וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: צפון קוריאה שחררה את שלושת האמריקנים השבויים

9.5.2018 / 15:34

נשיא ארה"ב הודיע כי פיונגיאנג אפשרה לקבוצה לשוב הביתה, בתום ביקור מוצלח של שר החוץ פומפאו. לדבריו, הם במצב בריאותי טוב. שחרורם נחשב להכרחי בטרם הפסגה הקרובה בין טראמפ לקים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע היום (רביעי) כי קוריאה הצפונית שחררה את שלושת האזרחים האמריקנים שהיו עצורים במדינה. טראמפ אמר כי הם במצב בריאותי טוב והם בדרכם בחזרה לארצות הברית עם שר החוץ מייק פומפאו, שנסע לפיונגיאנג כדי להבטיח את שחרורם לפני הפסגה בין טראמפ למנהיג קים ג'ונג און. המהלך נתפס כמחווה של רצון טוב מצד המדינה הקומוניסטית.

"אני שמח לבשר לכם ששר החוץ מייק פומפאו נמצא בדרכו חזרה מקוריאה הצפונית יחד עם שלושת הבחורים הנפלאים, שכולם מצפים לפגוש", הכריז טראמפ בטוויטר. "הם נראים במצב טוב".

לדברי טראמפ, הפגישה בין פומפאו לקים, השנייה בשבועות האחרונים, הייתה טובה ונקבע בה מועד ומיקום לפסגה. הוא טרם חשף את הפרטים. הוא אמר כי ימתין להם בבסיס חיל האוויר סנט אנדרוז עם נחיתתם המשוערת מחר, בשעה 9:00 (שעון ישראל)

שלושת האזרחים האמריקנים המשוחררים הם המיסיונר קים דונג-צ'ול, קים סאנג-דוק, המכונה גם טוני קים, שהעביר חודש כמורה באוניברסיטת המדעים והטכנולוגיה של פיונגיאנג עד שנעצר ב-2017, וקים האק-סונג, שלימד אף הוא במוסד.

לקריאה נוספת בנושא
פומפאו ייפגש שוב עם קים: "ישוב עם שלושת השבויים האמריקנים"
לפני הפסגה עם טראמפ: קים טס בחשאי לסין לשיחות עם הנשיא

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו נפגש עם קים ג'ונג און. הבית הלבן, מערכת וואלה! NEWS
השלימו את העסקה. פומפאו וקים, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, הבית הלבן

פומפאו אמר לכתבים במהלך הטיסה מקוריאה הצפונית ליפן, התחנה הראשונה בדרך לארצות הברית, כי פרטי הפסגה צפויים להיחשף בימים הקרובים. הוא אמר כי לפי התכנון, הפגישה תהיה בת יום אחד. לדבריו, השיחות עם עמיתיו הצפון קוריאנים היו "טובות ומועילות" להכנת הקרקע לפגישה.

קוריאה הדרומית בירכה על השחרור ואמרה כי לצעד יהיה "השפעה חיובית" על השיחות בין קים לטראמפ. דובר לשכת הנשיאות בסיאול, יון יאנג-צ'אן, קרא לפיונגיאנג לשחרור שישה עצירים דרום קוריאנים. "במטרה לחזק את הפיוס בין קוריאה הדרומית לצפון ולהפיץ את הפיוס בחצי האי הקוריאני, אנחנו מקווים לחזרתם המהירה של העצירים הדרום קוריאנים", מסר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טראמפ על שחרור העצירים

משפחתו של קים, שהורשע באפריל אשתקד, "הודתה לכל המעורבים בהחזרתו הביתה". הם אף הודו לטראמפ על כך ש"קיים שיחות ישירות עם קוריאה הצפונית".

עד עכשיו האמריקני היחיד ששוחרר על ידי קוריאה הצפונית בתקופת כהונתו של טראמפ היה אוטו וורמבייר, סטונדט בן 22 ששב בקיץ שעבר לארצות הברית כשהוא בתרדמת, אחרי 17 חודשים בשבי.

הוא מת כמה ימים לאחר מכן והמתיחות בין וושינגטון לפיונגיאנג החריפה, בזמן שאלו היו כבר מתוחים במיוחד בשל שיגורי הטילים של המדינה הקומוניסטית. ואולם, מאז חלה הפשרה במתיחות בחצי האי, עם פגישה היסטורית בין קים לבין נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין בחודש שעבר.

האזרח האמריקני קים דונג צ'ול מודה בריגול, פיונגיאנג, קוריאה הצפונית, 25 במרץ 2016. רויטרס
נשלח לעבודות פרך. קים דונג צ'ול במשפטו ב-2016/רויטרס

למרות ההפשרה ביחסים, התקשורת בקוריאה הצפונית, המשמשת שופר של המשטר, הזכירה לארצות הברית כי עדיין קיימת מתיחות בין המדינות. היא הזהירה את וושינגטון מפני "התבטאויות ופעולות שיכולות להרוס את אווירית הדיאלוג שהושגה בעמל רב". בפיונגיאנג דוחים את הטענות של טראמפ ושל בכירי ממשלו כי הלחץ שהפעילו על המשטר הובילו אותו לשולחן המשא ומתן, אך סגן הנשיא מייק פנס הבהיר גם לאחר שחרור שלושת העצירים כי המדיניות הזו תימשך עד ל"פירוז מוחלט" של קוריאה הצפונית מנשק גרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully