וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה: אם איראן תפתח נשק גרעיני - גם אנחנו נעשה זאת

9.5.2018 / 21:46

שר החוץ של הממלכה, התומכת בפרישת טראמפ מההסכם, אמר כי "נעשה כל מה שצריך כדי להגן על אנשינו" ברקע התמיכה של טהראן בארגונים שיעיים באזור. "עליה להפסיק לממן ארגוני טרור"

עריכה: יאיר דניאל

שר החוץ של ערב הסעודית, עאדל אל-ג'ובייר, אמר הערב (רביעי) כי אם איראן תפתח נשק גרעיני בעקבות פרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין, גם ריאד תפעל לפתח נשק שכזה. הממלכה הסונית, יחד עם ישראל, היא בין התומכות הבולטות ביותר במהלך של טראמפ.

"הבהרנו שנעשה מה שצריך להגן על אנשינו", אמר שר החוץ בריאיון לרשת CNN. "אם איראן תשיג נשק גרעיני, אנחנו נעשה ככל שביכולתנו לעשות אותו דבר. המסר שלנו לאיראן הוא שהיא חייבת להפסיק לממן ארגוני טרור".

לדבריו, "ההסכם היה מלא פגמים כי הוא מאפשר להם החל מ-2025 להעשיר אורניום כך שיהיה להם מספיק אורניום לפצצה בתוך שבוע. הפיקוח גם הוא מוגבל ומדבר על כמה אתרים. הפיקוח צריך להיות בכל רגע ובכל מקום (חשוד). אני חושב שכל הסכם חייב להיות בר קיימא ולהתייחס גם לתכנית הטילים הבליסטיים ולפעולותיה לערער את האזור".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ מאיים: על איראן להיכנס למו"מ - "או שמשהו יקרה"
חמינאי על הפרישה מהסכם הגרעין: "טראמפ, עשית טעות"
"מוות לאמריקה": מחוקקים באיראן הציתו דגלים בבית הפרלמנט

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מברך את נסיך סעודיה מוחמד בן סלמאן רגע לפני פגישתם בבית הלבן בוושינגטון, ארה"ב 20 במרץ 2018. רויטרס
טראמפ ומוחמד בן סלמאן בבית הלבן/רויטרס

עוד אמר שר החוץ הסעודי: "איראן מממנת טרור, היא תומכת בחיזבאללה ובחות'ים, היא המקור לעימותים באזור. העובדה שיטילו עליה מחדש סנקציות צריכה להיות מסר חזק לאיראנים שעליהם לשנות את התנהגותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully