וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה מתגאה בהישגי הבחירות: "הפלנו את התכניות שלכם"

11.5.2018 / 17:40

ארגון הטרור שוב מתכתב עם תושבי הצפון וכוחות צה"ל באמצעות שלטים סמוך לגדר המערכת והזכיר את הישגיו בבבחירות שהתקיימו בשבוע האחרון בלבנון. תושבים באזור: "חיזבאללה מתריס כל הזמן, אנחנו מרגישים שהם עוקבים אחרינו"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

אנשי חיזבאללה מתרברבים בתוצאות הבחירות לפרלמנט בלבנון שנערכו ביום ראשון, בהן השיג ניצחון גדול. עוד טרם נודעו התוצאות הסופיות והרשמיות כבר ביום שלישי הם תלו שלט מתריס בעברית סמוך למוצב נורית בפאתי מושב שתולה, מטרים מגדר הגבול עם ישראל.

"ההצבעות שלנו הפילו את התכנית שלכם", נכתב בשלט בעברית. אנשי חיזבאללה ציינו כי על החתום - "תושבי עייתא א-שעב". בנוסף צוין שיעור ההצבעה: 66.02%.

עוד בוואלה! NEWS:
פקקים ומאבטחים: האירוע הסודי של אנשי המודיעין שהשבית עיר שלמה
אתר המודיעין ובסיס כוח קודס: כך נראים יעדי תקיפת חיל האוויר בסוריה
רוחאני מרגיע: "איראן לא מעוניינת במתיחות חדשה באזור"

שלט שהציב חיזבאללה סמוך למוצב נורית שבגבול לבנון -  11 במאי 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
השלט שהוצב סמוך למוצב נורית בגבול לבנון/מערכת וואלה! NEWS, ---

זו לא הפעם הראשונה שחיזבאללה "מתכתב" עם הצד הישראלי של הגדר בנקודה הזו באמצעות שלטי תעמולה. על פי התוצאות הלא רשמיות, הארגון ובעלי בריתו של כבשו יותר ממחצית מהמושבים בבחירות הראשונות זה תשע שנים לפרלמנט. אם התוצאות הללו יאומתו, הארגון השיעי עם מקורביו השיעים והנוצרים יבטיח רוב רגיל, אך לא של שני שלישים המאפשר שינויים בחוקה. מזכ"ל הארגון חסן נסראללה בנאום שנשא ערב הנפת השלט מול שתולה קבע בנאום טלויזיה כי "זהו ניצחון פוליטי ופרלמנטרי של ההתנגדות ושל האסטרטגיה שלה בהגנה על ריבונות לבנון".

אביה כהן, תושב מושב שתולה, מבקש להדגיש כי "לא מדובר במסר מהשכנים". לדבריו ברור גם לפעילי חיזבאללה שתושבי שתולה לא מתעניינים בתוצאות הבחירות. "חיזבאללה הם לא שכנים. הם נטע זר באיזור שהגיע מאיראן וחוצץ בין תושבי לבנון לתושבי ישראל. הם עושי דברה של איראן והם רוצים להראות לישראל שהנה תושבי לבנון בחרו בהם". הוא מסביר כי "גם השלט הזה הוא התרסה", כלפי "היישות הציונית", שמבחינתם מיוצגת על ידי מוצב נורית הסמוך לקו הכחול של האו"ם.

עוד באותו נושא

חיזבאללה הכה את יריביו - אך עלול להפוך את לבנון לגרורה איראנית

לכתבה המלאה
מנהיג חיזבאללה: "תוצאות הבחירות לפרלמנט יחזקו את ההתנגדות". רויטרס
התפאר בהישגיו בבחירות. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, השבוע/רויטרס

כהן מזכיר כי "חיזבאללה כל הזמן על הגדר", עם תליית דגלים, קייטנות ילדים שפעילי חיזבאללה מביאים מול המוצב הזה, צעדות ועוד. לדבריו חיזבאללה לא רק פיזית. "לכל אחד מהם יש פייסבוק ואני פשוט יודע שהם עוקבים אחרי מה שאנחנו כותבים. אני מרגיש שהם עוקבים אחרי מה שאני כותב. אני מרגיש את זה ואני חושב על זה".

גזרת המוצב הייתה במשך שנים רבות זירת חיכוך בין ישראל לחיזבאללה. ביולי 2004 נהרגו רס"ר אבישי קוריסקי, בן 24 מנצרת עילית ששירת בחיל התיקשוב וסמל איתי אילוז, בן 21 מעפולה, חייל מודיעין מאש צלפים של הארגון. שנתיים אחר כך נהרגו סמוך לשם שלושה לוחמים - רס"ל אייל בנין מבאר שבע, רס"ל שני תורג'מן מבית שאן ורס"ר וואסים סאלח מינוח ונחטפו רס"ל אהוד גולדווסר מנהריה וסמ"ר אלדד רגב מקרית מוצקין. חולית מחבלי חיזבאללה העבירה אותם את הגדר לשטח לבנון, שם חיכה רכב שהעביר אותם במהירות לכפר עייתא א-שעב. בעקבות האירוע הזה פרצה מלחמת לבנון השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully