וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בקריאה טרומית: אישה בהיריון לא תצטרך להמתין בתור

9.5.2018 / 17:57

קבוצת חברי כנסת בראשות יוסף ג'בארין יזמה את הצעת חוק שתעניק שירות מהיר יותר לנשים בהיריון ברשויות הציבוריות. הממשלה תמכה בהצעה שלפיה נותן השירות יהיה רשאי לדרוש הצגת מסמך רפואי להוכחת ההיריון

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק שוויון זכויות האישה של חבר הכנסת יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) וקבוצת חברי כנסת. לפי הצעת החוק, במקום שבו ניתן שירות ציבורי לפי תור, נותן השירות יספק את השירות לאישה בהיריון ללא המתנה בתור. נותן השירות יהיה רשאי לדרוש הצגת מסמך רפואי להוכחת ההיריון.

עוד מוצע להגדיר "שירות ציבורי" לעניין זה כשירות שניתן בידי אדם לציבור או לחלק בלתי מסוים ממנו, בידי רשות ציבורית. הממשלה תמכה בהצעת החוק. 42 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים. לאחר שעברה בקריאה טרומית, ההצעה תועבר לוועדה לקידום מעמד האישה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "נשים בהיריון נאלצות לעתים להמתין זמן רב בתורים ארוכים ומייגעים במרכולים, בחנויות, בבתי מרקחת, בדואר ובמקומות נוספים הנותנים שירות לציבור. כדי להעניק לנשים בהיריון את הכבוד הראוי ולהקל עליהן.

עוד בוואלה! NEWS:
בלי מכירת מטוסים וקניית שטיחים: משטר הסנקציות החדש על איראן
מתקפת המנע בסוריה חשפה את האיראנים - ודחתה זמנית התנגשות חזיתית
לוחמת מג"ב נפצעה בינוני מיידוי אבנים ממזרח לי-ם; שני פלסטינים נעצרו

מליאת הכנסת, 16 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
מליאת הכנסת/נועם מושקוביץ

ח"כ ג'בארין אמר על הצעת החוק כי "הרעיון להצעה הגיע כאשר הייתי בחו"ל עם אשתי שהייתה בהיריון וכשראינו את התורים הארוכים במקומות ציבוריים חשבנו לוותר על אותו מקום, אבל הופתענו לטובה כשנותני השירות אמרו לנו שאנחנו לא צריכים לעמוד בתור. ראיתי שנחקק בארץ חוק לגבי אזרחים ותיקים וחשבתי שאותו רציונל צריך לחול גם על נשים בהיריון".

לאחר ההצבעה הוסיף כי כי "מקובל במדינות רבות בעולם לאפשר מתן שירות ציבורי ללא המתנה בתור לאישה בהיריון, ואני שמח שהכנסת אימצה רעיון זה גם בישראל".

מוקדם יותר השנה אישרה מליאת הכנסת הצעה דומה של ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) לפיה קשישים מעל גיל 80 לא יצטרכו להמתין בתור. לפי ההצעה, "שירות ציבורי הניתן לפי תור למעט תור שההמתנה בו היא ברכב ותור שנקבע בתיאום מראש יינתן לאזרח ותיק מעל גיל 80, לפי בקשתו, בלא המתנה בתור, ואולם יקדם לו אדם עם מוגבלות הזכאי לקדימות בתור לפי דין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully