראללה כבר לא בובה איראנית

11.5.2018 / 12:00

לפי ההערכות, מנהיג חיזבאללה עושה מאמצים לא להתערב בעימות המתפתח בין איראן לישראל בגבול סוריה, זאת מחשש לתגובה צבאית. במהלך השבוע חיל האוויר השמיד מערכות הגנה אוויריות המגיעה לטווח של 110 ק"מ

צילום: לע"מ, עריכה: טל רזניק

במהלך השבוע האחרון חיל האוויר השמיד מערכות הגנה אוויריות מתוצרת איראנית המגיעות לטווח של 110 ק"מ. בצה"ל מעריכים היום כי האיראנים מחזיקים במערכות דומות מסוג "סוום ח'רדאד" בסוריה וכי איראן תנסה להעביר לשטחה מערכות נשק נוספות בתקופה הקרובה.

הערכות נוספות נוגעות למעורבות חיזבאללה בקלחת הסורית-איראנית. בצה"ל סבורים כי ארגון הטרור נזהר כיום שלא לקחת חלק בעימות מול ישראל, מחשש לתגובה צבאית. זאת ועוד, ההערכות הן כי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אינו משמש עוד כ"בובה איראנית", והוא מרחיק עצמו מטהראן באופן מסוים.

בנוסף מעריכים כי אם התקיפה הנרחבת בסוריה לא היתה מתרחשת, הכוחות האיראנים היו יוצאים למתקפה רחבה יותר ברמת הגולן או מייצרים רצף של אירועים ביטחוניים באזור. על פי ההערכות, בסוריה שוהים כיום בין 2,000-1,000 איראנים מרביתם יועצים ומקצתם לוחמים.

תקיפה ישראלית בסוריה | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
בלילה אחד: צה"ל מחק השקעה איראנית של מאות מיליוני דולר בסוריה
שומרים את חיזבאללה על אש קטנה: איראן חוששת מתגובה חריפה מדי
אתר המודיעין ובסיס כוח קודס: כך נראים יעדי תקיפת חיל האוויר בסוריה

תקיפת מטוסי קרב סוללת SA22 סורית אמש, כחלק מהתקיפות הנרחבות של צה?ל, וזאת בתגובה לירי שבוצע על ידי ?כוח קודס? האיראני וסוללות ההגנה האווירית הסוריות , 10 במאי 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
מתוך תיעוד התקיפה בסוריה/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

הערכות אחרות נוגעות לנעשה באיראן: בצבא טוענים כי האזרחים באיראן שבעי רצון מהתקיפה שביצעו אנשיהם לעבר רמת הגולן, והם גם סבורים כי בישראל מסתירים מידע על נזקים והרוגים. על רקע זה, בצה"ל שבו והדגישו כי אף רקטה לא נחתה בשטח ישראל ולא היו נפגעים.

בצה"ל אומרים כי היו הצעות בקרב הדרג המדיני להגיב בחריפות גדולה יותר על ירי הרקטות מסוריה. למרות זאת, הדרג המדיני קיבל את עמדת הצבא לתגובה משמעותית אך ממוקדת ומוגבלת, שמטרתה לא להרוג אלא להשמיד יכולות של איראן בסוריה.

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס היום למתיחות בצפון בסיור בקצרין שברמת הגולן, וקרא לאסד לסלק משטח סוריה את הכוחות האיראניים בטענה כי הם "מזיקים" לו. "אני אנצל את ההזדמנות כדי להעביר מסר לאסד: תעיף את האיראנים", אמר ליברמן. "תעיף את קאסם סולימאני וכוח קודס, הם לא עוזרים לך, הם רק פוגעים. מכל הנוכחות שלהם יהיו אך ורק בעיות ונזקים. תעיפו את האיראנים, ואפשר יהיה באמת לעבור אולי לחיים אחרים".

עוד באותו נושא

רוחאני מרגיע: "איראן לא מעוניינת במתיחות חדשה באזור"

לכתבה המלאה
מנהיג חיזבאללה: "תוצאות הבחירות לפרלמנט יחזקו את ההתנגדות". רויטרס
נזהר מלקחת חלק בעימות. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully