וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי גילוי נאות: ח"כים חשודים בפלילים התנגדו לחוק שעלול להשעותם

9.5.2018 / 19:51

נגד ארבעה ח"כים מהרשימה המשותפת ומהליכוד עלה חשד לעבירות שיש עמן קלון, אך הדבר לא מנע מהם להצביע על הצעתה של ח"כ לבני להשעות ח"כים נגדם הוגש כתב אישום. הח"כים הערבים התנגדו להצעה למרות תמיכת חבריהם לאופוזיציה. זחאלקה :"אם הייתי חושב על זה, לא הייתי מצביע"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז

ארבעה חברי כנסת שחשודים בפלילים, נגד שלושה מהם גיבשה המשטרה תשתית ראייתית להעמדה לדין, הצביעו היום (רביעי) במליאת הכנסת נגד הצעת חוק שקובעת כי ח"כ שהוגש נגדו כתב אישום יושעה מתפקידו. חברי הכנסת הם חנין זועבי, ג'ומעה אזברגה, ג'מאל זחאלקה מסיעת בל"ד ודוד ביטן מהליכוד.

שלושת הח"כים הערבים הצביעו נגד הצעת החוק, בניגוד לעמדת שאר חבריהם באופזיציה שתמכו בה, זאת באופן מעורר תהייה באשר לכוונותיהם. לעומתם, ח"כ ביטן הצביע נגד הצעת החוק בעקבות משמעת קואליציונית לה הוא מחויב. עם זאת, בפני ביטן עמדה אפשרות להיעדר מההצבעה לאור העובדה כי לא היה חשש שההצעה תתקבל בניגוד לעמדת הקואליציה בעקבות הפער הגדול בין המתנגדים לתומכים בחוק. אף אחד מחברי הכנסת לא מסר "גילוי נאות" קודם ההצבעה. הצעת החוק נפלה בקריאה טרומית ברוב של 52 מתנגדים מול 26 תומכים.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: צפון קוריאה שחררה את שלושת האמריקנים השבויים
בלי מכירת מטוסים וקניית שטיחים: משטר הסנקציות החדש על איראן
צה"ל נערך לתגובה איראנית, הרשויות ברמת הגולן הונחו לפתוח מקלטים

ח"כ חנין זועבי לפני דיון להארכת מעצר ח"כ באסל גטאס בית משפט השלום בראשון לציון, 27 בדצמבר 2016. ניב אהרונסון
"החוק ינוצל באופן גזעני נגד ח"כים ערבים". זועבי/ניב אהרונסון

המשטרה הודיעה לאחרונה כי התגבשה תשתית ראייתית להעמדה לדין של חברי הכנסת של מפלגת בל"ד מסיעת הרשימה המשותפת. לפי החשד, בל"ד קיבלה מאות אלפי שקלים מחו"ל והעבירה אותם לקופת המפלגה תוך יצירת מצג שמדובר בתרומות. במשטרה טענו כי יש ראיות שקושרות את הח"כים של בל"ד לתרומות הפיקטיביות. נגד ח"כ ביטן מתנהלת חקירת משטרה בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים.

ח"כ אזברגה הגיב לטענות ואמר כי: "אסור לי לדבר על חקירת המשטרה והצבעתי היום את מה שאני רואה לנכון. ההצבעה הייתה גלויה ומעבר לכך אני לא רוצה לדבר על זה בתקשורת". לדברי ח"כ זחאלקה ,"אם הייתי חושב על זה, לא הייתי משתתף בהצבעה. אין נגדי כתב אישום, זו המלצה של המשטרה ואין לה מעמד משפטי. באופן עקרוני אני סבור שהצעת החוק הזו נועדה להדיח חברי כנסת מהסיבה שחזקת החפות צריכה לעמוד לכל אדם כל עוד הוא לא הורשע".

עוד באותו נושא

אושר בקריאה טרומית: אישה בהיריון לא תצטרך להמתין בתור

לכתבה המלאה
יו"ר הקואליציה דוד ביטן 3.9.17. ראובן קסטרו
"החוק שקיים היום הוא חוק טוב". ח"כ ביטן/ראובן קסטרו

ח"כ ביטן מסר בתגובה כי "אני לא במצב הזה ככה שאין מניעה מבחינתי להצביע נגד או בעד". ביטן ציין בנוסף כי "אין ניגוד עניינים במליאה והחוק שקיים היום הוא חוק טוב ואינני סבור שצריך לשנותו". ח"כ זועבי אמרה כי "אני מתנגדת לכל צורה של שחיתות פוליטית, אך גם מתנגדת לכל חוק שניתן לנצלו ככלי לרדיפה פוליטית בהסוואה של 'חוק נגד שחיתות'". לדבריה, "חוק זה אכן ישמש כחוק נגד שחיתות כשמדובר בחברי כנסת יהודים, אבל במקביל ינוצל החוק באופן גזעני נגד ח"כים ערבים. מי שלא יצליחו לרדוף אותו בשל דעותיו הפוליטיות בטענה של עבירות ביטחוניות ירדפו אותו בטענה של שחיתות פוליטית כפי שניתן לראות כרגע ברדיפה נגד בל"ד. אין לנו אמונה בח"כים המשקפים את הקונצנזוס וגם לא במשטרה".

את הצעת החוק הגישה ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) והיא קובעת כי חבר כנסת שהוגש נגדו כתב אישום בשל עבירה פלילית שהיועץ המשפטי לממשלה סבר שיש עמה קלון, יושעה מכהונתו בכנסת עד למתן פסק דין בעניינו. בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "אין בהצעה משום כוונה לחרוץ את דינו של חבר הכנסת או לפגוע בחזקת החפות שלו אלא רק כדי להגן על כבוד בית המחוקקים ולמנוע פגיעה באמון הציבור בכנסת".

לבני אמרה היום במליאה קודם ההצבעה כי "אמרו לי שזאת טעות להעלות היום להצבעה חוקים בענייני שחיתות כשהעליתי את החוק שח"כ שהוגש נגדו כתב אישום יושעה. אבל לצד המתיחות הביטחונית, כשישראל חזקה ביטחונית, היא גם צריכה להיות נקייה משחיתות. נתמוך בהחלטות נכונות של הממשלה ונמשיך לפעול ונגד השחיתות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully