וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פומפאו ייפגש שוב עם קים: "ישוב עם שלושת השבויים האמריקנים"

9.5.2018 / 11:04

גורם דרום קוריאני אמר כי שר החוץ האמריקני, שייפגש שוב עם מנהיג קוריאה הצפונית בפיונגיאנג, אמור להבטיח את החזרת האזרחים העצורים על ידי המשטר. "אני מקווה שהיא תעשה את הדבר הנכון", אמר פומפאו

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: יאיר דניאל

שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו, יצא לביקור נוסף בתוך כחודש לקוריאה הצפונית והוא אמור לשוב עם שלושת האזרחים האמריקנים המוחזקים שם - כך אמר היום (רביעי) גורם דרום קוריאני. אתמול חשף הנשיא דונלד טראמפ כי פומפאו טס לפיונגיאנג בהזמנת פיונגיאנג, כחלק מההכנות לפסגה שהוא מתכנן עם השליט קים ג'ונג און בשבועות הקרובים. הוא אמר כי נקבע תאריך ומיקום לפסגה, אך לא פירט מעבר לכך.

גורם בארמון הנשיאות בסיאול אמר כי פומפאו צפוי לסכם את הפרטים על הפגישה ולהבטיח את שחרור שלושת האזרחים האמריקנים. בעוד שטראמפ אמר כי יהיה זה "דבר נהדר" אם הם ישוחררו, פומפאו אמר לכתבים בדרכו לפיונגיאנג כי הוא לא קיבל התחייבות כזו, אולם הוא מקווה שקוריאה הצפונית תעשה את "הדבר הנכון". לדבריו, "נדבר על כך שוב היום. אני חושב שזאת תהיה מחווה נהדרת אם הם יבחרו לעשות כך".

לקריאה נוספת בנושא
לפני הפסגה עם טראמפ: קים טס בחשאי לסין לשיחות עם הנשיא
פומפאו: בפגישה עם קים השתכנעתי - יש הזדמנות להסכם גרעין

מייק פומפאו ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בפיונגיאנג, אפריל 2018. AP
קים ופומפאו בחודש שעבר/AP

בארוחת צהריים משותפת עם ראש סוכנות הביון הדרום קוריאנית לשעבר אמר פומפאו כי ארצות הברית מחויבת לפעול יחד עם קוריאה הצפונית כדי להשיג שלום בחצי האי הקוריאני. "יש לי ציפיות גבוהות שארצות הברית תהיה בעלת תפקיד משמעותי בהשגת שלום בחצי האי הקוריאני", אמר קים יונג צ'ול, שעתה משמש האחראי על השיחות בין הקוריאות.

בתגובה, אמר פומפאו כי הוא והצוות המלווה אותו "מחויבים בצורה שווה להשיג בדיוק את זה". שר החוץ הוסיף כי "במשך עשורים היינו אויבים. עתה אנחנו מקווים שנוכל לעבוד יחד כדי לפתור את הסכסוך, לסלק את האיומים הנשקפים לעולם ולאפשר לארצך את כל ההזדמנויות המגיעות לעמך".

שלושת האזרחים האמריקנים שעדיין מוחזקים בפיונגיאנג הם המיסיונר קים דונג-צ'ול, קים סאנג-דוק, המכונה גם טוני קים, שהעביר חודש כמורה באוניברסיטת המדעים והטכנולוגיה של פיונגיאנג עד שנעצר ב-2017, וקים האק-סונג, שלימד אף הוא במוסד.

עד עכשיו האמריקני היחיד ששוחרר על ידי קוריאה הצפונית בתקופת כהונתו של טראמפ היה אוטו וורמבייר, סטונדט בן 22 ששב בקיץ שעבר לארצות הברית כשהוא בתרדמת, אחרי 17 חודשים בשבי. הוא מת כמה ימים לאחר מכן והמתיחות בין וושינגטון לפיונגיאנג החריפה, בזמן שאלו היו כבר מתוחים במיוחד בשל שיגורי הטילים של המדינה הקומוניסטית.

עוד בוואלה!

עם Walla mobile מקבלים יותר! תוכניות סלולר במחיר משתלם

לכתבה המלאה
דונלד טראמפ במהלך נאומו על הסכם הגרעין, בבית הלבן 8 במאי 2018. רויטרס
מתכונן לפסגה עם קים. טראמפ, אתמול/רויטרס

ביקורו של פומפאו נערך יום לאחר שקים ג'ונג און הגיע לביקור שני בסין בתוך פחות מחודשיים, כשנפגש עם הנשיא שי ג'ינפינג ודן עמו על השיחות הבינלאומיות על תכנית הגרעין והטילים של פיונגיאנג.

לפי התקשורת הסינית, קים אמר לשי במהלך הפסגה, שהוכרזה רק לאחר סיומה, כי הוא מקווה שהצדדים הרלוונטים יינקטו צעדים "הדרגתיים" ו"מתואמים" כדי לממש את פירוז חצי האי מגרעין ואת השלום בחצי האי הקוריאני.

במקביל, הבית הלבן הודיע כי טראמפ שוחח אתמול עם שי על ההתפתחויות בחצי האי הקוריאני ועל הפגישה שקיים עם קים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully