וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקת רופא במלון ומכתב חנינה רשמי: כך שוחררו האמריקנים מצפון קוריאה

פומפאו נפגש בפיונגיאנג עם קים, והביא עמו את הבשורה על שחרור שלושת האסירים. שר החוץ התחייב "למנוע מהם לחזור על טעויותיהם", והעביר את השלושה במטוסו לבסיס ביפן, משם ימשיכו לארה"ב שם יתקבלו על ידי טראמפ

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

קוריאה הצפונית שחררה אתמול (רביעי) את שלושת האזרחים האמריקנים שהיו עצורים במדינה. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי הם במצב בריאותי טוב והם בדרכם בחזרה לארצות הברית עם שר החוץ מייק פומפאו, שנסע לפיונגיאנג כדי להבטיח את שחרורם לפני הפסגה בין טראמפ למנהיג קים ג'ונג און. בהמשך הלילה דווח כי האסירים הגיעו לאלסקה.

"בריאותם של השלושה טובה, ביחס לדברים שעברו", סיפר שר החוץ לכתבים שהתלוו אל נסיעתו לפיונגיאנג. אל נסיעתו של פומפאו התלווה רופא שערך למשוחררים בדיקה רפואית מהירה. לדבריו, המיסיונר קים דונג-צ'ול, קים סאנג-דוק, המכונה גם טוני קים, וקים האק-סונג יועברו לבסיס הצבא אמריקני יוקוטה שביפן, שם יעברו למטוס אחר המצוייד בציוד רפואי מתאים לצרכיהם. טראמפ הוסיף בציוץ כי פומפאו ושלושת האסירים המשוחררים צפויים לנחות בארצות הברית בשעה 9:00 בלילה לפי שעון ישראל. הנשיא הוסיף כי הוא "נרגש מאוד", לפגוש את השלושה בבסיס חיל האוויר סנט אנדרוז.

עוד בוואלה! NEWS:
סעודיה: אם איראן תפתח נשק גרעיני - גם אנחנו נעשה זאת
אימפריה פרסית במזרח התיכון: האיראנים ימשיכו לרדוף את מטרת העל
בלי מכירת מטוסים וקניית שטיחים: משטר הסנקציות החדש על איראן

שלושת האזרחים האמריקנים ששוחררו מקוריאה הצפונית. AP
"מצבם הבריאותי טוב באופן יחסי". שלושת האזרחים האמריקנים ששוחררו מהכלא, אתמול/AP
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און פוגש את שר החוץ האמריקני מייק פומפאו ב-9 במאי 2018. סוכנות הידיעות של צפון קוריאה (MCNA), אתר רשמי
קים ופומפאו, אתמול/אתר רשמי, סוכנות הידיעות של צפון קוריאה (MCNA)

על פי אחד הדיווחים, נציג ממשל רשמי בקוריאה הצפונית הגיע למלון "קיורו" שבפיונגיאנג כדי להודיע לפומפאו כי קים העניק חנינה לאזרחים האמריקנים. שלושת האזרחים הורשעו בריגול ובפעילות עויינת נגד קוריאה הצפונית. ארל ריש, הרופא שהתלווה לפומפאו נסע לאחר מכן למלון אחר, אליו הועברו האסירים לפני כמה שבועות, כדי להביא את המשוחררים לנמל התעופה. "אנו מעניקים חנינה לשלושה אסירים אמריקנים", נכתב במכתב החנינה הרשמי שנמסר לפומפאו. "עליך לדאוג לכך שהם לא ישובו על טעות זו פעם נוספת", הורה המכתב.

לדברי טראמפ, הפגישה בין פומפאו לקים, השנייה בשבועות האחרונים, הייתה טובה ונקבע בה מועד ומיקום לפסגה. הוא טרם חשף את הפרטים. פומפאו אמר לכתבים במהלך הטיסה ליפן, התחנה הראשונה בדרך לארצות הברית, כי פרטי הפסגה צפויים להיחשף בימים הקרובים. הוא אמר כי לפי התכנון, הפגישה תהיה בת יום אחד. לדבריו, השיחות עם עמיתיו הצפון קוריאנים היו "טובות ומועילות" להכנת הקרקע לפגישה.טראמפ ספג לאחרונה ביקורת ציבורית על כך שלא דרש את שחרור האסירים האמריקניים טרם הסכים לפגישה עם קים.

מייק פומפאו בצאתו מהביקור בקוריאה הצפונית. רויטרס
פומפאו בצאתו מקוריאה הצפונית, אתמול/רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און פוגש את שר החוץ האמריקני מייק פומפאו ב-9 במאי 2018. סוכנות הידיעות של צפון קוריאה (MCNA), אתר רשמי
פגישתם של קים ופומפאו, אתמול/אתר רשמי, סוכנות הידיעות של צפון קוריאה (MCNA)

משפחתו של האסיר המשוחרר טוני קים פרסמה הצהרה לאחר שחרורו ומסרה את תודותיה לטראמפ. "אנחנו אסירי תודה על שחרורו של טוני ושל שאר האסירים". משפחתו של קים, שהורשע באפריל אשתקד, "הודתה לכל המעורבים בהחזרתו הביתה".

עד כה האמריקני היחיד ששוחרר על ידי קוריאה הצפונית בתקופת כהונתו של טראמפ היה אוטו וורמבייר, סטודנט בן 22 ששב בקיץ שעבר לארצות הברית כשהוא בתרדמת, אחרי 17 חודשים בשבי. הוא מת כמה ימים לאחר מכן והמתיחות בין וושינגטון לפיונגיאנג החריפה, בזמן שאלו היו כבר מתוחים במיוחד בשל שיגורי הטילים של המדינה הקומוניסטית. ואולם, מאז חלה הפשרה במתיחות בחצי האי, עם פגישה היסטורית בין קים לבין נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בחודש שעבר.

(עדכון ראשון: 23:21)

צפון קוריאה שחררה את שלושת האמריקנים השבויים; הם צפויים לשוב לארה"ב יחד עם שר החוץ פומפאו. רויטרס
קים דונג צ'ול במשפטו ב-2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully