וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הפסגה עם טראמפ: קים טס בחשאי לסין לשיחות עם הנשיא

8.5.2018 / 11:57

בייג'ינג מסרה כי מנהיג צפון קוריאה נועד עם עמיתו שי בעיר הנמל דאליין, בפגישתם השנייה בתוך חודשיים. נשיא סין הביע תמיכה בשיחות בין פיונגיאנג לוושינגטון וישוחח עם נשיא ארה"ב

צילום: רויטרס

(בווידאו: פגישת קים ושי בבייג'ינג, מרץ)

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און נפגש עם נשיא סין שי ג'ינפינג בעיר בעיר הנמל דאליין - כך דיווחה היום (שלישי) סוכנות הידיעות הסינית שינחואה. לפי סוכנות הידיעות, השניים שוחחו על סוגיות בילטרליות, כששי הביע תמיכה בשיחות המתקיימות בין קוריאה הצפונית לארצות הברית.

זהו הביקור השני של קים בתוך חודשיים והוא מתקיים לקראת פגישתו המתוכננת עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. קים ביקר בבייג'ינג במרץ האחרון, ביציאתו הראשונה מארצו מאז עלה לשלטון לפני שש שנים. הפגישה החשאית שקיים עם שי על ידי שני הצדדים רק אחרי שקים שב לפיונגיאנג, שטרם אישרה את הביקור האחרון.

עוד בוואלה! NEWS:
חיזבאללה הכה את יריביו - אך עלול להפוך את לבנון לגרורה איראנית
"נחטפה מיאכטה מול חופי הודו": בתו של שליט דובאי נעלמה

התחממות ביחסים: מנהיג צפ' קוריאה ביקר בסין ונפגש עם הנשיא שי ג'ין-פינג. רויטרס
פגישה שנייה בתוך חודשיים. שי וקים/רויטרס

הפגישה הראשונה התקיימה לקראת הפסגה שקיים קים בחודש שעבר עם נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין, בעקבות הצהרתו כי הוא מוכן לפירוז חצי האי הקוריאני מגרעין. קים הגיע אז ברכבת לבייג'ינג, ואילו הפעם הוא נחת במטוס מסתורי בנמל התעופה בדאליין.

קים אמור להיפגש בקרוב עם טראמפ לפסגה היסטורית, אך טרם נחשף המועד או האתר שבו שני המנהיגים ידונו בדרכים לפתרון המשבר. ביום שישי אמר טראמפ כי אלו כבר נקבעו וייחשפו בקרוב. לפי ההערכות, השניים ייפגשו בסינגפור או באזור הגבול המפורז בין הקוריאות, ששימש לפסגה בין קים למון.

היום אמר טראמפ כי הוא ישוחח עם שי על קוריאה הצפונית ועל יחסי המסחר בין ארצות הברית לסין. "אשוחח עם חברי, נשיא סין שי, הבוקר. הסוגיות המרכזיות יעסקו במסחר, שבנוגע אליו קורים דברים טובים, ובקוריאה הצפונית, שם נבנים היחסים והאמון", כתב בטוויטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully